5-string flats?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha, du är "right on the money" Mala. Jag lovar mig själv att låta bli OT efter varje post och klagar t.o.m. på andra. Sen är jag där och kladdar igen... :oops:

Men jag kan ju styra tillbaka det genom att fråga vad folk har för erfarenhet av flatlindad b-sträng?
De flesta rundlindade diton tycker jag har väl starka falska övertoner om de inte är taperwound, nån som upplever flats som sämre eller bättre?
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Har bara testat Flats på en Washburn AB-25 eller 45 - en sånn där akustisk historia en gång i tiden. Körde då D'Addario Chromes (vilka är väldigt stiffa) då jag ville simulera en kontra vilket funkade ganska bra.

Men tyvärr får jag säga att jag inte tyckte att B-strängen funkade något vidare men förmodligen kan det ha varit så att piezomicken kanske inte var den bästa.

Testade aldrig på min Sadowsky femma för då hade jag garanterat haft ett bättre svar. Ser fram emot en recension senare när ni fått dem.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Dereborn och Grafen - tre veckor tills flatsen kommer enl. senaste rapporten. La faktiskt på flats på den vita Spitfiren. Måste erkänna att det var rätt.... OK :oops:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, jag har inte använt flats sen hedenhös. Antar jag kommer tänka "varför inte tidigare" som med allt annat jag avfärdat i unga år och sen tagit till heders igen. ;)
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

GrafZeppelin skrev:Ja, jag har inte använt flats sen hedenhös. Antar jag kommer tänka "varför inte tidigare" som med allt annat jag avfärdat i unga år och sen tagit till heders igen. ;)
Ja, det blev helt enkelt det där ljudet man inte kan få fram med rounds, enorm pondus i basen och den där riktigt köttiga tonen längre upp.
Lite nytändning för vissa låtar alltså :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
EA
Medlem+
Inlägg: 738
Blev medlem: tis 05 sep 2006, 13:49

Inlägg av EA »

Thomastik Jazz!
Tror att det var Brinks musik som tar in dem men det går säkert att köppa i de flesta butiker
Skriv svar