Daddario

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Skriv svar

Vilka föredrar ni?

ProSteels Round Wound
4
24%
Nickel Round Wound
13
76%
 
Antal röster: 17

Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Daddario

Inlägg av Svarte_Jack »

Vilka av dessa två föredrar ni?
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Inte den blekaste.. har bara spelat på Daddario strängar till akustisk gitarr..
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Har bara testat nickel, men de är bra, tycker jag. Inget speciellt med dem, bra strängar helt enkelt.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Jag kör på Pro Steels och tycker att dom funkar bra.
Jag har väl fortfarande inte hittat strängarna med stort S än men dom här är en bra kandidat i min värld.
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Kör nästan uteslutande på D'Addarios (flats, nickel rounds och halfrounds)men kan ändå inte rösta här eftersom jag ryggar ifrån rostfria strängar så jag har helt enkelt aldrig testat Pro Steels. Antar att de håller zzinget vid liv lite längre men antar att de kanske är tuffare mot banden i gengäld.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Danne skrev:Kör nästan uteslutande på D'Addarios (flats, nickel rounds och halfrounds)men kan ändå inte rösta här eftersom jag ryggar ifrån rostfria strängar så jag har helt enkelt aldrig testat Pro Steels. Antar att de håller zzinget vid liv lite längre men antar att de kanske är tuffare mot banden i gengäld.
Dito... förrutom att jag röstade :)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

Jag kör på EXL170-5 Round Wound, tycker att de har en stabil ton särskilt H-strängen.
Har även kört på ProSteels som jag också gillar.
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Lowfreq: Vad tycker du är skillnaderna emellan dem?
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

Jag tycker EXL nickel är brighta för att vara nickel och att de är välbalanserade overall från bas till topp, speciellt mellan tycker jag är väldigt bra. Dom är growliga! Och väldigt jämna .. jag har aldrig fått en enda dålig sträng i nått set. B-strängen är klockren.

ProSteels tycker jag låter väldigt likt Roto Swing 66 (som jag spelade på i 15år), brighta och growliga, lagom ziing. Men som alla oslipade stålsträngar "dör" dom tyvärr för tidigt.
Don't mess with me, I do not want any treble!
Kalle
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 17:27
Ort: Söderköping

Inlägg av Kalle »

har använt Pro Steel utan att bli besviken... Förutom att det är skönt att spela på tycker jag att jag kan få till många olika bra sound, passar för flera stilar. Det är dock svårt att få till nåt vettigt tower of power-sound, och om man slapar kanske man hade önskat lite mer tyngd/djup eller vad man nu ska säga. Men jag tycker ändå att det är schyssta all round-strängar... funkar för både rock, jazz och annat.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

lowfreq skrev:Jag tycker EXL nickel är brighta för att vara nickel och att de är välbalanserade overall från bas till topp, speciellt mellan tycker jag är väldigt bra. Dom är growliga! Och väldigt jämna .. jag har aldrig fått en enda dålig sträng i nått set. B-strängen är klockren.

ProSteels tycker jag låter väldigt likt Roto Swing 66 (som jag spelade på i 15år), brighta och growliga, lagom ziing. Men som alla oslipade stålsträngar "dör" dom tyvärr för tidigt.
Då låter det spännande värre.
Skriv svar