Strängtips Spector 5:a

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!

Strängtips Spector 5:a

Inläggav heem » tor 03 nov 2016, 19:55

Go'dag på er! :D

Misstänker att det här med strängar till femma är något som säkerligen har diskuterats innan, så hänvisa mig gärna till någon annan tråd om ämnet redan är hanterat. :tummenupp:

MEN...

Min fråga är iaf... är det någon som har tips på bra strängar till en Spector 5:a?
Precis införskaffat min första femsträngade bas i sökandet efter en väl-ljudande B-sträng och känner mig lite vilsen i val av strängar. :) Gillar tydlighet och definition i mitt bas-ljud, använder lagom med dist och spelar någon form av metal. :)
På min fyrsträngade Ibanez använder jag mestadels Elixir Nanoweb. Någon som har erfarenhet av dem på femsträngat?
Alla tips och tankar mottages tacksamt! :tummenupp:
"If you think you are too old to rock 'n roll, then you are!" -Lemmy

Spelar på: Fender/Ibanez/Jackson -> div. pedaler -> Ampeg
Användarvisningsbild
heem
Medlem

Re: Strängtips Spector 5:a

Inläggav Aslan » tor 03 nov 2016, 21:46

Jag kör Daddario ProSteels på min Spector. Annars gillar jag DR. Både Hi Beams och Lo Riders.
Warwick SSII 5str CS, Spector NS2A, Yamaha BB1025X, Fender Precision, Sire V7 5str bandlös, Mesa/Boogie Walkabout, Mesa/Boogie D800, Mesa/Boogie PH610, Genz Benz NeoX-112t x2
http://www.facebook.com/andreaspassmarkbass
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Re: Strängtips Spector 5:a

Inläggav blackparkas » fre 04 nov 2016, 00:54

Jag körde DR Lo Rider på min Spector Euro LX TW 4:a strängad BEAD.
Gillade det!

Men frågan är om kanske Daddario ProSteels kanske blir bättre ändå med EMG-mickarna som jag upplever lite "tråkigare" än t.ex. MEC som sitter i Warwickarna.
Pro Steels tycker jag är lite råare i ljudet (och råare yta på strängarna också)

Fender P65/Ric 4001 -79/Fender Aerodyne/Fender 75AVRI CAR/Gibson Thunderbird/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick ProM4/Tüskbasen/MusicMan Big Al
Sunn 300T/Mesa M9/Sound City 120/Fender Dual Showman
Mesa PH412/Mesa PH215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Återgå till Strängar