Vem säljer La Bella flats

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Vem säljer La Bella flats

Inlägg av ventus »

Här hemma? :-?
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Janne

Re: Vem säljer La Bella flats

Inlägg av Janne »

http://www.gitarren.se/elbasstrngar-c-1 ... lter_id=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: Vem säljer La Bella flats

Inlägg av ventus »

Där ser man :-) tack! Blev lite sugen på att testa dem
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Vem säljer La Bella flats

Inlägg av Mungi »

Bass Strings Online har allt, även La Bella flats. Dessutom fantastiskt bra sida, fantastiskt bra personlig service, fantastiskt bra priser och fantastiskt snabb leverans. Dom är helt enkelt fantastiska. http://www.bassstringsonline.com/LaBell ... c_349.html
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: Vem säljer La Bella flats

Inlägg av ventus »

Vad besviken jag är :-/
E-A strängen är fulla med märken samt så är lindningen (eller vad det nu heter) runt E strängen vid näst sista och sista bandet inte det bästa. D-strängen låter "zwing-zwing" helt annorlunda och inte alls som resten av strängarna. G strängen är missfärgad vid 4 bandet med något grönt på sig. Ringer till stället jag beställde dem ifrån och hör hur killen jag pratade med (frågar väl sin chef) vad vi gör då säger chefen "nu har han ju haft dem på basen" :-/ vi pratade lite till och jag får som svar att de återkommer imorgon.
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Vem säljer La Bella flats

Inlägg av Mungi »

ventus skrev:Vad besviken jag är :-/
E-A strängen är fulla med märken samt så är lindningen (eller vad det nu heter) runt E strängen vid näst sista och sista bandet inte det bästa. D-strängen låter "zwing-zwing" helt annorlunda och inte alls som resten av strängarna. G strängen är missfärgad vid 4 bandet med något grönt på sig. Ringer till stället jag beställde dem ifrån och hör hur killen jag pratade med (frågar väl sin chef) vad vi gör då säger chefen "nu har han ju haft dem på basen" :-/ vi pratade lite till och jag får som svar att de återkommer imorgon.
Du skulle beställt från Bass Strings Online. Jag fick en långskalig g-sträng i ett kortskaligt set. Jason på Bass Strings Online skickade en ny omgående utan att ens få något bevis på att det jag sa stämde. Märkte sen att e-strängen hade annan finish och lägre tension än övriga strängar. Märkte det inte förrän flera månader efter jag fått dom då jag beställde långskaliga av samma märke. Vände mig till Jason som gav mig email till DR. Kontaktade DR. Dom var inte så villiga att ge mig nya. Nämnde det för Jason som sa att han fixar det på egen bekostnad. Då kontakade jag DR igen som då gick med på att skicka mig ett nytt set. Så tar man hand om kunder!

Stå på dig och kontakta La Bella direkt om återförsäljaren är idiotisk.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: Sv: Vem säljer La Bella flats

Inlägg av ventus »

Jag märker också att det är helt annan finish på D-G mot E-A det konstigaste är att D strängen är så jäkla sladdrig och låter knäppigt jämfört med resten :/ Spelar jag på D och G så låter min AV57a som en Strata och inte en bas :/ Jag får se vad de säger imorgon för pengar ska jag ha eller en annan set,kvittar om der nu blir La Bella eller Chromes etc... Jag hann redan beställa från länken innan din post :-)
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: Vem säljer La Bella flats

Inlägg av ventus »

Nu är jag verkligen sur :evil: Jag börjar undra om jag inte får andra sortering eller något...

La Bella var ju dåliga. Idag kom paket från butiken där jag beställde La Bella med D'addario ECB82. Öppnar dem och monterar på basen. Första intrycket...vad i h...te är det här :roll: A strängen var mer som half-round och inte alls flat. Sedan så tyckte jag att D strängen kändes konstig. Plockar fram mitt kalibrerade skjutmått och det visar sig att den inte är inom mått,iaf inte enl det som framgår på förpackningen. D strängen ska vara 1.70 men den är 1.50.

Jag känner mig jävligt dum och jobbig nu när jag ska kontakta butiken "igen" men jag vill bara ha valuta för pengarna.
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Vem säljer La Bella flats

Inlägg av Mungi »

Vilken jävla soppa! Prova att kontakta tillverkarna direkt. Jag har läst många historier där det gått väldigt bra. För mig har det funkat en (DR) av två (inte med TI) gånger.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: Sv: Vem säljer La Bella flats

Inlägg av ventus »

Jag skrev mejl till butiken och tillverkaren så får jag se vad som händer.
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Skriv svar