Smärtsamt billigt(=eventuell blåsning)

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
shadowskimmer
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 15:11
Ort: Stockholm

Re: Smärtsamt billigt(=eventuell blåsning)

Inlägg av shadowskimmer »

dereborn skrev:
shadowskimmer skrev:...Just nu är det du som framstår som mongot i sällskapet....
Jag ÄR ett mongo.
Bland annat.
Du är ju bevisligen sjukt bra på en massa saker också. Synd om mongodelen får övertaget. ;)
dereborn

Re: Smärtsamt billigt(=eventuell blåsning)

Inlägg av dereborn »

shadowskimmer skrev:...Synd om mongodelen får övertaget. ;)
Ja, huga, det har man ju sett en del exempel på. Bland annat här på PB.
shadowskimmer
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 15:11
Ort: Stockholm

Re: Smärtsamt billigt(=eventuell blåsning)

Inlägg av shadowskimmer »

dereborn skrev:
shadowskimmer skrev:...Synd om mongodelen får övertaget. ;)
Ja, huga, det har man ju sett en del exempel på. Bland annat här på PB.
Mmm precis som folk som aldrig kan sluta slå spikar i sin egen kista om du förstår hur jag menar...
Användarvisningsbild
Perennial
Medlem+
Inlägg: 565
Blev medlem: sön 05 maj 2013, 23:08
Ort: Stockholm

Re: Smärtsamt billigt(=eventuell blåsning)

Inlägg av Perennial »

Seaweed skrev:FYI så skiter Polisen i kontonummer i såna här "små" brott. Egen erfarenhet. Man får helt enkelt "skylla sig själv och läsa på lite innan man handlar på internet", som dom sa till mig.

Men så är ju jag en rocker med tatueringar och polisonger så jag kanske bara blev diskriminerad.
Så, jag har nu ringt polisen och kommer att anmäla när jag kommer hem. De informerade om att det inte var några problem med att spåra kontonumret så länge de har fått in en anmälan. En utredare ska då isf ta hand om det hela.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Smärtsamt billigt(=eventuell blåsning)

Inlägg av Jan Hellman »

Perennial skrev:
Seaweed skrev:FYI så skiter Polisen i kontonummer i såna här "små" brott. Egen erfarenhet. Man får helt enkelt "skylla sig själv och läsa på lite innan man handlar på internet", som dom sa till mig.

Men så är ju jag en rocker med tatueringar och polisonger så jag kanske bara blev diskriminerad.
Så, jag har nu ringt polisen och kommer att anmäla när jag kommer hem. De informerade om att det inte var några problem med att spåra kontonumret så länge de har fått in en anmälan. En utredare ska då isf ta hand om det hela.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Bra gjort. Hoppas på det bästa.


----------
Tapatalk via mobilen
Användarvisningsbild
Perennial
Medlem+
Inlägg: 565
Blev medlem: sön 05 maj 2013, 23:08
Ort: Stockholm

Re: Smärtsamt billigt(=eventuell blåsning)

Inlägg av Perennial »

Sådär. Nu är polisanmälan gjord mest för att det inte ska hända någon annan, pengarna kommer jag nog aldrig att se igen.
Polisen sa att det var otroligt vanligt med detta på Blocket och att bedragarna brukar ta små summor för att på så sätt riskera mindre straff från varje polisanmälan som dessutom väldigt få gör iom att summan är just så liten. Dessa bedragare får ihop en rejäl summa när de har blåst några st och ändrar "fält" när de blåst några så de går från lägenheter till bilar, båtar, instrument, möbler mm, mm.

Killen kallade sig för Anders Ahlsell från Älvsborg och hans falska nummer var 0769270391. Hans bankkonto som jag la in pengar på var: 8032-5 04585470-0 och ska tillhöra Swedbank i Sjuhärad.

Så....se upp om ni ser en annons som verkar vara för bra och begär adress, bilder på basen, personnummer etc etc...

Skicka PM om ni undrar över något.
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Smärtsamt billigt(=eventuell blåsning)

Inlägg av Bullen »

Bra gjort, kan ju åtminstone hålla tummarna för att du får tillbaka dina stålar och att det blir någon form av påföljd för gruvmongots del.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
leo
Medlem
Inlägg: 72
Blev medlem: tis 23 apr 2013, 16:17
Ort: Uppsala

Re: Smärtsamt billigt(=eventuell blåsning)

Inlägg av leo »

Skriv svar