Strängtips Spector 5:a

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
heem
Medlem
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 10 okt 2016, 22:24
Ort: Malmö
Kontakt:

Strängtips Spector 5:a

Inlägg av heem »

Go'dag på er! :D

Misstänker att det här med strängar till femma är något som säkerligen har diskuterats innan, så hänvisa mig gärna till någon annan tråd om ämnet redan är hanterat. :tummenupp:

MEN...

Min fråga är iaf... är det någon som har tips på bra strängar till en Spector 5:a?
Precis införskaffat min första femsträngade bas i sökandet efter en väl-ljudande B-sträng och känner mig lite vilsen i val av strängar. :) Gillar tydlighet och definition i mitt bas-ljud, använder lagom med dist och spelar någon form av metal. :)
På min fyrsträngade Ibanez använder jag mestadels Elixir Nanoweb. Någon som har erfarenhet av dem på femsträngat?
Alla tips och tankar mottages tacksamt! :tummenupp:
"If you think you are too old to rock 'n roll, then you are!" -Lemmy
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Strängtips Spector 5:a

Inlägg av Aslan »

Jag kör Daddario ProSteels på min Spector. Annars gillar jag DR. Både Hi Beams och Lo Riders.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Strängtips Spector 5:a

Inlägg av blackparkas »

Jag körde DR Lo Rider på min Spector Euro LX TW 4:a strängad BEAD.
Gillade det!

Men frågan är om kanske Daddario ProSteels kanske blir bättre ändå med EMG-mickarna som jag upplever lite "tråkigare" än t.ex. MEC som sitter i Warwickarna.
Pro Steels tycker jag är lite råare i ljudet (och råare yta på strängarna också)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar