GHS Flats - jag har skådat ljuset

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

GHS Flats - jag har skådat ljuset

Inlägg av Taurus »

För ett par år sedan började jag förstå storheten i flats på P-bas genom ett set Chromes på min Japan-P, men jag har tyckt att det varit på tok för mycket zing i Chromes.

När jag fått tummen ur vagnen och försökt beställa alternativ har det skitit sig - Maru flats har varit svåra att få tag på via den vanliga strängkranen (Marcus), och DR Legends har varit knepigt att handla om man vill stötta sin lokala musikhandlare (parkas). Så efter mycket om och men beslutade jag mig för att testa ett set GHS Flats.

Och jag kunde inte vara nöjdare. Strängarna har suttit på en vecka och det låter otroligt fett, thumpigt och gammel-gött. Det finns fortfarande en liiiiiten antydan till topp-zing och D- och G-strängarna är ett uns mer volymstarka än bottensträngarna, men det hoppas jag försvinner när de fått mogna någon månad.

När jag beställde var jag lite orolig för att de skulle vara för stumma och sustainlösa, men de låter bara rätt i mina öron. Jag har till och med börjat labba med skumgummi vid stallet vilket jag aldrig trodde skulle hända. De är aningens mindre styva än Chromes för högerhanden, men känns fortfarande som man-strings.

Antingen håller jag på att bli gammal, eller så har jag bara mognat tillräckligt för att kunna ta till mig det här förfinade soundet ;-) Bra låter det i alla fall, GHS flats rekommenderas.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: GHS Flats - jag har skådat ljuset

Inlägg av Roger Hedin »

Flats har sin poäng. Jag kör chromes på min bandlösa.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Re: GHS Flats - jag har skådat ljuset

Inlägg av Taurus »

Roger Hedin skrev:Flats har sin poäng. Jag kör chromes på min bandlösa.
Jo, rätt verktyg för rätt jobb, jag har rounds på mina övriga basar. Men för P-med-flats så passar GHS mig perfekt.
Skriv svar