STRINGSITE.COM

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

STRINGSITE.COM

Inlägg av Geddan »

Någon som beställt strängar från detta danska företag?
De har någon typ av own-brand som de säljer ruskigt billigt.

Det som lockade mig var att de även har 50-110-set.
Beställer man så många som 12 set så går priset ner till en 50-lapp per set.

Vi får väl se vad det är för kvalitutta på dem...men jag har ju svårt att tro att de inte skulle duga att repa på.

http://www.stringsite.com/strings_strin ... ngs_85_en/
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Hum, det låter ju faktiskt för bra för att vara sant... Är det någon på forumet som känner sig wild and crazy och känner för att beställa?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Inlägg: 3502
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 09:48
Ort: Stockholm, Solna
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Hmm, bara nickelsträngar. :(
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Sunken skrev:Hmm, bara nickelsträngar. :(
Lite OT:
Är du också nickelallergiker? Jag har typ en ganska lätt version, men spelar jag med fingrarna för länge får jag typ ont i fingertopparna... Kan du rekomendera några bra nickelfria roundwood-strängar? Flatwound kan man ju köpa såna där nylonsträngar, så jag har iaf LITE koll 8)
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

oj, det måste ju vara skitjobbigt att vara nickelallergiker och basist.. när nickelsträngar låter så bra.. ja, tur har man väl haft själv då kanske..
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Inlägg: 3502
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 09:48
Ort: Stockholm, Solna
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

FreCKo skrev: Lite OT:
Är du också nickelallergiker? Jag har typ en ganska lätt version, men spelar jag med fingrarna för länge får jag typ ont i fingertopparna... Kan du rekomendera några bra nickelfria roundwood-strängar? Flatwound kan man ju köpa såna där nylonsträngar, så jag har iaf LITE koll 8)
Yep, också nickelallergiker så det är bara stålsträngar som gäller för mig.

Jag är ju en av (verkar det som iaf) ganska få bassister som gillar EBS strängar.
Northern Light 40-100 är väl favoriten.

Dock så har jag kört DR LoRiders ganska mycket de senaste åren då jag kom över 10 paket till ett väldigt förmånligt pris.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Egentligen borde man köpa på sig ett gäng set bara för att belöna konceptet, billiga strängar kan det inte finnas för många!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: STRINGSITE.COM

Inlägg av Geddan »

Geddy_Lee skrev: Beställer man så många som 12 set så går priset ner till en 50-lapp per set.
Quotar mig själv här.. =)
Liten korregering; 50 danska pengar...nästan 75 svenska dårå.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Re: STRINGSITE.COM

Inlägg av Crypto »

Geddy_Lee skrev:
Geddy_Lee skrev: Beställer man så många som 12 set så går priset ner till en 50-lapp per set.
Quotar mig själv här.. =)
Liten korregering; 50 danska pengar...nästan 75 svenska dårå.
Det går att välja valuta i högra kanten, så man slipper räkna själv...
Kanske ni redan har sett...
MrWalker
Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: mån 27 nov 2006, 20:37

Inlägg av MrWalker »

Noen som har testet disse nå, da? :)
Var kvaliteten bra?
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Inlägg av Crypto »

Jag har, som jag sagt i en annan tråd, beställt strängar av stringsite. Leveransen tog en vecka. Igår åkte dom på basen och nu skall det testas. Återkommer efter helgens giggande om vad jag tycker...
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Blir så nyfiken :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Inlägg av Crypto »

Nu har jag spelat på strängarna ett tiotal gig och måste säga att efter en månads wear and tear, så är det först nu de börjar tappa lite definition... Min första reaktion var; vad är det här för skit. Stringarna låg i en lång plastpåse. Jag beställde två set på en gång vilket gjorde alltså att alla 12 strängar låg huller om buller i en påse. B-strängen var inte lika brilliant i sin ton som de andra strängarna, vilket tyder på att det är lite ojämn kvalitet i strängarna. Men man får det man betalar för och för det priset tycker jag att de definitivt är helt ok. Jag återkommer i frågan när jag bytt till det andra setet och ser om det är stora skillnader från set till set, eller snarare sträng till sträng eftersom alla strängar låg i tillsammans i förpackningen.
Summa summarum; Strängarna är värda sitt pris, men inte mer. Duger i krig, som det brukar heta.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag fick ett provset (4) att testa och håller med. För det priset är de klart bra men livslängden är ganska kort.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Blir ju som sagt intressant att höra om de har jämn kvalitet. Apropå att strängarna inte var ihoprullade i set. För ett antal år sedan salufördes strängar på det viset med motiveringen att strängarna mådde så mycket bättre av det för de tog skada av att vara hoprullade. Det var många som hävdade detta. Jag har inget motbevis men det blev ett gott skratt iaf.
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

nånå, det jobbigaste en sträng får vara med om under sin livstid måste ju ändå vara att spelas på. Därför är jag lite skeptisk mot alla försök att skydda strängarna i paketet, men de långa paketen (har fått för mig att det var SIT som låg bakom dem) är ju om inte annat en hysteriskt humoristisk idé.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Sunken skrev:
Jag är ju en av (verkar det som iaf) ganska få bassister som gillar EBS strängar. Northern Light 40-100 är väl favoriten.
Testat EBS Nickel Titanium? Den tunna titanlegeringen kanske fixar problemet med nickelallergi. Jag kan skicka dig en pack 40-100 om du vill
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

MALA skrev:
Sunken skrev:
Jag är ju en av (verkar det som iaf) ganska få bassister som gillar EBS strängar. Northern Light 40-100 är väl favoriten.
Testat EBS Nickel Titanium? Den tunna titanlegeringen kanske fixar problemet med nickelallergi. Jag kan skicka dig en pack 40-100 om du vill
Jag provar gärna ett set. (vilken kapning..... :oops: )
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Matte skrev:
MALA skrev:
Testat EBS Nickel Titanium? Den tunna titanlegeringen kanske fixar problemet med nickelallergi. Jag kan skicka dig en pack 40-100 om du vill
Jag provar gärna ett set. (vilken kapning..... :oops: )
Ja jäklar vilken kapning :lol: Nja, jag tänkte kanske mer att testa på någon som är nickelallergiker och som uttryckt ett problem, mest för att testa om det funkar med dessa strängar. Hur gärna jag än skulle vilja kan jag inte börja gödsla strängar :wink:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

MALA skrev:
Ja jäklar vilken kapning :lol: Nja, jag tänkte kanske mer att testa på någon som är nickelallergiker och som uttryckt ett problem, mest för att testa om det funkar med dessa strängar. Hur gärna jag än skulle vilja kan jag inte börja gödsla strängar :wink:
:lol: Det var värt ett försök iaf! Visst har man allergier, men inte mot nickel.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Matte skrev: :lol: Det var värt ett försök iaf! Visst har man allergier, men inte mot nickel.
:lol: :lol: :lol: Tja, det är väl tur att man inte är trä-allergiker
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

MALA skrev:
Matte skrev: :lol: Det var värt ett försök iaf! Visst har man allergier, men inte mot nickel.
:lol: :lol: :lol: Tja, det är väl tur att man inte är trä-allergiker
Det är jag, fast mest mot deras frön och pollen. :?
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

MALA skrev:
Matte skrev:

Det var värt ett försök iaf! Visst har man allergier, men inte mot nickel.


Tja, det är väl tur att man inte är trä-allergiker
För en fantasisk ursäkt det ville vara för att kunna köpa sig en Status Stealth.

"ja men käre jag börjar få en svår trä-allergi av Fenderbasen och 2500 Euro är väl inte så mycket pengar ......."
Skriv svar