Vend: Fernandes PJR-45 MIJ

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+
Inlägg: 2381
Blev medlem: lör 10 okt 2009, 11:58
Ort: Linköping

Vend: Fernandes PJR-45 MIJ

Inlägg av Pelleper »

Hej,

Vad tror panelen om denna:

https://vend.se/363806-fernandes-pjr-45 ... japan-1985" onclick="window.open(this.href);return false;

Är det ett bra köp och i rätt "prisspann"? Jag tycker att den ser fin-fin ut och jag har varit i kontakt med säljaren och fått fler bilder via mail. Det kanske är någon här som är säljaren?

Jag gillar den utseendemässigt och specarna på den, så jag är helt klart intresserad av den, jag har dock inte provat den eller sett den "in real" ännu. Det jag undrar lite är om det är en BRA bas och om det är ett rättvist pris som begärs?

Tackar!
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Vend: Fernandes PJR-45 MIJ

Inlägg av gthyni »

Mycket bra bruksbasar med bra vintagekänsla.
Elektroniken brukar dock "ruttna" på 30 år gamla yxor.

Mycket prisvärda jmf med kvalitetsmässigt mycket sämre Fenderbasar från samma era.
Som investering är Fender USA bättre, men för att lira på så köper man hellre japanska Tokai/Fernandes/Greco/Squier JV

5000-7000:- beroende på skick är väl ett normalt pris, och det är som sagt mycket fin bas för de slantarna.
Senast redigerad av gthyni den tor 22 sep 2016, 23:03, redigerad totalt 1 gånger.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+
Inlägg: 2381
Blev medlem: lör 10 okt 2009, 11:58
Ort: Linköping

Re: Vend: Fernandes PJR-45 MIJ

Inlägg av Pelleper »

Aha, tack för input! Det var ju bra info, då verkar denna ha en skälig prisbild åtminstone. Och sedan är ju en hel del gjort med den, förutom montage av ett p-skydd (som gör den MYCKET snyggare i.m.o) så är den precis genomgången på gitarrverkstad (enligt säljaren).

Hmm, då kan detta vara ett helt OK köp.
gthyni skrev:Mycket bra bruksbasar med bra vintagekänsla.
Elektroniken brukar dock "ruttna" på 30 år gamla yxor.

Mycket prisvärda jmf med kvalitetsmässigt mycket sämre Fenderbasar från samma era.
Som investering är Fender USA bättre, men för att lira på så köper man hellre japanska Tokai/Fernandes/Greco/Squier JV

5000-7000:- beroende på chic är väl ett normalt pris, och det är som sagt mycket fin bas för de slantarna.
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Vend: Fernandes PJR-45 MIJ

Inlägg av Roger Hedin »

Fernandes är som det ska vara på riktigt. Har haft en "J'62" som var mycket bättre än Fender MiJ.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar