Bass Strings Online - rekommenderas

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Lex »

Kom en uppdatering i morse att mitt paket nu är i Sverige i alla fall! :)
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

Lex skrev:Kom en uppdatering i morse att mitt paket nu är i Sverige i alla fall! :)
:tummenupp:

Vad är det för godis i paketet?
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Lex »

Inget att vara lyrisk över egentligen. En hög med DR lo-riders SS.
Hade egentligen tänkt testa chromes på P-basen också men glömde beställa det :(
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

Lo-riders har funnits i samtliga mina beställningar. Dock nickel-varianten [WINKING FACE]
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Seaweed »

Men vafasen, man kan ju plocka ihop egna custom-set! Hur har jag missat detta :(
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Aslan »

Seaweed skrev:Men vafasen, man kan ju plocka ihop egna custom-set! Hur har jag missat detta :(
Det är ju det mest fantastiska med sidan:D
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Sv: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av RolleHarris »

Aslan skrev:
Seaweed skrev:Men vafasen, man kan ju plocka ihop egna custom-set! Hur har jag missat detta :(
Det är ju det mest fantastiska med sidan:D
Det är ju därför jag handlar där ju ;)
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

Häromveckan satte jag på ett set Black Beauties på min Ibanez och när jag kopplade in basen i förstärkare upptäckte jag att G-strängen var död.
Kontaktade Jason som gav mig kontaktuppgifter direkt till DR. Efter kort mejlkorrespondens fick jag besked att dom skulle skicka en ny sträng till mig.
Idag när jag kom hem låg ett vadderat kuvert med två g-strängar i.

Tummen upp för både Jason på BSO och Anthony på DR.
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 595
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av JohannesH »

Beställde mickar där. Paketet kom fram på ca 10 dagar. Jag är grymt nöjd med både servicen och mickarna (ag-4j-hc).
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av GurraG »

Idag, ca tre veckor efter min beställning fick jag ett mejl om att att strängarna gått iväg från BSO. Antar att det berodde på att något var restnoterat el dyl, men jag kan inte påstå att jag är särdeles imponerad av väntetiden/bristen på kommunikation.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
raydee
Medlem
Inlägg: 371
Blev medlem: lör 08 jan 2011, 16:15
Ort: Umeå

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av raydee »

Beställde ett pack DR Legend i fredags, kom fram idag :)
Snabbt om ni frågar mig.
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Basare »

Är det bara PayPal de har som betalningsalternativ? Jag tänkte beställa strängar men vid utcheckningen fanns bara två PayPalalternativ att välja på. Även om det i Terms & conditions star att de tar Visa och Mastercard?
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Bassplaya »

Jag brukar betala med mastercard via Paypal. Har aldrig varit några bekymmer.
Användarvisningsbild
Fluktbas
Medlem
Inlägg: 336
Blev medlem: tor 28 mar 2013, 21:36

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Fluktbas »

GurraG skrev:Idag, ca tre veckor efter min beställning fick jag ett mejl om att att strängarna gått iväg från BSO. Antar att det berodde på att något var restnoterat el dyl, men jag kan inte påstå att jag är särdeles imponerad av väntetiden/bristen på kommunikation.
Om de har grejerna på lager skickar de på grejerna med en gång. Det är något att tänka på när man köper något från Amazon. Amazon verkar ta betalt för att de inte ska sitta och hålla på ordern några veckor. Men så har de monopol också. BSO visar att man kan göra annorlunda.

Men så fort det är något som inte finns i lagret blir det problem. Man får något sorts automatmeddelande att det är något paj. Då får man själv initiera kontakten. Visserligen är de schyssta och allt ordnar sig till slut. Men att det inte är de som mejlar oh försöker hitta en lösning är faktiskt obegripligt .
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1123
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Busta B »

Väntar på strängar: fender 9050, GHS P-bas flats, GHS pressurewound och ett set hi-beams...

Beställde för 3v sedan ca... fick igår svar (efter jag undrat var strängarna tagit vägen) att de kanske kunde skicka idag pga restnotering...

Bör få strängarna i nästa vecka.

Tycker de borde vara mer "på tårna"... MEN skall bli grymt kul med nya strängar!
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Mc Green »

Har dom höjt priserna eller är det dollarkursen som spökar?
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av GurraG »

Busta B skrev:Väntar på strängar [...] GHS pressurewound [...] Beställde för 3v sedan ca... [...]Tycker de borde vara mer "på tårna"...
Två gånger har jag beställt från bso, däribland GHS pressurewounds. Båda gångerna har jag fått vänta ca tre veckor pga ospecificerad restnotering (första gången meddelade de inte heller att något saknades). Ser jag ett mönster?:)
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Body&Soul »

GHS Pressurewounds verkar vara en bristvara. Har letat på flera ställen men icke. Fast jag ska ju ha ett set för en femma förstås. Beställde på 4Sound webshop men de var slut i lager och slut i landet enligt vad som meddelades efter några dagar. Men en trevlig herre där rekommenderade mig att vänta, och se på måndag är ankomst aviserad till brevlådan. Tre veckor efter beställning till slut.
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av newheartshadow »

Hänt mig också båda gångerna jag beställt därifrån men då har jag alltid haft med lösa strängar i beställningen och det är de som tagit tid att få fram tydligen.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1123
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av Busta B »

Uppdatering 23/3:
Historia:
Väntar på strängar: fender 9050, GHS P-bas flats, GHS pressurewound och ett set hi-beams...

Beställde 6/2 ca... fick svar efter ca 3v (efter jag undrat var strängarna tagit vägen) att de kanske kunde skicka idag pga restnotering...


Skickat från BSO 14/3:

Unfortunately the Fender has done some restructuring and have stopped shipping product to dealers temporarily. We are only waiting on the Fender set. Once we receive it we will not be able to ship their product internationally.

I can remove the Fender tapewounds from your order and reduce the shipping amount the set added and ship your order in full.

Please let me know if you are alright with us doing this. This Fender issue is recent and has been slowly unfolding.


Please advise.

Förstår inte vad de menar...
-hur skall jag göra??
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Bass Strings Online - rekommenderas

Inlägg av eeakga »

Jag tolkar det som att Fender inte längre godkänner att SoL levererar deras strängar utomlands, och att säljaren undrar om han ska stryka Fender-strängarna från din order och skicka resten.
Skriv svar