Laga trasig Digitech Bass Synth Wah?

Prata om effekter och pedaler
jesperoehman@gmail.com
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 27 dec 2011, 20:39

Laga trasig Digitech Bass Synth Wah?

Inlägg av jesperoehman@gmail.com »

Hejsan!

Min Digitech Bass Synth Wah slutade nu att fungera, skulle trycka igång den men inget händer. När jag pluggar i ström så blinkar dioden tre gånger, tog bort locket så batteriet är synligt och provade trycka ner knappen manuellt med fingret, så händer det ingenting.

Var i kontakt med Digitech och de hänvisade mig till en firma i Stockholm för att byta ut switchen, men jag har inte råd att laga den just nu. Någon som vet om/hur man gör det själv?
Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+
Inlägg: 1654
Blev medlem: sön 06 jun 2010, 13:02
Ort: Halmstad

Re: Laga trasig Digitech Bass Synth Wah?

Inlägg av Lowlife »

Jag hade samma trubbel med en Digitech. Den uppför sig så med för svag spänningsmatning. Testa med ett nytt batteri. Kan ju vara eliminatorn som ballad ur, de drar mycket ström Digitech
Pedutterna.
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
jesperoehman@gmail.com
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 27 dec 2011, 20:39

Re: Laga trasig Digitech Bass Synth Wah?

Inlägg av jesperoehman@gmail.com »

Lowlife skrev:Jag hade samma trubbel med en Digitech. Den uppför sig så med för svag spänningsmatning. Testa med ett nytt batteri. Kan ju vara eliminatorn som ballad ur, de drar mycket ström Digitech
Pedutterna.
Så jag måste ändå ha ett 9v batteri i även fast den är inpluggad i vägguttaget? Ska testa byta, tack för svaret!
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Laga trasig Digitech Bass Synth Wah?

Inlägg av saft »

jesperoehman@gmail.com skrev: