Chorus level 11

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Bloos
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: tis 05 mar 2013, 09:31
Ort: Hedemora

Chorus level 11

Inlägg av Bloos »

Det blev ett märkligt fenomen med en sträng på min bas härom dagen. E-strängen började låta som rubriken antyder. Någon annan som råkat ut för detta? Har hört om strängar som "lindar" upp sig, kan det vara något det hållet tro. Kör på EB cobalt 45-105.
Epiphone Newport -64, Fender Precision 60th anniversary, Fender Jazz AV64, Warwick Streamer s1 Markbass TTE 800,SA450, MB 6x10, MB 4x10, MB 1x12 EBS Multidrive BassiQ, MB Octave
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Chorus level 11

Inlägg av Roger Hedin »

Gå tillbaka till affären och be om en ny/ett nytt set. Det där är ett fabrikationsfel. Har du handlat Tüskt: nu börjar krånglet...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Bloos
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: tis 05 mar 2013, 09:31
Ort: Hedemora

Re: Chorus level 11

Inlägg av Bloos »

Handlar till 99% hos min lokala handlare. Inga problem med varken handlare eller sträng. Stallet hade lossnat något, kunde dra skruvarna 1-2 varv!! Efter stabilisering stängdes chorusen av.
Epiphone Newport -64, Fender Precision 60th anniversary, Fender Jazz AV64, Warwick Streamer s1 Markbass TTE 800,SA450, MB 6x10, MB 4x10, MB 1x12 EBS Multidrive BassiQ, MB Octave
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Chorus level 11

Inlägg av Roger Hedin »

Bloos skrev:Handlar till 99% hos min lokala handlare. Inga problem med varken handlare eller sträng. Stallet hade lossnat något, kunde dra skruvarna 1-2 varv!! Efter stabilisering stängdes chorusen av.
Ja, du ser. Så enkelt det kan vara. :wink:
Passa på att intonera och justera när du ändå är igång.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
MasBartin
Medlem
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 19 nov 2013, 00:13
Ort: Hässleholm

Re: Chorus level 11

Inlägg av MasBartin »

Jag har råkat ut för detta en gång för bortåt 20 år sedan. Hade kokat ett set gamla strängar och när jag satt på dem på basen igen fanns där ett tydligt chorus på lös a-sträng.
Skriv svar