La Bella

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
Basisten
Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 10:15
Ort: Borås
Kontakt:

La Bella

Inlägg av Basisten »

Någon som har erfarenhet av La Bella strängar?
Jag kör nu med Elixir på mina basar och tycker dom funkar bra på 4:orna men på 5:an blir det för odistinkt och mullrigt...
gäst

Re: La Bella

Inlägg av gäst »

Basisten skrev:Någon som har erfarenhet av La Bella strängar?
Jag kör nu med Elixir på mina basar och tycker dom funkar bra på 4:orna men på 5:an blir det för odistinkt och mullrigt...
La Bella är bra skit! :wink:
Användarvisningsbild
Basisten
Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 10:15
Ort: Borås
Kontakt:

Re: La Bella

Inlägg av Basisten »

rumpeldunken skrev:
Basisten skrev:Någon som har erfarenhet av La Bella strängar?
Jag kör nu med Elixir på mina basar och tycker dom funkar bra på 4:orna men på 5:an blir det för odistinkt och mullrigt...
La Bella är bra skit! :wink:
Är skiten dyr? ;=)
Janne

Inlägg av Janne »

Har precis köpt ett set La Bella slipade, deep talking bass. Ganska grovt set 0.49 - 109, ordentlig spänst i strängarna är det och låter bra. Sen slängde vi på La Bella slappers på grabbens 5-strängade för ett tag sen, låter också riktigt bra, även vid vanligt spel.
Gitarren hade bra priser på La Bella tycker jag, kolla på gitarren.se
Användarvisningsbild
Basisten
Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 10:15
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Basisten »

Jan Brodin skrev:Har precis köpt ett set La Bella slipade, deep talking bass. Ganska grovt set 0.49 - 109, ordentlig spänst i strängarna är det och låter bra. Sen slängde vi på La Bella slappers på grabbens 5-strängade för ett tag sen, låter också riktigt bra, även vid vanligt spel.
Gitarren hade bra priser på La Bella tycker jag, kolla på gitarren.se
Ska kolla detta genast. Tack för snabbrecensionen!
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Annars kolla med Johan på XPA, han tar in dom själv till bra pris har jag för mig. 395-450.-/set plus 140.- för en H-sträng och C-sträng för 60.-
http://www.xpa.se/

Säger bara Jamerson original 1954 Flatwound rek. pris 450:- SEK, det setet med en extra H-sträng, är 0.52-110 orginal och B är 128 snacka om botten!!!! Fast det är nog inte det du söker...

De har tydligen en serie som heter "Drop Tune Strings" för de som stämmer ner också!
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Basisten
Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 10:15
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Basisten »

groovyjr skrev:Annars kolla med Johan på XPA, han tar in dom själv till bra pris har jag för mig. 395-450.-/set plus 140.- för en H-sträng och C-sträng för 60.-
http://www.xpa.se/

Säger bara Jamerson original 1954 Flatwound rek. pris 450:- SEK, det setet med en extra H-sträng, är 0.52-110 orginal och B är 128 snacka om botten!!!! Fast det är nog inte det du söker...

De har tydligen en serie som heter "Drop Tune Strings" för de som stämmer ner också!
Nä, det är inte det jag är ute efter men kanske testar på en bas ändå. Just nu lirar jag med ett gäng som lägger tyngden på 50 och 60-tal så det kanske passar ändå...
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Har gått över till La Bella Flats på alla mina basar.
Bästa flats jag använt hittils.
Fender
Ampeg
Skriv svar