Var hittar man en hals till en Tele bas?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

Var hittar man en hals till en Tele bas?

Inlägg av busse »

Var kan man hitta en hals till en av de tidiga modellerna av P-bas den med Telehuvudet. Warmoth verkar ju göra haslar med det huvudet men dom verkar ha samma infästning som en "vanlig" P eller J-bas har. Bakkanten av halsen skall vara rak på halsen som jag söker inte rundad som det är på P och J-basarna.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Var hittar man en hals till en Tele bas?

Inlägg av Matte »

busse skrev:Var kan man hitta en hals till en av de tidiga modellerna av P-bas den med Telehuvudet. Warmoth verkar ju göra haslar med det huvudet men dom verkar ha samma infästning som en "vanlig" P eller J-bas har. Bakkanten av halsen skall vara rak på halsen som jag söker inte rundad som det är på P och J-basarna.
Warmoth går alltid att custombeställa.
Allparts gör halsar med den skallen (TBMO hter den) men det är nog samma med dem. De verkar ha Telehalsinfästning.
USA Custom har även de den pegheaden som option. Det är nog inga problem och få den med normal P-bas eller J-bas shape på hals och infästning
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

Inlägg av busse »

Warmoth går alltid att custombeställa.
Allparts gör halsar med den skallen (TBMO hter den) men det är nog samma med dem. De verkar ha Telehalsinfästning.
USA Custom har även de den pegheaden som option. Det är nog inga problem och få den med normal P-bas eller J-bas shape på hals och infästning
Har jag missat nåt? Jag skrev kanske lite otydligt, skall ha tag på en standard "telebashals" med standard infästningen för en sån. Då jag kollade på warmoths hemsida så verkade dom bara ha dom med J och P infästningen.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

busse skrev:
Warmoth går alltid att custombeställa.
Allparts gör halsar med den skallen (TBMO hter den) men det är nog samma med dem. De verkar ha Telehalsinfästning.
USA Custom har även de den pegheaden som option. Det är nog inga problem och få den med normal P-bas eller J-bas shape på hals och infästning
Har jag missat nåt? Jag skrev kanske lite otydligt, skall ha tag på en standard "telebashals" med standard infästningen för en sån. Då jag kollade på warmoths hemsida så verkade dom bara ha dom med J och P infästningen.
Aha, tvärtom. :roll:
Som sagt. De gör custom om man frågar.

Kolla Allparts om den är tele elelr P/J-bas och USA Custom verkar vara P/J-bas fäste på som enda option.
Sedan finns det alltid Ebay. Borde finnas halsar där från någon isärplockad telebas.
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

Inlägg av busse »

Tackar, jag får kolla vidare.
Skriv svar