Fender FYND LÄGE

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av blackparkas »

Riktigt trist med olyckan!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Ingemar Sundström »

marcbass skrev:Jag får lägga ut dom på FB men inte här. Men om ni gör det är de helt okej. :)

Priserna är inte 100%iga, kom in i butiken så kanske ni rentav får två basar till priset av en.
Jag måste få veta varför. Är det bara jag som är nyfiken.
Ingemar
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av bootsy »

Ingemar Sundström skrev:
marcbass skrev:Jag får lägga ut dom på FB men inte här. Men om ni gör det är de helt okej. :)

Priserna är inte 100%iga, kom in i butiken så kanske ni rentav får två basar till priset av en.
Jag måste få veta varför. Är det bara jag som är nyfiken.
Ingemar
Släpp det nu.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Mungi »

spaceboy skrev:Antar att ni har ett winwin läge, försäkring täcker ju en hel del. Jag skulle tänka mig 50% på er FB priser, men så tänker jag:)
Jag kan garantera att försäkringsbolaget ersätter basarna baserat på inköpspriset och inte på försäljnings- eller listpris. Knappast någon winwin-situation m.a.o.

Varför kan inte Marcus få sälja basarna ifred?
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Ingemar Sundström »

Jag har släppt det men måste få veta varför Fender säger ifrån om priser på PB. Vill bara ha en förklaring innan jag börjar med något helt annat.
Ingemar
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av cub »

Ingemar Sundström skrev:
marcbass skrev:Jag får lägga ut dom på FB men inte här. Men om ni gör det är de helt okej. :)

Priserna är inte 100%iga, kom in i butiken så kanske ni rentav får två basar till priset av en.
Jag måste få veta varför. Är det bara jag som är nyfiken.
Ingemar
Ja, det är bara du.
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av spaceboy »

Klart han kan, han frågade vad jag vill ge och jag svarade honom!
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Mungi »

Ingemar Sundström skrev:Jag har släppt det men måste få veta varför Fender säger ifrån om priser på PB. Vill bara ha en förklaring innan jag börjar med något helt annat.
Ingemar
Det är väl inte så svårt att räkna att ut att Fender har kontrakt med återförsäljare som hindrar dem från att konkurrera med priser. Skulle tro att även FB är att tänja på gränserna.

Priserna är ingen hemlighet. Seriösa intressenter kommer alldeles säkert inte tvingas köpa basar med blanka checkar.

Skulle jag få så här mycket OT i en säljtråd skulle jag bli ursinnig. Det skulle nog alla. I säljreglerna står följande: "För frågor eller synpunkter på detta - kontakta en moderator!" Det står alltså inte, "spamma säljtråden allt vad ni kan om ni har synpunkter eller frågor". Visa lite respekt nu så kommer det här gå bra.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Eagle Hazze »

Ja nu köper vi Fenderbasar istället. Det finns många läckra.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Basstore »

Ingemar Sundström skrev:Jag har släppt det men måste få veta varför Fender säger ifrån om priser på PB. Vill bara ha en förklaring innan jag börjar med något helt annat.
Ingemar
Du tycker inte det är lättare att ringa mig eller Fender då så du får svar direkt?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av the_great_alfonzo »

En ny AM Deluxe jazzfemma för 10 lök? Och dessutom prutmån på det? Det där är ju enbart rövigt. :(
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Ingemar Sundström »

Du kan pm:a mig om du vill. Så behöver inte en massa experter lägga sig i det.
Ingemar
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Basstore »

Ingemar Sundström skrev:Du kan pm:a mig om du vill. Så behöver inte en massa experter lägga sig i det.
Ingemar
Du kan PM:a mig dina frågor och funderingar istället så jag vet vad de handlar om..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Cuba »

Jag har funderat på att ge mig in i 7ender-träsket och i så fall en Jazz, men jag kan inget om dom. Vilken är bäst och snyggast och finns den kvar?
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av HirYoshima »

Cuba skrev:Jag har funderat på att ge mig in i 7ender-träsket och i så fall en Jazz, men jag kan inget om dom. Vilken är bäst och snyggast och finns den kvar?
De dyraste är alltid bäst och snyggast, bra grundregel ;)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Mungi »

HirYoshima skrev:
Cuba skrev:Jag har funderat på att ge mig in i 7ender-träsket och i så fall en Jazz, men jag kan inget om dom. Vilken är bäst och snyggast och finns den kvar?
De dyraste är alltid bäst och snyggast, bra grundregel ;)
:lol: Tillsammans med regeln att det alltid är den man inte har (ännu) som är snyggast och bäst.

Olympic-vita Deluxen vore väl inte fel som första Fender. Den svarta Classic Series 60´s verkar ju mumsig också. :nickar:
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Cuba »

Mungi skrev:
HirYoshima skrev:
Cuba skrev:Jag har funderat på att ge mig in i 7ender-träsket och i så fall en Jazz, men jag kan inget om dom. Vilken är bäst och snyggast och finns den kvar?
De dyraste är alltid bäst och snyggast, bra grundregel ;)
:lol: Tillsammans med regeln att det alltid är den man inte har (ännu) som är snyggast och bäst.

Olympic-vita Deluxen vore väl inte fel som första Fender. Den svarta Classic Series 60´s verkar ju mumsig också. :nickar:
Jag tar långsamt över min frus strategi.....
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av GurraG »

Modern Player-jazzen har i mitt tycke ett riktigt härligt, stort, fett sound (om än inte riktigt det traditionella jazzbas-soundet) och är väldigt mycket bas för pengarna.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
basolle
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 10 aug 2011, 23:05

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av basolle »

Jag är intresserad av några av basarna. Men jag bor 7 mil från Kalmar så har med andra ord ganska många mil till Halmstad. Kan man få diskutera pris mm. via mail? :)
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Basstore »

Ni kan ringa mig också..
Nummer hittar ni antingen på http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false; eller på http://www.musikalen.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
basolle
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 10 aug 2011, 23:05

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av basolle »

Gott! Tack så mycket :)
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Hellish »

Kan väl tycka att eftersom detta är ett inlägg som tipsar om basar och inte en regelrätt annons så kanske den skulle ligga nån annanstans för att undvika tjafset. Eller?
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Ale »

Förstår inte varför reglerna inte skulle gälla i detta fallet, annonsören är som oss alla andra reggad som privatperson.
Enligt FB,

Squier Jaguar - CAR - 2888 --->> 2000:-
Fender Jazz Deluxe 4 OW -19250 --->> 13900:-
Squier CV Jazz OW - 4660 --->> 2900:-
Fender AM Jazz 3TS - 16200 --->> 9500:-
Fender 60th Ani P blonde - 16500 --->> 11900:-
Squier MF Pbas - 5112 --->> 3500:-
Fender MP Jazz OW - 5888 --->> 3700:-
Fender 70´Jazz BLK - 8870 --->> 5500:-
Squier CV Pbas 50´- 4500 --->> 2900:-
Fender AM Deluxe Jazz 5 CAR - 20350 --->> 10900:-
Fender Classic 60´Jazz BLK - 10500 --->> 6500:-
Squier VM Tele Sunburst - 4200 --->> 2450:-
Squier Jaguar - BLK - 2888 --->> 2000:-

Bra priser!
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av Mungi »

Hellish skrev:Kan väl tycka att eftersom detta är ett inlägg som tipsar om basar och inte en regelrätt annons så kanske den skulle ligga nån annanstans för att undvika tjafset. Eller?
En bra iaktagelse. Det är ett tips om ett fyndläge på basar, inte en regelrätt annons. Annonsavdelningen på forumet kryllar av vend-tips, blocket-tips, tradera-tips, ebay-tips, pantbanken-tips, finn.no-tips, osv. I dessa trådar är det så gott som aldrig något pris, bild, beskrivning eller info om var produkten finns. Jag har aldrig sett att någon klagar på dessa trådar.

VARFÖR klagar inte paragraryttarna på detta, men när det gäller en gammal forum-medlem som bidragit med mycket genom åren så blir det helt plötsligt ett jäkla liv. Respektlöst och fruktansvärt onödigt!

EDIT: Här är en annons av MALA där han listar produkter han säljer ut till ett bra pris men listar varken pris eller bild. Låter ganska bekant, eller hur? Ingen klagade. http://pratabas.se/viewtopic.php?f=10&t=46126&
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Fender FYND LÄGE

Inlägg av kmo »

60th Anniversary p-basen är väldigt!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Skriv svar