Phaser

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Phaser

Inlägg av mrbaloo »

Woah!

Ikväll satt jag och jammade bas och samtidigt labbade jag med min Zoom B3:a. Då hamnade jag i ett fabriksprogram med phaser och dynamisk compressor var aktiva. Wow vilket sound! Jag satt och jammade till Spotify och Zoom inbyggd trummaskin väldigt länge.

Tidigare har jag verkligen dissat phaser stort, men ikväll såg jag för första gången nyttan med en sån effekt.

När och hur ofta använder ni phaser?
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Phaser

Inlägg av 41HZ »

Kör på klassisk gammal mxr90. Det blir dock tyvärr mest att jag jammar hemma med phaser. Långsamt svep med lite dist. Eller så slänger jag in ett snabbare wobblande i korta break när jag får chansen. Men brukar bli att jag oftast använder tremolo istället då.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Re: Phaser

Inlägg av Markooo »

Har använt phaser väldigt mycket, ibland för ett parti och ibland för större delen av en låt. För att phasern ska bli som absolut köttigast i samband med någon form av dist så ska man köra disten före phasern.

Har använt dels en MXR Script Phase 90 men främst har jag kört på en sån här som är en klon på en Maestro PS-1A:

Bild

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Re: Phaser

Inlägg av Bonehead »

Kolla in red witch moon phaser, magisk sak, börjar ångra att jag sålde min.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Phaser

Inlägg av Roger Hedin »

41HZ skrev:Kör på klassisk gammal mxr90. Det blir dock tyvärr mest att jag jammar hemma med phaser. Långsamt svep med lite dist. Eller så slänger jag in ett snabbare wobblande i korta break när jag får chansen. Men brukar bli att jag oftast använder tremolo istället då.
Phase 90 är den ultimata phasern. Lättrattad (fattas bara) och välljudande till vad som helst i alla lägen. Drar nästan ingen ström heller.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar