5-string flats?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
dereborn

5-string flats?

Inlägg av dereborn »

Hmm... är ju ny (nygammal?) på det här med 5 strängar. BBQV börjar bli klar m larrivee-renoveringen och jag ska skaffa strängar. Min ordinarie leverantörkan inte skaka fram 5-strangade slipade set. Nån som kan tipsa?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Lakland har såna "Joe Osborn Signature" - men fråga inte var man hittar dem här hemma :)

http://www.lakland.com/direct/merchant. ... Code=5STRS
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Rotosound RS 775LD, 5-strängat, slipat 45-130 set, borde gå att få hem via de flesta musikhandlare.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Jag har beställt direkt från Lakland. Bra pris, snabb leverans.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
dereborn

Inlägg av dereborn »

:cry: OUT OF STOCK...

Kollar BBQV:s tips så länge
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Har köpt Thomastiks hos Saitenkatalog.de. Mjuka och välljudande, men ganska dyra.

Lev väl
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Re: 5-string flats?

Inlägg av MALA »

dereborn skrev:Hmm... är ju ny (nygammal?) på det här med 5 strängar. BBQV börjar bli klar m larrivee-renoveringen och jag ska skaffa strängar. Min ordinarie leverantörkan inte skaka fram 5-strangade slipade set. Nån som kan tipsa?
Tjabba, kan du skicka mig ett PM med din adress så ska jag skicka ett set till dig. Jag är inte flats-fantast så de åker av omgående. Har några set som visserligen varit monterade men som är garanterat ospelade. Om de inte faller dig på läppen är de bara att lägga i arkivet, annars kan jag fixa mer.

/ mats
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Gäst

Re: 5-string flats?

Inlägg av Gäst »

MALA skrev: Tjabba, kan du skicka mig ett PM med din adress så ska jag skicka ett set till dig. Jag är inte flats-fantast så de åker av omgående. Har några set som visserligen varit monterade men som är garanterat ospelade. Om de inte faller dig på läppen är de bara att lägga i arkivet, annars kan jag fixa mer.

/ mats
Vågar man tigga till sig ett par om dom ändå bara ligger?
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Re: 5-string flats?

Inlägg av MALA »

GrafZeppelin skrev:
MALA skrev: Tjabba, kan du skicka mig ett PM med din adress så ska jag skicka ett set till dig. Jag är inte flats-fantast så de åker av omgående. Har några set som visserligen varit monterade men som är garanterat ospelade. Om de inte faller dig på läppen är de bara att lägga i arkivet, annars kan jag fixa mer.

/ mats
Vågar man tigga till sig ett par om dom ändå bara ligger?
Shit, shit, shit, nu lovade jag för mycket. Trodde jag hade en 5a liggande, vilket var sant. Problemet är att det var till min Bassline Worp-bas och den har ju inget huvud vilket innebär att strängarna är betydligt kortare än vad som passar på en vanlig longscale. Fabriken har numera lärt sig att inte sätta på flats vid leverans till mig.

Jag har ett 4-set liggande, vill du ha dem? Behöver bara din adress. Mitt andra löfte löser jag genom att ta hem 2 st set 5-or och ge till dig och Dereborn för test. Recension tas i så fall emot med tacksamhet oavsett om det är + eller -, jag är som sagt ingen flats-fan.

Kan det vara en OK lösning?
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Gäst

Re: 5-string flats?

Inlägg av Gäst »

MALA skrev:
GrafZeppelin skrev:
MALA skrev: Tjabba, kan du skicka mig ett PM med din adress så ska jag skicka ett set till dig. Jag är inte flats-fantast så de åker av omgående. Har några set som visserligen varit monterade men som är garanterat ospelade. Om de inte faller dig på läppen är de bara att lägga i arkivet, annars kan jag fixa mer.

/ mats
Vågar man tigga till sig ett par om dom ändå bara ligger?
Shit, shit, shit, nu lovade jag för mycket. Trodde jag hade en 5a liggande, vilket var sant. Problemet är att det var till min Bassline Worp-bas och den har ju inget huvud vilket innebär att strängarna är betydligt kortare än vad som passar på en vanlig longscale. Fabriken har numera lärt sig att inte sätta på flats vid leverans till mig.

Jag har ett 4-set liggande, vill du ha dem? Behöver bara din adress. Mitt andra löfte löser jag genom att ta hem 2 st set 5-or och ge till dig och Dereborn för test. Recension tas i så fall emot med tacksamhet oavsett om det är + eller -, jag är som sagt ingen flats-fan.

Kan det vara en OK lösning?
Mycket gärna, så länge det inte är till nåt besvär för dig. Tackar ödmjukast och skickar pm.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

... och snabb som man är så ligger det en liten extra beställning på flats hos tillverkaren nu. Funderar på att slänga på ett set på basen nedan, som jag så olyckligt benämnde "P-bas-dödare". Blasfemi!!! Jag ska aldrig mera häda 8)

(men visst är den halvcool)

Bild
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Re: 5-string flats?

Inlägg av MALA »

GrafZeppelin skrev:
Mycket gärna, så länge det inte är till nåt besvär för dig. Tackar ödmjukast och skickar pm.
Som sagt, consider it done. Inga problem. Det är inget speciellt billigt skräp, kostar ca 675:- per set. Jag är grymt nöjd med våra roundwounds men vill ha kompetenta åsikter om flatsen.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Gustav, jag har skickat ett PM som svar men det är något strul. Jag har PM liggande från förra veckan också som ligger kvar i utkorgen och ingen av korgarna är fulla. Skriver därför meddelandet nedan:

Lysande, vill du ha ett 5- eller 4-set? 4-an kan jag skicka imorgon, 5-an måste jag vänta på leverans.

Ha det kanon / mats
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

MALA skrev:Gustav, jag har skickat ett PM som svar men det är något strul. Jag har PM liggande från förra veckan också som ligger kvar i utkorgen och ingen av korgarna är fulla. Skriver därför meddelandet nedan:

Lysande, vill du ha ett 5- eller 4-set? 4-an kan jag skicka imorgon, 5-an måste jag vänta på leverans.

Ha det kanon / mats
Kollade du utkorgen om den var full? Är den det så rensa den.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Jodå, som jag skrev så är ingen av korgarna fulla, max 20% så det är inte det som är problemet. JAghar skickat om några av meddelanden och de har gått iväg även om originalen ligger kvar... Säker något med hyberspace :?
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

MALA skrev:... och snabb som man är så ligger det en liten extra beställning på flats hos tillverkaren nu. Funderar på att slänga på ett set på basen nedan, som jag så olyckligt benämnde "P-bas-dödare". Blasfemi!!! Jag ska aldrig mera häda 8)

(men visst är den halvcool)

Bild
Den är helcool. En sån i svart så har ni mitt hjärta :wink:
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Svarte_Jack skrev:
Den är helcool. En sån i svart så har ni mitt hjärta :wink:
Bara att beställa :lol: Har en röd hemma fast den är lite "finare" stuk på, dessutom aktiv elektronik. Tycker att den passiva vita vinner i längden

Bild
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Mmmmm, den är läcker. Med andra mikar så :)

Hur "öppna" är specifikationerna på de där, kan man välja mikar fritt?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

mikkejohansson skrev:Mmmmm, den är läcker. Med andra mikar så :)

Hur "öppna" är specifikationerna på de där, kan man välja mikar fritt?
Allt är custombyggt så det går att välja och vraka helt fritt
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Gäller det alla era basar? Låter väldigt intressant i såna fall.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Svarte_Jack skrev:Gäller det alla era basar? Låter väldigt intressant i såna fall.
Japp, gäller alla custombasar. Jag beställde t o m en Windforce m 30"-skala och piccolokonfiguration med Kahler-svaj. Kostar lite men allt går.

Har beställt en JModern med vintage J/J-mickar till en kille här på forumet, detta är absolut inte standard. Om du är intresserad är det bara att skicka en spec så får du en offert. Leveranstid ca 8-12 veckor beroende på hur belagt det är i lackeringen.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Lite OT här då kanske?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Ja snälla....håll försäljningssnacket i avsedd/a tråd/ar...
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Förlåt.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Bean skrev:Ja snälla....håll försäljningssnacket i avsedd/a tråd/ar...
Sorry här med, men ibland är det lättare att svara på frågor i tråden än att skapa en ny, har även upptäckt att det oftast tar tre rader innan ämnet spårat ur i de flesta trådar (eller är det jag som är helt fel ute?)

Har dessutom lyckats skänka bort några set med flats i den här tråden men det räknas inte som försäljning, eller...? :wink:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Skriv svar