Betatest fortsättning

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Betatest fortsättning

Inlägg av hitman »

Jag har haft förmånen att beta-testa D´Addario strängar, tror att det är deras NYXL.

Eftersom jag mest haft kontra-gig senaste tiden så har det dröjt att live-testa dessa strängar. Men igår var det dags, spelade med ett ska-band + att vi körde några soul- och diskolåtar så sångaren skulle få dansa (det var hans födelsedagskalas). Så här behövde jag försöka få till både mulligt dub-sound till psykedeliska reggae-jam och snärtigt mellanregister till disco-hitsen.

Det hör ju inte till vanligheterna att andra musiker lyssnar så mycket på bas-ljudet, så jag noterade med viss förvåning att flera bandmedlemmar efteråt sade att de tyckte basen lär bra.

Det är i övrigt samma uppsättning som jag brukar lira på (EBS Reidmar, TKS entolva, P-bas med Delano-mick) så jag tror faktiskt att det till stor del är strängarnas förtjänst. Jag kan rekommendera att ni testar dessa.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
norton
Medlem+
Inlägg: 1219
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 11:13
Ort: Falun

Re: Betatest fortsättning

Inlägg av norton »

Jag har dom på min P-bas nu........Verkar lovande....hoppas de håller tonen länge och inte dör snabbt
7ender JV P 82 Tokai Hp
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
Skriv svar