Vad mycket basar det går åt...

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Vad mycket basar det går åt...

Inlägg av precision65 »

...jag är för lat för att byta strängar fram å tillbaks. En p-bas med flats, en p-bas med roundwounds(helst en med nickelsträngar och en med steel), en jazz med flats, en med wounds, en med nyloncoateds, en hollowbody med flats...

...dyr hobby det här.

Det kanske är min strängfetuchism(stavning, nån besserwisser?), jag borde ta tag i? :)
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Gäst

Re: Vad mycket basar det går åt...

Inlägg av Gäst »

Det kanske är min strängfetuchism(stavning, nån besserwisser?), jag borde ta tag i? :)[/quote]

F e t i s h i s m
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Härligt att nå'n är på alerten!
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17231
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

För att inte tala om att man måste ha en bandlös, en shortscale och en variant till av varje för olika stämningar! Många människor förstår inte riktigt detta...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

BarbequeVillage skrev:För att inte tala om att man måste ha en bandlös, en shortscale och en variant till av varje för olika stämningar! Många människor förstår inte riktigt detta...
Eller så har man två basar och spelar i standardstämning och drop D (eller drop A om man kör femsträngat), slipper man oroa sig :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar