Ok.... Fuzz då?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Ok.... Fuzz då?

Inlägg av the_great_alfonzo »

Vad finns det nu för goa fuzz:es på marknaden då? och hur låter dom :) ? Och den totalt viktigaste frågan, går det att plocka sönder en pedal och byte kåpa och sådan utan att man behöver ångra sig? Är Moodys customs dyra som svin :o ?
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

Varför ska du byta kåpa? Moodys är väl billiga? Jag är supernöjd med min Hjärt Müller (dist) från Albin. Ljudet känns väldigt runt och inte kantigt som andra gitarrdistar jag hört. Det är iofs min första pedal så jag har ingen större aning om hur andra låter men jag är kär i min iaf.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Foxbat skrev:Varför ska du byta kåpa? Moodys är väl billiga? Jag är supernöjd med min Hjärt Müller (dist) från Albin. Ljudet känns väldigt runt och inte kantigt som andra gitarrdistar jag hört. Det är iofs min första pedal så jag har ingen större aning om hur andra låter men jag är kär i min iaf.
Jag vill ha en lila 8) Med en stor röd Self destruction engage knapp! sen vill jag ha rattarna på sidan om pedalen också, så att det blir lättare att ratta med foten när man står upp. Albins pedaler är billiga ja, men frågan är ju hurdana hans customs är! Vore fräckt med x antal lysdioder också, men det är alternativt.. :wink:
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

:shock:
Det känns också (tycker jag) att det billigaste vore att under nästa termin i träslöjden göra en låda i tunn plywood med hål för allt du vill ha på den och sedan låta honom löda så tennet stänker. Med en massa extra dioder och skit borde priset springa iväg en del. Kanske går det att lösa genom att bara borra en massa extrahål i hans burkar. Men, hur snyggt blir det?
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hmmm... Kontroller på sidan var faktiskt ingen dum idé!
Iaf volym!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Foxbat skrev::shock:
Det känns också (tycker jag) att det billigaste vore att under nästa termin i träslöjden göra en låda i tunn plywood med hål för allt du vill ha på den och sedan låta honom löda så tennet stänker. Med en massa extra dioder och skit borde priset springa iväg en del. Kanske går det att lösa genom att bara borra en massa extrahål i hans burkar. Men, hur snyggt blir det?
Plywood håller nog inge vidare skulle jag inte tro, men med något annat träslag skulle det säkert gå :D Fast det blir nog märken hemskt lätt :roll: Dessutom vill jag ha en lila 8) Och dioder är absolut inget nödvändigt, bara en cool grej :o Och kåpor var inte så jättedyrt anyways, men jag ska se efter vad han kan ta för custom!
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

Nä, det är kanon Bild

Plywood är nog det tåligare av tunna material.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

TDHP skrev:Hmmm... Kontroller på sidan var faktiskt ingen dum idé!
Iaf volym!
Inte min idé tyvärr :( Såg det på några av Albins pedaler, först tyckte jag det var skitfult och onödigt, men nu är det snyggt och nödigt 8) Deussomt är det snyggare att ha överdelen helt tom förutom knappen!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Kolla ELFA!
Dom har massor av plåtlådor, lysdioder, omkopplare och annat kul!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

Ahh. Jag är så kass på att leta delar alltså.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

Någon som vet vart man kan köpa kopplingslådor förutom hos elfa?
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Inlägg av newheartshadow »

Vet inte säkert vad moody kör med för boxar, men det ser ju ut att kunna vara nåt sånt här:
Bild
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl? ... k=6981.htm

alternativ den sortens som kallas för BIMBOX på Elfa.

köp en sån och borra/lacka etc själv alfonz?
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

En repris:
http://www.lindersson.se/BASS/mississippi.htm
Där testar jag samma basgång genom 4 olika distar/fuzzar.
Poängen där var att få fram vintagedist.
Ibanez låter mest modern och kan säkert passa dig Gonzo!
Little big muff är en fuzz.

Själv måste jag beställa och testa en Hjäert Muller!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

Jag var inne på 4sound på folkkungagatan i onsdags, killen i affären snacka om att Metal Muff Skulle Passa för bas, vad tror ni?

Om den vore snyggare skulle jag vara intresserad.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Foxbat skrev:Varför ska du byta kåpa? Moodys är väl billiga? Jag är supernöjd med min Hjärt Müller (dist) från Albin. Ljudet känns väldigt runt och inte kantigt som andra gitarrdistar jag hört. Det är iofs min första pedal så jag har ingen större aning om hur andra låter men jag är kär i min iaf.
Det skulle vara kul med en lite fylligare recension!!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

TredoX skrev:Jag var inne på 4sound på folkkungagatan i onsdags, killen i affären snacka om att Metal Muff Skulle Passa för bas, vad tror ni?

Om den vore snyggare skulle jag vara intresserad.
Det tror jag inte på, men sen vet jag inte alls vad du är ute efter. Du skrev i en annan tråd om att du ville att Moody skulle bygga en Whooly Mammoth-klon, så då tycker jag du ska testa (som vanligt) MXR Blow Torch.
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

Pyssling skrev:
TredoX skrev:Jag var inne på 4sound på folkkungagatan i onsdags, killen i affären snacka om att Metal Muff Skulle Passa för bas, vad tror ni?

Om den vore snyggare skulle jag vara intresserad.
Det tror jag inte på, men sen vet jag inte alls vad du är ute efter. Du skrev i en annan tråd om att du ville att Moody skulle bygga en Whooly Mammoth-klon, så då tycker jag du ska testa (som vanligt) MXR Blow Torch.

Jag ska försöka testa den ordentligt, för den kan jag köpa när jag är USA om det skulle vara så att jag gillar den.

Jag spelade faktiskt på den genom en crap-gitarrstärk och hörlurar med en warwickbas...men det gills inte..
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Skriv svar