Kugghjul -fixat-

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Kugghjul -fixat-

Inlägg av jisac »

Var kan man få tag i en sån här? Eller skiljer de sig mycket ifrån varandra, från modell till modell?

Inte exakt den på bilden jag söker. Det är till en gammal levin.


Bild
Senast redigerad av jisac den ons 26 nov 2014, 12:39, redigerad totalt 1 gånger.
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Kugghjul

Inlägg av Roger Hedin »

Är det enkelmekanik eller tre ihop? Det är nästan enklare att köpa nytt och inte heller speciellt dyrt. Om du däremot är intresserad av en affär som har gammalt jox av allehanda slag i sina gömmor så ska du kontakta Hans Andersson på Pianotjänst i Norrköping. Det är en liten källarbutik som drivs av Hasse 80+ med den fina skylten Öppet i princip vardagar på dörren. Om någon har allt från två femtisjundedels stämskruvar till 1700-talskontror via rördrivna monofoniska påhängssyntar, så är det han...

Fanken, han har en hemsida: http://pianotjanst.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Sv: Kugghjul

Inlägg av jisac »

Roger Hedin skrev:Är det enkelmekanik eller tre ihop? Det är nästan enklare att köpa nytt och inte heller speciellt dyrt. Om du däremot är intresserad av en affär som har gammalt jox av allehanda slag i sina gömmor så ska du kontakta Hans Andersson på Pianotjänst i Norrköping. Det är en liten källarbutik som drivs av Hasse 80+ med den fina skylten Öppet i princip vardagar på dörren. Om någon har allt från två femtisjundedels stämskruvar till 1700-talskontror via rördrivna monofoniska påhängssyntar, så är det han...

Fanken, han har en hemsida: http://pianotjanst.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Finemang. Tack. Det ska jag lägga på minnet :)
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5429
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Kugghjul

Inlägg av bjelkeman »

En sån butik vill jag äga efter jag är 75.... dax att börja spara grejer då.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Kugghjul

Inlägg av jisac »

Det här löste sig. En på jobbet hittade halvpaj stämmekanik i en låda hemma. Så snodde delar från det.
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Skriv svar