[VEND] Vox Pathfinder

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

[VEND] Vox Pathfinder

Inlägg av cub »

Det var lite skriveri om dessa i nån tråd tidigare om små, bra förstärkare för studio eller hemmabruk:

http://vend.se/ad.php?138581" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: [VEND] Vox Pathfinder

Inlägg av BBQV »

Riktigt bra liten stärkare! Jag sålde min till Dereborn, det ångrar jag ibland...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
dereborn

Re: [VEND] Vox Pathfinder

Inlägg av dereborn »

Vi har senast idag använt den på en inspelning - och pratat om hur FANTASTISKT bra den låter och hur OTROLIGT mycket nytta jag har haft av den! Jag är mycket glad att du sålde den till mig, Per!
dereborn

Re: [VEND] Vox Pathfinder

Inlägg av dereborn »

...men jag tror att 15R betyder att den har reverb - och då har den inget tremolo, vilket min har. ..
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: [VEND] Vox Pathfinder

Inlägg av DoggyD »

dereborn skrev:...men jag tror att 15R betyder att den har reverb - och då har den inget tremolo, vilket min har. ..
Jag har en sån där 15R också, och jag är tämligen säker på att den har BÅDE reverb och tremolo.
Köpte den för 750kr inklusive en VFS-2 footswitch. Låter som fan själv vore lös. :tummenupp:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Re: [VEND] Vox Pathfinder

Inlägg av cub »

Om den här bilden från nätet stämmer så verkar R betyda både reverb och tremolo.

Bild

Hmm om den är så bra så kanske jag borde shoppa själv egentligen. Fast det är kanske inte så mycket skillnad mot den Vox Valvetronix AD30 som jag redan har..?
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: [VEND] Vox Pathfinder

Inlägg av BBQV »

dereborn skrev:Vi har senast idag använt den på en inspelning - och pratat om hur FANTASTISKT bra den låter och hur OTROLIGT mycket nytta jag har haft av den! Jag är mycket glad att du sålde den till mig, Per!
Skönt att den kommer till användning, det hade den nog inte gjort hemma hos mig. Inte i samma utsträckning i alla fall.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar