DR Hi-Beam-flats?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Levin
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 10:59
Ort: Örebro

DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av Levin »

Någon som testat de? Känns som om de skulle vara brighta, som Fender eller Chromes.. de har en rund kärna till skillnad från hex, låter som om det skulle passa flats :) Hade varit kul att testa.
Bass is also nice to eat
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av Mungi »

Jag har testat dom. Låter och känns fantastiskt. Bästa flats jag provat. De har lägre tension än Chromes och har inte det där zinget men dom är heller inte stumma som en del flats. Rätt mycket mid i tonen. Enda nackdelen är att jag upplever det som att tension skiljer sig ganska mycket mellan strängarna. Högst tension på g-strängen och lägst på e-strängen. Hursomhelst kommer jag skaffa fler set och pröva på andra basar.

EDIT: billiga på bassstringsonline
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Levin
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 10:59
Ort: Örebro

Re: DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av Levin »

Yeah, tack så mycket! :D Tänkte testa sådan eller Sadowsky Black Flats, de verkar feta också.
Bass is also nice to eat
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av Mungi »

Mungi skrev:Jag har testat dom. Låter och känns fantastiskt. Bästa flats jag provat. De har lägre tension än Chromes och har inte det där zinget men dom är heller inte stumma som en del flats. Rätt mycket mid i tonen. Enda nackdelen är att jag upplever det som att tension skiljer sig ganska mycket mellan strängarna. Högst tension på g-strängen och lägst på e-strängen. Hursomhelst kommer jag skaffa fler set och pröva på andra basar.

EDIT: billiga på bassstringsonline
Tydligen var mitt set defekt. Jag märkte det tydligt när jag köpte fler set. Helt annat finish på e-strängen och annan tension. Kontaktade DR och nu skickar dom ett nytt set. Bra service med tanke på att det var många månader sen jag köpte strängarna.

Summasumarum - mitt set var defekt och ändå är det de bästa flats jag testat! :shock:
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Levin
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 10:59
Ort: Örebro

Re: DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av Levin »

Ah, ok! Fett nice, då kanske jag ska testa de! Vet du hur B-strängen är? :) tänkte skaffa de här, sadowsky flats, Labella stål-roundwounds eller fenders rena nickelsträngar till min 5-strängade, har beslutsångest! ;) har bara testat chromes, TI jazz flats, LaBella Deep Talking 49-109 och GHS Precision flats hittills, så är fett taggad på att testa en annan flat! Gillar de i ordningen mest till minst sammanlagt alltihopa, spel och ljudmässigt, LaBella, TI, Chromes, GHS! Så vet inte hur jag kommer gilla DR, men alla deras andra strängar äger ju verkligen! :D
Bass is also nice to eat
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av Mungi »

Ingen aning om b-strängen tyvärr.

Jag tycker dom har mer respons än TI, lite mer tension också. Men inte som styva som Chromes. LaBella har jag inte testat. Testa - tror inte du blir besviken!
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sv: DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av strummer »

B-strängen är grym, i övrigt håller jag Med Mungi:-)
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Levin
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 10:59
Ort: Örebro

Re: DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av Levin »

Yeah, grymt, tack! :D fett, testar de!
Bass is also nice to eat
Användarvisningsbild
Levin
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 10:59
Ort: Örebro

Re: DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av Levin »

.....om typ ett halvår kanske, haha. Det blev istället Foderas femsträngade nickel-set ;) men kommer definitivt testa DR flatsen någon gång, DR äger!!
Bass is also nice to eat
Användarvisningsbild
Chopper
Medlem+
Inlägg: 1899
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 15:56
Ort: Torsby
Kontakt:

Re: DR Hi-Beam-flats?

Inlägg av Chopper »

låter spännande.
http://www.myspace.com/superscreamersweden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://open.spotify.com/artist/7B4p8IIC3HhzMZw9BFbCSm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gehor.org/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar