Svart Rick -72, bra pris

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
unterninja
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: fre 14 sep 2012, 21:24
Ort: Stockholm

Svart Rick -72, bra pris

Inlägg av unterninja »

Finns i Japan, säljaren skickar överallt.

Tror inte det blir billigare än så här att få en tidig (pre -73) Rickenbacker

https://www.ebay.ca/itm/Rickenbacker-19 ... :rk:4:pf:0" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender J -72
Rick -64
Rick -67
---
Sunn 300T
Sunn Model T
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5513
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Svart Rick -72, bra pris

Inlägg av Danne »

Ser man till "vintage-marknaden" så skall den inte kosta mer (kanske snarare mindre?) med tanke på moddarna kan jag tycka. Förvisso snyggt gjorda för att göra den där Ricken till ett förmodat bättre instrument (stämmisarna har man t.o.m tillverkat täckplattor för, dragstängerna utbytta till en med stor mutterjustering vid kroppsänden) samt utbytt stallmick/pickupram och rattar. Men det ger inga pluspoäng vad gäller hysteriska vintage-priser, endast minus.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Svart Rick -72, bra pris

Inlägg av Mr Spock »

Danne skrev:Ser man till "vintage-marknaden" så skall den inte kosta mer (kanske snarare mindre?) med tanke på moddarna kan jag tycka. Förvisso snyggt gjorda för att göra den där Ricken till ett förmodat bättre instrument (stämmisarna har man t.o.m tillverkat täckplattor för, dragstängerna utbytta till en med stor mutterjustering vid kroppsänden) samt utbytt stallmick/pickupram och rattar. Men det ger inga pluspoäng vad gäller hysteriska vintage-priser, endast minus.
I o f s har jag dålig koll på begagnatpriserna på Ric, men den där kostar 30k hem till dörren, momsen inberäknad. Den är moddad, och det är tveksamt om alla åtgärder redovisats (eller ens uppmärksammats) av säljaren. Jag är skeptisk.

Stämmisarna är väl däremot någon Grover lättviktsmodell, såvitt jag kan se. Dock inte original, förstås.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5513
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Svart Rick -72, bra pris

Inlägg av Danne »

[quote="Mr Spock"Den är moddad, och det är tveksamt om alla åtgärder redovisats (eller ens uppmärksammats) av säljaren. Jag är skeptisk.
[/quote]

Det kan jag störa mig på. Många säljare är företag som marknadsför sig som stora, seriösa och kunniga med köparen i åtanke. Att då inte med ett enda ord nämna moddarna utan överlåter totalt till en köpare att med hjälp av endast bilderna göra sin egen uppfattning tycker jag är allt annat än det ovan nämnda. Ok att de har returrätt på den, men när de kör med så dålig information tycker jag att de skulle få stå för köparens alla kostnader också vid ev retur.
Skriv svar