2 st Oscilloskop

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4026
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

2 st Oscilloskop

Inlägg av AlbinH »

Den här gentlemannen säljer två alldeles utmärkta oscilloskop. För den PB:are som tänker meka förstärkare är det nästan en nödvändighet. Såvitt jag vet är det inte så vanligt att hitta säljannonser på dessa nuförtiden.

http://www.blocket.se/landskrona/2st_Os ... 1.htm?sa=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Pioneertunern finns inte kvar längre. Den tog jag hand om... :D
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Stan
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: mån 07 sep 2009, 22:18
Ort: Göteborg

Re: 2 st Oscilloskop

Inlägg av Stan »

AlbinH skrev:Den här gentlemannen säljer två alldeles utmärkta oscilloskop. För den PB:are som tänker meka förstärkare är det nästan en nödvändighet. Såvitt jag vet är det inte så vanligt att hitta säljannonser på dessa nuförtiden.

http://www.blocket.se/landskrona/2st_Os ... 1.htm?sa=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Pioneertunern finns inte kvar längre. Den tog jag hand om... :D
Men jag har ju börjat läsa in mig lite på nybörjarelektronik och kommer väl (kanske) om något år behöva ett oscilloskop!
Har du koll på om dessa är bra, och vilket av dem som är bäst?
Och skulle du ha möjlighet att plocka upp ett och skicka upp till mig? Alternativt hålla det tills det dyker upp en PB-transport?

EDIT:
Nu blev jag nog lite för exalterad, dels läste jag att bägge kostade 400 kr (och då ville jag ha det bästa), dels så verkar det ju mycket rimligare att jag köper ett oscilloskop när jag verkligen behöver det, istället för att köpa ett nu och stoppa i garderoben.
Men tack för tipset, nu kan jag läsa in mig på oscilloskoptyper och -kvaliteter!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4026
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: 2 st Oscilloskop

Inlägg av AlbinH »

Stan skrev: Men tack för tipset, nu kan jag läsa in mig på oscilloskoptyper och -kvaliteter!
:D

Det låter klokt.
Ang fabrikatet "Trio" är det inget att fnysa åt. Förmodligen mest kända för sina utmärkta amatörradio/trafikmottagare. Made in Japan. Mina egna erfarenheter är dock 40 år gamla...
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Stan
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: mån 07 sep 2009, 22:18
Ort: Göteborg

Re: 2 st Oscilloskop

Inlägg av Stan »

AlbinH skrev:
Stan skrev: Men tack för tipset, nu kan jag läsa in mig på oscilloskoptyper och -kvaliteter!
:D

Det låter klokt.
Ang fabrikatet "Trio" är det inget att fnysa åt. Förmodligen mest kända för sina utmärkta amatörradio/trafikmottagare. Made in Japan. Mina egna erfarenheter är dock 40 år gamla...
Jag tänkte nog titta lite på analog elektronik med syfte att lära mig hur man kan få ljud ur sådant, så fyrtio år gamla erfarenheter ligger väl rätt bra i tid faktiskt!
Jag kanske återkommer om något eller några år och ber om lite input. :)
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4026
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: 2 st Oscilloskop

Inlägg av AlbinH »

Stan skrev: Jag kanske återkommer om något eller några år och ber om lite input. :)

You´re welcome - if I´m still around.... :Angel:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar