E-strängen skramlar på band 1-4

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Är den köpt på Rusta...........?

Vad väger den... :D

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
vox2000
Medlem
Inlägg: 183
Blev medlem: tor 21 feb 2008, 14:37

Inlägg av vox2000 »

BassiLow skrev:Är den köpt på Rusta...........?

Vad väger den... :D
Näää.. den är köpt på 4Sounds Folkungagatan. Jag kom precis därifrån och har fått kalasfin hjälp. En lite äldre snubbe med silvrigt hår tog och hjälpte mig och skruvade och filade och fixade i typ en halvtimme. Han kom fram till att det var nog strängen som var kokobäng. Hals, band, skruvar och annat verkade sitta som de skulle. Så det blev ett orange paket 110-50-strängar.

Även om det inte hjälpte så blev jag mottagen som en kung (kund). :)
Free your mind
and your ass will follow
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

4Sound har bra service.......med andra ord :tummenupp:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

vox2000 skrev:
BassiLow skrev:Är den köpt på Rusta...........?

Vad väger den... :D
Näää.. den är köpt på 4Sounds Folkungagatan. Jag kom precis därifrån och har fått kalasfin hjälp. En lite äldre snubbe med silvrigt hår tog och hjälpte mig och skruvade och filade och fixade i typ en halvtimme. Han kom fram till att det var nog strängen som var kokobäng. Hals, band, skruvar och annat verkade sitta som de skulle. Så det blev ett orange paket 110-50-strängar.

Även om det inte hjälpte så blev jag mottagen som en kung (kund). :)
Ursäkta mig, fattar jag rätt hät? Jobbade han en halvtimme med den, sa att allt var OK utom strängarna? Och så har du problemet kvar?

Om det är så så är jag lite tveksam till servicen. Mer än att det var trevligt och god vilja och så. Men man vill ju ha sitt problem löst också!

Men jag kanske missuppfattade dig.... :oops:
vox2000
Medlem
Inlägg: 183
Blev medlem: tor 21 feb 2008, 14:37

Inlägg av vox2000 »

200071 skrev:
vox2000 skrev:
BassiLow skrev:Är den köpt på Rusta...........?

Vad väger den... :D
Näää.. den är köpt på 4Sounds Folkungagatan. Jag kom precis därifrån och har fått kalasfin hjälp. En lite äldre snubbe med silvrigt hår tog och hjälpte mig och skruvade och filade och fixade i typ en halvtimme. Han kom fram till att det var nog strängen som var kokobäng. Hals, band, skruvar och annat verkade sitta som de skulle. Så det blev ett orange paket 110-50-strängar.

Även om det inte hjälpte så blev jag mottagen som en kung (kund). :)

Ursäkta mig, fattar jag rätt hät? Jobbade han en halvtimme med den, sa att allt var OK utom strängarna? Och så har du problemet kvar?

Om det är så så är jag lite tveksam till servicen. Mer än att det var trevligt och god vilja och så. Men man vill ju ha sitt problem löst också!

Men jag kanske missuppfattade dig.... :oops:
Ja, alltså, det blev lite fel ordning där... rörigt skrivet
Han tittade och fifflade med den, och kom fram till att det var nog strängen det var fel på. Sen tog han den till verkstaden och gjorde en genomkörare, filade banden, skruvade och hade sig en bra stund. Det gjorde saken lite bättre, men inte helt och hållet. När han var klar sa han att det måste vara strängen, han ser inget fel alls på den annars. Hals, skruvar, muttrar och allt var det var såg bra ut. Så jag köpte ett paket nya strängar på vägen ut, snorde på och *trumvirvel* inget rassel.

Jag fick min nya bas tillfixad lite av en kunnig servicemänniska på ett sätt som skulle tagit mig säkert ett år att komma på allt själv, en del småtips, ett trevligt bemötande och ett löst problem = nöjd kund.
Free your mind
and your ass will follow
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Inlägg av guitarowner »

Hej,
du fick nog hjälp av Leffe Kivilahti, han (och flera andra i butiken)
är jysst. Jag bor på Söder så jag är inne i butiken ganska ofta.

http://www.4sound.se/Reseller/Reseller.aspx?id=33
vox2000
Medlem
Inlägg: 183
Blev medlem: tor 21 feb 2008, 14:37

Inlägg av vox2000 »

guitarowner skrev:Hej,
du fick nog hjälp av Leffe Kivilahti, han (och flera andra i butiken)
är jysst. Jag bor på Söder så jag är inne i butiken ganska ofta.

http://www.4sound.se/Reseller/Reseller.aspx?id=33
Micke Hujanen ser han ut att heta, som hjälpte mig.
Free your mind
and your ass will follow
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

vox2000 skrev:
200071 skrev:
vox2000 skrev:
BassiLow skrev:Är den köpt på Rusta...........?

Vad väger den... :D
Näää.. den är köpt på 4Sounds Folkungagatan. Jag kom precis därifrån och har fått kalasfin hjälp. En lite äldre snubbe med silvrigt hår tog och hjälpte mig och skruvade och filade och fixade i typ en halvtimme. Han kom fram till att det var nog strängen som var kokobäng. Hals, band, skruvar och annat verkade sitta som de skulle. Så det blev ett orange paket 110-50-strängar.

Även om det inte hjälpte så blev jag mottagen som en kung (kund). :)

Ursäkta mig, fattar jag rätt hät? Jobbade han en halvtimme med den, sa att allt var OK utom strängarna? Och så har du problemet kvar?

Om det är så så är jag lite tveksam till servicen. Mer än att det var trevligt och god vilja och så. Men man vill ju ha sitt problem löst också!

Men jag kanske missuppfattade dig.... :oops:
Ja, alltså, det blev lite fel ordning där... rörigt skrivet
Han tittade och fifflade med den, och kom fram till att det var nog strängen det var fel på. Sen tog han den till verkstaden och gjorde en genomkörare, filade banden, skruvade och hade sig en bra stund. Det gjorde saken lite bättre, men inte helt och hållet. När han var klar sa han att det måste vara strängen, han ser inget fel alls på den annars. Hals, skruvar, muttrar och allt var det var såg bra ut. Så jag köpte ett paket nya strängar på vägen ut, snorde på och *trumvirvel* inget rassel.

Jag fick min nya bas tillfixad lite av en kunnig servicemänniska på ett sätt som skulle tagit mig säkert ett år att komma på allt själv, en del småtips, ett trevligt bemötande och ett löst problem = nöjd kund.
:D

:D OK, då kom ju saken i ett annat läge. Det kallar jag riktigt schysst service. Sånt man egentligen tycker ska vara självklart men träffar på alldeles för sällan! Kul!
Skriv svar