Billig Fender p-76

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
HJP
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: mån 12 nov 2012, 13:56
Ort: Hudiksvall

Re: Billig Fender p-76

Inlägg av HJP »

Samma skojare som sist, det ante mig, jag vet att det är fult att ljuga men kallade mig Erik när jag svarade..dom här annonserna börjar bli ganska förutsägbara tycker jag..skickade ett sms till Robert och han hade naturligtvis ingen bas till salu..anmäld och borta..

Hej Erik!
Du var först med att svara på annonsen så du får gärna köpa den. Det tillkommer frakt på 200:- om den ska skickas med Posten, annars kan du hämta upp den här hos mig i Robertsfors.

Här har du mina uppgifter så att du vet vem du har att göra med:
931013-3716
Robert Olofsson
Storgatan 39 lgh 1101
915 32 Robertsfors

Jag har twitterkonto också, skickade en tweet angående annonsen:
https://twitter.com/rob_olof" onclick="window.open(this.href);return false;

För att betala, skicka 4700:- (pris inkl. frakt) till mitt bankkonto i Swedbank:
Clearingnummer: 83048
Kontonummer: 1231319789
Som betalningsmeddelande kan du skriva Erik.

Skicka ett mail när du har betalat. Jag skickar alltid paket inom 2 arbetsdagar från att jag fått betalt.

Behöver din adress också så jag vet vart jag ska skicka paketet. Du får spårningsnummer när det är på väg.
/mvh Robert
Senast redigerad av HJP den ons 23 dec 2015, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
Många basar blir det...
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Billig Fender p-76

Inlägg av mikkejohansson »

Borttagen nu.

Ang. Annas bas:

Jag vet inte jag, Parkas. Förstår ju frustrationen. Hade den som har basen haft högre moral själv hade Anna kanske fått köpa tillbaka basen till ett kompispris, karma och sånt du vet.

Tror andra hade valt både mjukare och hårdare alternativ. Känner man "rätt" folk går det säkert få tillbaka basen på ett eller annat sätt.

Att bara "låta den gå" tror jag skulle vara svårt för oss alla?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Billig Fender p-76

Inlägg av blackparkas »

Jag hade köpt tillbaka den om det var så mycket sentimentalt värde i den.

Hur det än är så är brottet preskriberat och säljaren med största sannolikhet inte tjuven så vare sig i lagens mening eller moraliskt finns det några bekymmer tycker jag.

Och hur vet vi att inte Anna får köpa tillbaka den om hon vill?


Om nuvarande ägare köpte den för 5-10k för några år sedan och vill ha ut det, och Anna fått ut försäkringspengar en gång i tiden så ska det banne mig vara fritt fram för säljaren att sälja till vem som helst, även om jag personligen hade sett till, om jag kunnat, att sälja den tillbaka till Anna, men jag hade inte velat tappa pengar på det.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar