Lakland Dunn på Vend

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av DoggyD »

blackparkas skrev:
Lassebasse skrev: Jag förstår. Jag har haft allt ifrån Musicman Stingray, Musicman Bongo etc till typ vanliga P- och J-basar. Skyline-serien är ngt som jag börjat kolla in nu på senare tid. Hade den här basen haft original-plektrumskydd och originalmickar så hade jag slagit till direkt. Nu vet jag liksom inte...

Sandberg är helt OK in my book. Väldigt könslösa dock, som du själv beskriver dom.

I mitt tycke är Skylinebasarna låååångt ifrån när det gäller kvalitetskänsla jämfört med ex. Music Man.
Om Skylinebasarna kostat runt 8 papp nya tycker jag det hade varit mer försvarbart.
Säger inte att det är dåliga basar och som vi vet är det olika åsikter om dem här på forumet.

Laklands basar är ju onekligen snygga, en Glaub Skyline skulle jag vilja testa. Hade varit perfekt backupbas...!
Men jag misstänker att det är samma otäcka satinfinish ala Squier på de flesta av dem också...
Att det för den skull är samma kvalitet som Squier är det INTE jag menar.
Aaaah, Lakland, den perfekta backupbasen. Så sant som det är sagt. Jag har ju själv tre U.S. Lakies.
De tre är backupbasar till Sadowsky NYC. Det duger dom bra till. Det är inget jävla skitsnack heller. :idea:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av DoggyD »

dereborn skrev:Snyggt stall.
















































INTE.
e' inte stallet ovalt så e're ingen Lakland, å e're ingen Lakland så e're väl någon annan diverse omlackad och sönderskruvad gammal skit, å då e' inte jag intresserad. :poke:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av peter_s »

blackparkas skrev:Det är inga "WOW vilken bra bas":ar några av de Skylines jag testat.
Jag har bara testat en Skyline, och det är den Hollowbody jag äger. Den ger mig ganska mycket wow-känsla, men jag är trots det inte säker på att jag skulle vilja betala det svenska nypriset för den...

Men, priset på Vend-Dunnen är inget att orda om. Är den i samma klass som min Hollowbody så är den oerhört prisvärd.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av blackparkas »

DoggyD skrev: Aaaah, Lakland, den perfekta backupbasen. Så sant som det är sagt. Jag har ju själv tre U.S. Lakies.
De tre är backupbasar till Sadowsky NYC. Det duger dom bra till. Det är inget jävla skitsnack heller. :idea:

Jämför nu inte äpplen och mango...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av blackparkas »

peter_s skrev:
blackparkas skrev:Det är inga "WOW vilken bra bas":ar några av de Skylines jag testat.
Jag har bara testat en Skyline, och det är den Hollowbody jag äger. Den ger mig ganska mycket wow-känsla, men jag är trots det inte säker på att jag skulle vilja betala det svenska nypriset för den...

Men, priset på Vend-Dunnen är inget att orda om. Är den i samma klass som min Hollowbody så är den oerhört prisvärd.

Alla är vi olika! :D
Jag har hittills inte stött på nå´n Skyline som väckt någon "WOW-känsla" även om DJ5:an var riktigt bra. den var det dock annan lack på halsen på.
"Bindingsen" på halsen däremot var skandalösa... Typ nå´n krympplastfilm såg det ut som...

Men jag håller helt klart med om att DD:n till det priset är ett mycket bra köp!
Jag köpte min DD för 7500 spänn beggad via Basschat.
Minns inte vad jag sålde den för, men det var där i krokarna, men det kan ha varit nå´t byte inblandat också...
En ev. köpare ska komma ihåg att det är otäckt smal hals på den dock!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av Jensa »

Varför är inte denna såld än för?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av bootsy »

Jensa skrev:Varför är inte denna såld än för?

Fyra dagar innan lön och EMG-mickar i kombination skulle jag tro.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av Jensa »

IOFS...
Torde väl vara en bra deal när nypriset ligger nästan 3 ggr så högt.
Görs de i Korea?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av bootsy »

Jensa skrev:IOFS...
Torde väl vara en bra deal när nypriset ligger nästan 3 ggr så högt.
Görs de i Korea?
Tror det. Sedan skruvas de ihop och får en setup i Laklandfabriken i USA.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av Jensa »

bootsy skrev:
Jensa skrev:IOFS...
Torde väl vara en bra deal när nypriset ligger nästan 3 ggr så högt.
Görs de i Korea?
Tror det. Sedan skruvas de ihop och får en setup i Laklandfabriken i USA.
JAHA! Det förklarar nypriset då. :)
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av bootsy »

Jensa skrev:
bootsy skrev:
Jensa skrev:IOFS...
Torde väl vara en bra deal när nypriset ligger nästan 3 ggr så högt.
Görs de i Korea?
Tror det. Sedan skruvas de ihop och får en setup i Laklandfabriken i USA.
JAHA! Det förklarar nypriset då. :)
Jepp. De PLEK:as också. Min Decade är idiotskön.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av Jensa »

bootsy skrev:
Jensa skrev:
bootsy skrev:
Jensa skrev:IOFS...
Torde väl vara en bra deal när nypriset ligger nästan 3 ggr så högt.
Görs de i Korea?
Tror det. Sedan skruvas de ihop och får en setup i Laklandfabriken i USA.
JAHA! Det förklarar nypriset då. :)
Jepp. De PLEK:as också. Min Decade är idiotskön.
Shit, nu blev jag ännu mer sugen på den.
Ingen som åker förbi Höganäs och sen Uppsala i något ärende? :D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av blackparkas »

Lakland verkar dött i Sverige öht tycker jag....

Men EMG + den där klösbrädan gör det förmodligen inte lättare...

Tror säkert den låter kanon dock!
Satt en EMG P i 76:an jag hade förut och den lät rätt bra!
Inte rätt, men bra! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Lassebasse
Medlem
Inlägg: 264
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:30
Ort: Stockholm

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av Lassebasse »

Efter några telefonsamtal och typ 100 mail till säljaren svarade han...men dock bara på en av mina frågor. Det var om mickarna och ägaren har inte kvar original-mickarna utan EMG-mickarna satt på basen när han köpte den.

Jag sa att jag kan bjuda 5k för den då han har specat BVSA men då ville han inte sälja. Så bjud på, jag har ångrat mig.
Musiker, låtskrivare, musikproducent
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av peter_s »

blackparkas skrev:Alla är vi olika! :D
Tja, inte nödvändigtvis. Jag har, som sagt, inte testat någon solid Skyline-bas. Jag kanske ogillar dem. :)
bootsy skrev:
Jensa skrev:IOFS...
Torde väl vara en bra deal när nypriset ligger nästan 3 ggr så högt.
Görs de i Korea?
Tror det. Sedan skruvas de ihop och får en setup i Laklandfabriken i USA.
I början byggdes Skyline-basarna i Sydkorea, ja. Efter några år lade dock tillverkaren Cort ner sin fabrik där, och fortsatte produktionen i Indonesien, där de tillverkas numer. Hur mycket arbete som görs i USA är oklart, men PLEK:bingen görs definitivt där.
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av DoggyD »

peter_s skrev:
blackparkas skrev:Alla är vi olika! :D
Tja, inte nödvändigtvis. Jag har, som sagt, inte testat någon solid Skyline-bas. Jag kanske ogillar dem. :)
bootsy skrev:
Jensa skrev:IOFS...
Torde väl vara en bra deal när nypriset ligger nästan 3 ggr så högt.
Görs de i Korea?
Tror det. Sedan skruvas de ihop och får en setup i Laklandfabriken i USA.
I början byggdes Skyline-basarna i Sydkorea, ja. Efter några år lade dock tillverkaren Cort ner sin fabrik där, och fortsatte produktionen i Indonesien, där de tillverkas numer. Hur mycket arbete som görs i USA är oklart, men PLEK:bingen görs definitivt där.
Du kommer att digga den, Dunnen har en vanlig JO hals (1,5") men med b/b. Egentligen inga konstigheter alls.
Pupsen vet jag däremot ingenting om. Jag antar att det är skitmycket bas för stålarna ändå.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av peter_s »

DoggyD skrev:Du kommer att digga den, Dunnen har en vanlig JO hals (1,5") men med b/b. Egentligen inga konstigheter alls.
Pupsen vet jag däremot ingenting om. Jag antar att det är skitmycket bas för stålarna ändå.
Säkert, men jag är personligen inte spekulant på basen ifråga. :)
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av BB3000S »

Hur lika (eller inte) är halsarnas feeling på Lakland Skyline vs Lakland US?
Har Skyline samma sköna träkänsla som US?
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av DoggyD »

BB3000S skrev:Hur lika (eller inte) är halsarnas feeling på Lakland Skyline vs Lakland US?
Har Skyline samma sköna träkänsla som US?
LOL, u funny :wink:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av BB3000S »

DoggyD skrev:
BB3000S skrev:Hur lika (eller inte) är halsarnas feeling på Lakland Skyline vs Lakland US?
Har Skyline samma sköna träkänsla som US?
LOL, u funny :wink:
Ah, på det viset. ;)
Fast samtidigt, nog skulle dom kunna ha samma finish utan att spränga banken?
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av blackparkas »

Båda har väl en sån där satin-finish-aktig sak men Skylinen känns billigare, i mitt tycke lite Mex-Fender-feel på Skyline, eller tom på Squier medan US väl kanske mer är åt Musicman-hållet om jag inte minns HELT galet...
Men som sagt, båda är åt satinhållet.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av DoggyD »

BB3000S skrev:
DoggyD skrev:
BB3000S skrev:Hur lika (eller inte) är halsarnas feeling på Lakland Skyline vs Lakland US?
Har Skyline samma sköna träkänsla som US?
LOL, u funny :wink:
Ah, på det viset. ;)
Fast samtidigt, nog skulle dom kunna ha samma finish utan att spränga banken?
Hallå där Mattias, allt väl ?, det är så många andra detaljer som skiljer mellan U.S. och Skyline, inte minst vikten, halsfinishen är tung, (no pun intended, du vet, tung oil) men inte ensidigt den tyngsta posten. Lacken, (Pat Wilkins, som även lackar åt Sadowsky) östindisk rosewood, birdseye, el och mek. mm. mm. Ja, allt det där med hantverket känner du ju redan till sedan länge antar jag. Den kvartssågade halsen med dubbla grafitstavar, mmmboy !!! inga deadspots där.
Alltså, det som gör att de ligger i två helt olika prisklasser. Ta bort satinfinishen på en Skyline, på med gunstock-oil och sedan vaxa, (Hasse på AdLib) och helt plötsligt är du ett steg närmare en U.S. Lakie. Jag har själv haft en DPLE II med samma hals som på Dunnen, den var perfa på alla sätt och vis, kanonblocks, och (något tunnare) bindings som inte alls störde helhetsintrycket, tvärtom. Bandningen som sagt, no probs alls vad jag minns, och då har jag åtminstone haft sex Skylines som alla varit skitbra, speciellt HoBo. Inga frågetecken alls, snarare ett gäng stora utropstecken. Återigen, det är bara vad jag tycker. Det finns ju andra här på PB som säkert har mer fakta om Lakland och deras eventuella för och nackdelar. Då har jag ändå inte nämnt det fula stallet som de observanta cykloperna skyndsamt påpekar något om så fort det ges tillfälle. Sånt är bara kul. Bara något enögt. Ha det bäst. :nickar:
Senast redigerad av DoggyD den lör 23 feb 2013, 14:56, redigerad totalt 2 gång.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av DoggyD »

blackparkas skrev:Båda har väl en sån där satin-finish-aktig sak men Skylinen känns billigare, i mitt tycke lite Mex-Fender-feel på Skyline, eller tom på Squier medan US väl kanske mer är åt Musicman-hållet om jag inte minns HELT galet...
Men som sagt, båda är åt satinhållet.
Prakash, som sagt, Skylines (från runt '05) HAR satinfinish. U.S. har det INTE, har ALDRIG haft det, och kommer förmodligen ALDRIG att ha det heller. Att tycka och tänka till om vad fan det nu är för grejer är bra i alla lägen, men att ha fakta är som sagt fan i mej ändå bäst.
Så, kan vi här och nu en gång för alla slå fast att halsfinishen på en U.S. INTE NÅGONSIN är åt satinhållet. Det vet JAG av personlig erfarenhet (5+). Det går liksom inte att göra så mycket åt den saken, och precis så som du själv så nogsamt påpekade i en annan tråd, att "rätt skall vara rätt", det håller jag med om till hundra procent, för det brukar ju vara funkis i längden. :idea: :hug:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av blackparkas »

Äh, du vill bara glänsa med alla US Lakies du haft!


Har de verkligen helt gloss-lack på Laklands USA-modeller?!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Lakland Dunn på Vend

Inlägg av BB3000S »

DoggyD skrev:
BB3000S skrev:
DoggyD skrev:
BB3000S skrev:Hur lika (eller inte) är halsarnas feeling på Lakland Skyline vs Lakland US?
Har Skyline samma sköna träkänsla som US?
LOL, u funny :wink:
Ah, på det viset. ;)
Fast samtidigt, nog skulle dom kunna ha samma finish utan att spränga banken?
Hallå där Mattias, allt väl ?, det är så många andra detaljer som skiljer mellan U.S. och Skyline, inte minst vikten, halsfinishen är tung, (no pun intended, du vet, tungoil) men inte ensidigt den tyngsta posten. Lacken, (Pat Wilkins, som även lackar åt Sadowsky) östindisk rosewood, birdseye, el och mek. mm. mm. Ja, allt det där med hantverket känner du ju redan till sedan länge antar jag. Den kvartssågade halsen med dubbla grafitstavar, mmmboy !!! inga deadspots där.
Alltså, det som gör att de ligger i två helt olika prisklasser. Ta bort satinfinishen på en Skyline, på med gunstock-oil och sedan vaxa, (Hasse på AdLib) och helt plötsligt är du ett steg närmare en U.S. Lakie. Jag har själv haft en DPLE II med samma hals som på Dunnen, den var perfa på alla sätt och vis, kanonblocks, och (något tunnare) bindings som inte alls störde helhetsintrycket, tvärtom. Bandningen som sagt, no probs alls vad jag minns, och då har jag åtminstone haft sex Skylines som alla varit skitbra, speciellt HoBo. Inga frågetecken alls, snarare ett gäng stora utropstecken. Återigen, det är bara vad jag tycker. Det finns ju andra här på PB som säkert har mer fakta om Lakland och deras eventuella för och nackdelar. Då har jag ändå inte nämnt det fula stallet som de observanta cykloperna skyndsamt påpekar något om så fort det ges tillfälle. Sånt är bara kul. Bara något enögt. Ha det bäst. :nickar:
Tjena Dagge, hoppas allt är bra.
Tack för klargörandet! Jorå det tuffar och går, dock utan US Lakie. 4-94'an var sanslöst skön men med "fel" sound för mig. Jazz skare va. ;) Aja, förr eller senare som flickan sa.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Skriv svar