Skötselråd greppbräda

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: ons 05 mar 2008, 20:45
Ort: Alingsås

Inlägg av Bastappe »

Inte vatten. Microfiberduk indränkt med CITRONOLJA. Microfiberduken är i sig rengörande och CITRONOLJAN bidrar till att lösa upp skiten.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25753
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Mr Spock skrev:
fieldflower skrev:OK... bläddra vidare om ni är känsliga...

Jag gillar också citronolja, men har jag ingen hemma (slarvig = ofta) brukar jag köra med Sonax bilvax.
Det är tillräckligt elakt för att lösa fingergojset och då det torkat gnider man ju till det så det blir blankt och glatt. Sedan kör jag ett varv över hela basen så den också blir blank och fin.

Vet inte vad det kan ha för långtidsverkan men har använt det av och till i 15 år så det leder tydligen inte till snabb död iaf...
Inte på rosewoodbräda, väl?? :?

Däremot har jag också kört med bilvax på lackerade ytor - med gott resultat. :D
Jopp, rosewood.
Funkar finfint.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

fieldflower skrev:
Mr Spock skrev:
fieldflower skrev:OK... bläddra vidare om ni är känsliga...

Jag gillar också citronolja, men har jag ingen hemma (slarvig = ofta) brukar jag köra med Sonax bilvax.
Det är tillräckligt elakt för att lösa fingergojset och då det torkat gnider man ju till det så det blir blankt och glatt. Sedan kör jag ett varv över hela basen så den också blir blank och fin.

Vet inte vad det kan ha för långtidsverkan men har använt det av och till i 15 år så det leder tydligen inte till snabb död iaf...
Inte på rosewoodbräda, väl?? :?

Däremot har jag också kört med bilvax på lackerade ytor - med gott resultat. :D
Jopp, rosewood.
Funkar finfint.
Det var som f-n... :shock:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25753
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Mr Spock skrev:
fieldflower skrev:
Mr Spock skrev:
fieldflower skrev:OK... bläddra vidare om ni är känsliga...

Jag gillar också citronolja, men har jag ingen hemma (slarvig = ofta) brukar jag köra med Sonax bilvax.
Det är tillräckligt elakt för att lösa fingergojset och då det torkat gnider man ju till det så det blir blankt och glatt. Sedan kör jag ett varv över hela basen så den också blir blank och fin.

Vet inte vad det kan ha för långtidsverkan men har använt det av och till i 15 år så det leder tydligen inte till snabb död iaf...
Inte på rosewoodbräda, väl?? :?

Däremot har jag också kört med bilvax på lackerade ytor - med gott resultat. :D
Jopp, rosewood.
Funkar finfint.
Det var som f-n... :shock:
Jag kanske är en sträng husse, men jag är rättvis...
Medlem i PB50+
Skriv svar