SFT problem

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
brokenboy
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis 12 jan 2016, 15:27
Ort: Ystad

SFT problem

Inlägg av brokenboy »

Har fått ett konstigt fenomen på min Catalinbread SFT som jag inte riktigt blir klok på!

Pedalen funkar kanon i sig med alla reglage, när jag gör ett anslag när den inte är aktiv så funkar allt, det blir en ren ton, och samma när jag gör ett anslag när den är aktiv, får jag den ton den är inställd på, har även provat rattat för fullt och det är inga fel så här långt!

Problemet blir när jag gör ett anslag i opåverkat läge och låter tonen sjunga ut och aktiverar pedalen, då är den helt tyst och gör jag anslag igen så knorrar den bara dem fyra första anslagen sen kommer den igång igen.

Sitter inget gammalt batteri i och olika nätdelar är testat, Är det någon annan som har haft samma problem? Kan det vara att det är nått att den är mer anpassad gör gitarr? Låg frekvens utan anslag så att den bryter?
Väldigt tacksam om det är någon som har idéer :tummenupp: :vinkar:
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: SFT problem

Inlägg av strummer »

Jag hade strul med en SFT (Den senare varianten innan +) och det var nog typ samma som du beskriver, men jag vete fan vad det var, jag returnerade den. SFT är dock en baspedal, inte för gitarr alltså, så där är det rätt:)
Kompressor, det är livet!
Skriv svar