EBS DynaVerb

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Taran
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: lör 10 feb 2007, 13:51

EBS DynaVerb

Inlägg av Taran »

Har gått i tankarna på att köpa en effektpedal ett tag nu, och efter att ha läst runt lite och lyssnat på olika sorters effekter, så har jag insett att jag vill ha ett reverb.
Så, vad finns det att säga om EBS DynaVerb? är det dåligt/medelmåttigt/kass? jag vill i pricip veta allt om era erfarenheter med det.. finns det kanske något bättre?
Den enda kontakt jag har haft med den är genom att lyssna på samplingarna på EBS hemsida, låter sjukt bra!.. eller?

Är dessutom ny här på forumet, så .. hallå! :)
Funky Feeling.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Hej och välkommen hit!
Jag har använt Dynaverben lite grann. Fast enbart till bandlöst. Jag tycker den var kanonbra. Kan inte påstå att jag har koll på alla alternativ men med de jag jämfört med så är den klart bäst. Det finns en hel del variationsmöjligheter på den också även om man nog oftast hittar "sitt" ljud och håller sig till det.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

JunJun skrev: Prova den ihop med en UniChorus vetja. Riktigt snyggt!!!
och en bandlös bas :wink: :emot-yum:
Användarvisningsbild
Taran
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: lör 10 feb 2007, 13:51

Inlägg av Taran »

JunJun skrev:Vet inte hur mycke reverbs du har provat innan och vilka referenser du har men om du vill ha den absolut bästa reverbpedalen som fan gjorts så är de DynaVerb du ska ha.
Den må kosta lite extra men man får vääääldigt mycke pedal.
Jämför du med dyrare rackmonterade reverbs så är den riktigt prisvärd.
Funkar i princip till alla instrument, dessutom guld i studion.

Prova den ihop med en UniChorus vetja. Riktigt snyggt!!!
Jag må vara ny... men.. jobbar inte du på EBS? :)
Tror nog dock att det blir en DynaVerb, i sinom tid. Har lite andra små projekt innan det blir dags.
Funky Feeling.
Skriv svar