Raka band snart ett minne blott

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev: Haha!
Min polare lämnade in en elgitarr som huvudet gått av på till Paul. Ett par år senare sprack lagningen. När min kompis gick tillbaks till Paul för att få den lagad igen tittade Paul på den, skakade på huvudet och sa något i stil med "Vem tusan har lagat den här? Hade det varit riktigt gjort så hade det aldrig spruckit igen".
Ridå!
Min polare är av den vänligare sorten så han hade inte hjärta att säga att det var Paul själv som lagat den.
Inte fan hade jag hållit truten!
Jag hade slafsat i kulan i öppen kasse! :twisted:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Nej, nu ska jag gå och kalibrera mitt gehör efter Santana och Kenny G
Hur illa ni än tycker om Kenny G finns det alltid en som tycker ännu mer illa om honom. Jag vet att jag har postat detta förut, men jag tar varje chans jag får :D
http://www.jazzoasis.com/methenyonkennyg.htm
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Johannes skrev:Santana, Kenny G, Kirk Hammet och The Nicole från lördagens Schlagerfestival i samma band. Det du!
The Nicole var det pinsammaste jag har upplevt i TV på länge.
Jag KUNDE inte förmå mig att titta klart, jag skämdes för mycket!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Tydligen vill mr. Vai applicera det där på sina g*tarrer! Ser übermysko ut tycker jag...
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

TDHP skrev:
Johannes skrev:Santana, Kenny G, Kirk Hammet och The Nicole från lördagens Schlagerfestival i samma band. Det du!
The Nicole var det pinsammaste jag har upplevt i TV på länge.
Jag KUNDE inte förmå mig att titta klart, jag skämdes för mycket!
HAHAHAHA!! Det var nog århundradets största skämt på svt. Jag höll på att dö av skratt.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

I'm not impressed by champagne or cash, give me vodka and shake that ass...
:lol:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Johannes skrev: Haha!
Min polare lämnade in en elgitarr som huvudet gått av på till Paul. Ett par år senare sprack lagningen. När min kompis gick tillbaks till Paul för att få den lagad igen tittade Paul på den, skakade på huvudet och sa något i stil med "Vem tusan har lagat den här? Hade det varit riktigt gjort så hade det aldrig spruckit igen".
Ridå!
Min polare är av den vänligare sorten så han hade inte hjärta att säga att det var Paul själv som lagat den.
Lim är starkare än trä och det vanliga är att ett lagat huvud faktiskt är mer hållbart än vad det var från början. Verkar som att jag också var "av den vänligare sorten" så jag bråkade inte speciellt mycket om det men hade det hänt idag hade jag tusan lagt upp honom på knät och gett honom en omgång. Han hävdade att det inte hade gått att göra på något annat sätt och att ingen annan kunnat göra ett bättre jobb. Detta trots att jag själv sa till honom att knacka ur banden sidledes då det sitter hullingar underst på banden på gamla MusiMan basar och gitarrer. Det där glömde ju han bort så han slet ut dom rätt uppåt så trä´t yrde. Vart inget trä kvar att fästa dom nya bandstavarna i så han fyllde ut med chemiskt trä. En hel del också då det inte vart så värst mycket trä kvar i greppbrädan. Det vart otroligt fult och sen slarvade han så att bandstavarna hamnade på olika höjd. Flera toner gick inte att spela över huvudet taget då nästföljande bandstav satt på tok för högt. Den där basen vart den andra eller tredje Stingray basen som tillverkades. Jag blir arg bara jag tänker på det. Aldrig mer Paul Guy.

Arne Arvidsson kan ju ta rejält med tid på sig men det blir alltid väldigt bra. En god vän lånade en akustisk Gibson gitarr av mig till ett tv gig. En minut innan sändning råkade han välta gitarren i backen så det vart en kross skada i sargen och ganska ordentliga lack skador på några ställen. Skadan i sargen vart riktigt rejäl. 2 - 3 millimeter djup på ett område stort som en tumnagel. Det tog nästan ett halvår innan jag fick tillbaka gitarren och Arne ringde och hade dåligt samvete och kände att han nog inte skulle klara av att laga skadan så att jag blev nöjd. När jag sen fick tillbaka den så vart det omöjligt att se att den någonsin varit skadad eller lagad. Fantastiskt bra jobb gjorde han. Han tyckte inte själv att det vart så bra men jag blev otroligt nöjd. Jag kan inte se att gitarren varit skadad och då är det ändå min gitarr så jag om någon har ju detaljstuderat den. Arne är väldigt bra när han lägger den sidan till.

Och Johan Gustavsson i Malmö ska vi inte prata om. Han är bäst på jorden ta mig tusan. Jag skulle nästan kunna tänka mig att flytta tillbaka till Malmö bara för honom. Trevlig och otroligt noggrann. :D

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Vem är det som fixar sånt här på Ad Lib?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:Vem är det som fixar sånt här på Ad Lib?
Jag har aldrig använt AdLib men dom ska vara bra av vad jag förstått. Framförallt på lack jobb.

//J
Skriv svar