Plektrumskydd

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+
Inlägg: 962
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:38
Ort: Lund

Plektrumskydd

Inlägg av rockern »

Jag vill byta ut det mintfärgade skyddet på min Lakland BG mot ett vitt pearl och undrar om någon här vet var man kan få det tillverkat? Ett standard P-bas-skydd passar inte och "Jeannie pickguards" började tillverka laklands skydd först 2004 så deras passar i te heller. Det jag säker är alltså någon som kan tillverka ett nytt skydd utifrån det gamla (alternativt en "tracing" av det gamla).
Jag vågar inte göra det själv, jag vill nämligen att det ska bli ordentligt gjort och inte se ut som nåt hobbyprojekt.

Tack på förhand

/Rockern
Användarvisningsbild
mats
Medlem+
Inlägg: 964
Blev medlem: lör 07 okt 2006, 12:59
Ort: Vingåker

Re: Plektrumskydd

Inlägg av mats »

rockern skrev:Jag vill byta ut det mintfärgade skyddet på min Lakland BG mot ett vitt pearl och undrar om någon här vet var man kan få det tillverkat? Ett standard P-bas-skydd passar inte och "Jeannie pickguards" började tillverka laklands skydd först 2004 så deras passar i te heller. Det jag säker är alltså någon som kan tillverka ett nytt skydd utifrån det gamla (alternativt en "tracing" av det gamla).
Jag vågar inte göra det själv, jag vill nämligen att det ska bli ordentligt gjort och inte se ut som nåt hobbyprojekt.

Tack på förhand

/Rockern
Kontakta Anders på http://www.Mattissonbass.com i Kumla, han säljer lakeland samt är basbyggare och fixar det lätt.
MVh Mats i Vingåker
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Kika i någon av Spaceboys säljtrådar, den med hans Lakland.
Där finns en länk till en amerikansk firma som säljer Lakland-skydd.


Sök på Lakland så borde den dyka upp.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+
Inlägg: 962
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:38
Ort: Lund

Inlägg av rockern »

Den amerikanska firman (antar att det var Jeannie Pickguards) kan inte göra ett utan att jag skickar skyddet till dem. Dessutom har den trevlige BBQV redan åtagit sig det.
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Skriv svar