Vilka strängar?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Skriv svar
gäst

Vilka strängar?

Inlägg av gäst »

Ska till US and A snart och hade tänk o köpa ett eller två set...
Det här är väl egentligen en smaksak, men vilka strängar tycker ni jag ska köpa? Vilka gillar ni bäst? Tror jag ska köpa ett set till en P bas och sen kanske något annat set...

Edit: Kanske kunde använd sökfunktionen, men jag tyckte att det var lika bra att starta en ny o fräsh tråd! :oops:
Kom med rekomendationer o förslag!! :)
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

Du ska till usa och planerar köpa strängar?! OMG, köp hem en Sadowsky MV5 åt mig!!!!!
Ifall du vill ha strängar som verkligen aldrig dör så köp elixir, men dem är väldigt glatta vilket kan vara jobbigt, beroende på bas och egen åsikt dock. Annars gillar jag D'addario XL Nickel wound, håller länge och låter bra!
Är inte så jätteinsnöad i strängar, men det är vad jag kan rekommendera av egna erfarenheter.
DR är också grymma, men för mig har de dött grymt fort, har märkt att det har varit tvärt om för vissa dock (dåligt ex?).
grejor
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+
Inlägg: 962
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:38
Ort: Lund

Inlägg av rockern »

Jag tycker DR strängar är skitbra. Framförallt gillar jag LO-riders (ss eller nickel vilket som).
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6575
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Inlägg av B-Å Åhs »

DR , ofta väldigt bra priser i USA.
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Janne

Inlägg av Janne »

EBS
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Jag brukar ju basunera ut hur bra jag tycker DR strängar är... jag vet inte hur priserna är i USA.. men jag tycker tysken är billig nog...
http://www.saitenmarkt.com/lshop,showru ... 90,,,,.htm
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Jag har ju ingen aning om vad du gillar, men jag rekommenderar ändå Thomastik Infeld Jazz flats. Den absolut bästa strängen jag har testa, och jag kan inte tänka mig annat än att de skulle vara mumma på en P-bas (själv har jag dem på en jazz)t. Det är ju alltså slipade strängar, men de har betydligt mer topp och sustain än vad många andra slipade strängar har. De är väldigt slappa, så om du har ett hårt anslag så kanske de känns lite gummibandsaktiga.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
gäst

Inlägg av gäst »

Liten skrev:Jag brukar ju basunera ut hur bra jag tycker DR strängar är... jag vet inte hur priserna är i USA.. men jag tycker tysken är billig nog...
I länken du skickade kostar dom 26 euro...I usa kostar dom 26 dollar :P Drygt 150:- så ett par par såna blir det kanske! Sen kostar elixir bara ungefär 250:- och Thomastik kostar som på Thomann...55 dollar, drygt 330:-

Tack för tipsen! Nåt ska det nog kunna bli...
Bulgrim
Medlem
Inlägg: 312
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 23:19
Ort: Orsa

Inlägg av Bulgrim »

rumpeldunken skrev:
Liten skrev:Jag brukar ju basunera ut hur bra jag tycker DR strängar är... jag vet inte hur priserna är i USA.. men jag tycker tysken är billig nog...
I länken du skickade kostar dom 26 euro...I usa kostar dom 26 dollar :P Drygt 150:- så ett par par såna blir det kanske! Sen kostar elixir bara ungefär 250:- och Thomastik kostar som på Thomann...55 dollar, drygt 330:-

Tack för tipsen! Nåt ska det nog kunna bli...
Köp en bas när du ändå är där - strängarna sitter redan på.
Spector NS2, OLP MM3 (bussemoddad), Cort Action V, Scanbass bandlös (spelande renovering), Coronado IV (mest i delar nu), 2 kortskalingar från forumet
gäst

Inlägg av gäst »

Bulgrim skrev:
rumpeldunken skrev:
Liten skrev:Jag brukar ju basunera ut hur bra jag tycker DR strängar är... jag vet inte hur priserna är i USA.. men jag tycker tysken är billig nog...
I länken du skickade kostar dom 26 euro...I usa kostar dom 26 dollar :P Drygt 150:- så ett par par såna blir det kanske! Sen kostar elixir bara ungefär 250:- och Thomastik kostar som på Thomann...55 dollar, drygt 330:-

Tack för tipsen! Nåt ska det nog kunna bli...
Köp en bas när du ändå är där - strängarna sitter redan på.
Jo, jag har funderat på o köpa bas eller stärkare, men sen kom jag på att det skulle vara så jävla kul att göra ett basprojekt under sommaren istället!! :)

Därför blir det nog mest delar...tyvärr :P
Borde egentligen "passa på" att köpa bas eller stärkare när jag ändå är där...Har tänkt på det många gånger, letat väldigt mycket, hittat mycket, men tror inte det blir av ändå...fråga mig inte varför!

Måste rensa tankarna lite...är jävligt trött nu...
Skriv svar