Bass Strings Online - rekommenderas

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Mungi »

Tror du har förväxlat datum lite. Om inte så är BSO snabbare än tiden.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Fluktbas
Medlem
Inlägg: 336
Blev medlem: tor 28 mar 2013, 21:36

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Fluktbas »

Mungi skrev:Tror du har förväxlat datum lite. Om inte så är BSO snabbare än tiden.
Tack! Nu är datumen fixade så mitt inlägg blir begripligt.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Mungi »

Det var lång tid, både för BSO och posten. Halloween ska inte spela nån större roll. När jag köpt har posten levererat på runt 4 dagar.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
guli
Medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 14:40
Ort: Jakobstad

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av guli »

Såja, fick hem Sadowsky flatsen idag(40-100), har lagt dem på min BB1600, första intrycket är att dom har mer tension än TI's, men inte lika mycket som Fender flatsen, just vad jag sökte efter. Soundet liknar väldigt mycket TI's, lite mer zingiga än TI's ur paketet, får se hur dom blir efter några månader med spelande. Så jag är mycket nöjd iaf, bästa flatsen som jag har testat hittills! Servicen från bassstringsonline är inte heller dåligt, totala åtta dagar tog det att beställa och ploppa igenom brevluckan här i Finland, fina grejer!
Stenback Four PJ, Fender Precision Japan, De Gier Bebop 5, Yamaha BB1600, Aguilar Tone Hammer 500, Aguilar SL112 x2.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Mungi »

:tummenupp: Då ska jag också ta och beställa ett set Sadowsky. Igår A/B/C testade jag Chromes, TI och DR Legend på samma bas. Det är liksom inget snack att TI låter bäst, men dom är ju så slappa. Det blev TI som fick sitta kvar på basen. DR Legend och Ti har ett snarlikt ljud, men DR har har mer betoning på botten på bekostnad av den där fantatiskt musikaliska midden som TI har. Chromes är så mycket zing och metalliga på nåt sätt. Men Sadowsky verkar ju värda ett test.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Aslan »

Brukar köpa därifrån men vill bara säga:

BSO är grymma!!!!
Jag beställde 8 pkt strängar och de skickades i tordags förra veckan enligt sidan.
Idag då jag kom hem hade jag en uthämtningsavi i brevlådan.:D
Sjukt snabb leverans från USA!

Är både billigt och precis de storlekar man vill ha som inte finns i andra butiker.
Tiptop!!!!:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Funkfingers
Medlem+
Inlägg: 2236
Blev medlem: sön 10 feb 2008, 18:16
Ort: Göteborg

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Funkfingers »

http://www.lordofthestrings.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Fluktbas
Medlem
Inlägg: 336
Blev medlem: tor 28 mar 2013, 21:36

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Fluktbas »

Gjorde en beställning och fick beskedet att jag skulle meddelas när de fick in den felande artikeln i lager. Jag surnade till att de inte kunde notera detta på sajten. Jag kan mycket väl förstå att de kan ha slut i lager, men inte att de låtsas ha det inne.

Jag skickade iväg ett surt mejl till dem. Kvick som attan fick jag svar, och efter ett par mejl fram och tillbaka justerade jag ordern och jag fick lite rabatt.

Det lönar sig att klaga! Och efteråt blev vi båda glada och nöjda. Leveransen som sådan gick förstås på mindre än en vecka.
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av newheartshadow »

Fluktbas skrev:Gjorde en beställning och fick beskedet att jag skulle meddelas när de fick in den felande artikeln i lager. Jag surnade till att de inte kunde notera detta på sajten. Jag kan mycket väl förstå att de kan ha slut i lager, men inte att de låtsas ha det inne.

Jag skickade iväg ett surt mejl till dem. Kvick som attan fick jag svar, och efter ett par mejl fram och tillbaka justerade jag ordern och jag fick lite rabatt.

Det lönar sig att klaga! Och efteråt blev vi båda glada och nöjda. Leveransen som sådan gick förstås på mindre än en vecka.

Jag har också märkt att det kan ta tid iaf när man vill ha lite speciella storlekar.
Beställde ett set labella flats och ett set daddario Chromes, med skillnaden att jag plockade ihop ett "eget" set på de sistnämnda. Fick mail om att en sak var restnoterad, det stod inte vilken så efter att det gått ett tag utan att nåt hänt mailade jag och frågade.
Jag fick svar direkt om att det just var en av chromesträngarna de väntade på och att fabriken (eller var de nu får strängarna ifrån) har tre till fyra veckors (!) leveranstid på enkelsträngar...
Då hade det redan gått ett tag och de sa att strängen borde komma till dem vilken dag som helst nu så jag struntade i att ändra på ordern, har dock fortfarande inte fått några strängar. Beställde den 6/1...
Surt är ju också att de tog betalt för hela ordern direkt vid beställning.
Jag som tyckte det verkade så bra att de hade Chromes i .110 storlek...
Även om jag gillar den kommer jag ju aldrig mer vilja beställa en igen eftersom det tar sån jävla tid att få hem.


Edit

Jävla skit, chromesträngarna funkade ju perfekt....
Senast redigerad av newheartshadow den fre 28 feb 2014, 18:09, redigerad totalt 2 gång.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
Chopper
Medlem+
Inlägg: 1899
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 15:56
Ort: Torsby
Kontakt:

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Chopper »

Beställde just några set. Hoppas att inte min beställning var för udda. Jag är barnsligt förtjust i LaBella Quarter Rounds på min huvudbas och beställde ett kortskaligt set till min dubbelhalsare... övrigt var däremot helt "normalt". Får se hur lång tid det tar.
http://www.myspace.com/superscreamersweden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://open.spotify.com/artist/7B4p8IIC3HhzMZw9BFbCSm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gehor.org/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

3 paket strängar beställda alldeles nyss.
Ska bli intressant att se hur lång tid det tar.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

Hepp. Fick nyss svar från BSO att strängarna inte finns i lager.
Hoppas de hinner komma åtminstone en vecka innan nästa gig som är om exakt en månad idag.
Användarvisningsbild
Fluktbas
Medlem
Inlägg: 336
Blev medlem: tor 28 mar 2013, 21:36

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Fluktbas »

Bassplaya skrev:Hepp. Fick nyss svar från BSO att strängarna inte finns i lager.
Hoppas de hinner komma åtminstone en vecka innan nästa gig som är om exakt en månad idag.
Verkar som att de lärt sig att kontakta kunden i alla fall. Jag klagade när jag bara fick meddelande om att de inte hade en av grejerna i lager, och skickade ett riktigt surt mejl till dem. De svarade att leverantörens maskin gått sönder, och att det kunde ta tid att få det fixat. Jag gissar också på att de kan ha råkat i ekonomiska svårigheter också. Hursomhelst var det inte möjligt att få något från dem. Men det hela löste sig bra och jag fick lite rabatt dessutom. Så jag och andra har väl legat på med piskan lite.

Tekniskt antar jag att deras websida med beställning och betalning är en standardvara de köpt, och som kopplas till en betalningslösning. Ovanpå allt lägger de varorna med bilder och beskrivningar och sånt. Deras lagersystem är nog, om de har något, är inte kopplat till detta på något sätt, vilket gör att de manuellt måste hålla koll på vad som finns i lager eller inte. Man kan ju tycka att då borde kunna gå in i websidan och notera vad som inte finns i lager, men det kanske de inte har kompetens för.
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av ventus »

Ofta har de inte strängar på lager. Sedan något som jag inte förstår och har inte frågat dem..
det står på en del strängar att de inte skickas till andra länder :/ varför det?
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Aslan »

ventus skrev:Ofta har de inte strängar på lager. Sedan något som jag inte förstår och har inte frågat dem..
det står på en del strängar att de inte skickas till andra länder :/ varför det?
Jag har handlar av BSO i flera år.
Har bara fått vänta EN gång och då var det en ganska udda strängtjocklek som skickade 3 dagar senare då den kommit in.

De strängar som inte kan skickas till vissa länder så är det tillverkaren som gjort den dealen med dem pga olika försäljningsterritorium(sp?)...
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av RolleHarris »

Jag fick mail att strängarna jag beställt var slut och de skulle skicka när de fick in nya. Det tog väl 2 veckor innan de landade hos mig istället för en ;)
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

Så här stod det i mejlet jag fick.
Bass Strings Online skrev:Hello and Thank You again for your purchase!
One or more of the products purchased is not ready to ship at this time. We will update you as soon as we have an estimated ship date for your order.
Please contact us if you have any questions at all.
Thank you,
Bass Strings Online .

Order Information
Order Date: 2/28/2014
Det tolkar i alla fall jag som att strängarna är slut i lager.

Är det förresten någon som råkat ut för tull och moms?
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

Fick nytt mejl från BSO i fredags om att strängarna skickats.
Nu ska det bli intressant att se hur länge det dröjer innan jag får mina strängar.
Användarvisningsbild
Chopper
Medlem+
Inlägg: 1899
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 15:56
Ort: Torsby
Kontakt:

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Chopper »

Även jag väntar. Fick liknande meddelande som ovan och mailade och ändrade beställningen varpå samma meddelande kom, trots att Jason skrev dagen innan i mail att de jag beställt skulle komma hem dagen efter... en vecka efter kollade jag upp igen. Då sa han att strängarna var hemma och beställningen på väg. Hoppas det är sant. Jag sitter inte i sjön och för under halva sverigepriset kan jag vänta lite.
http://www.myspace.com/superscreamersweden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://open.spotify.com/artist/7B4p8IIC3HhzMZw9BFbCSm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gehor.org/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: Sv: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Phear »

Är det mycket billigare härifrån än och köpa i sverige? Eller måste man köpa mycket för att det ska billigt? Kar tänka mig att frakten äter upp en hel del pengar?

Skickat från min handsvettshatande motorola
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Mungi »

Phear skrev:Är det mycket billigare härifrån än och köpa i sverige? Eller måste man köpa mycket för att det ska billigt? Kar tänka mig att frakten äter upp en hel del pengar?

Skickat från min handsvettshatande motorola
Svar JA, NEJ och NJA.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av ventus »

Ebay är oftast billigare än Basstring...köpte häromdan ett paket strängar här hemma i butiken för 360kr och 2mån innan från Ebay kostade samma strängar med frakt 180kr. Handla lokalt,visst...men det dubbla att betala,nej tack.
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

Bassplaya skrev: Är det förresten någon som råkat ut för tull och moms?
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Mungi »

Nej. Jag har beställt ett antal ggr för runt 90-170 dollar. Det har aldrig fastnat i tullen.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

Mungi skrev:Nej. Jag har beställt ett antal ggr för runt 90-170 dollar. Det har aldrig fastnat i tullen.
Då får vi hoppas att mitt paket för runt 80 dollar klarar sig det med.
Fortfarande inget paket dock, men å andra sidan har inte dagens post kommit än.
Skriv svar