Loctite Repair Putty

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
allan
Medlem+
Inlägg: 790
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:16
Ort: Göteborg

Loctite Repair Putty

Inlägg av allan »

Bild

När hybrisen slår till och man drar ett 12mm borr från sidan in i Hpd-jazzens kontrollutrymme, och sent omsider kommer på att att en jackplatta och ett 22mm speed borr 3cm längre bort är det enda vettiga.....

Man skär av en bit, gnuggar det tills det blir vitt och trycker in i det gamla hålet....Baggis!

Skall härda i 24t om sen bara till o slipa.....

Mkt lättarbetat och "Vad f-n har jag gjort-ångesten" som bortblåst......
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Loctite Repair Putty

Inlägg av Eagle Hazze »

oj
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
allan
Medlem+
Inlägg: 790
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:16
Ort: Göteborg

Re: Loctite Repair Putty

Inlägg av allan »

rekommenderas..... Kletade in det i felborrningen kl 1900 igår. Slipade till det 14.00 idag. Stenhårt och lättslipat. Bingo!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Loctite Repair Putty

Inlägg av Eagle Hazze »

Ja det verkar bra.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Susy
Medlem
Inlägg: 216
Blev medlem: lör 13 nov 2010, 19:42
Ort: Västertorp s Stockholm

Re: Loctite Repair Putty

Inlägg av Susy »

Såna där funkar väldigt bra till många saker. Det är troligen epoxy vilket betyder att det inte är så klokt att knåda ihop massan med bara händer. Jag har gjort det många gånger och fått massor av epoxy på mig utan att något hänt. Men, det finns en anledning till att den som jobbar med epoxy måste ha en utbildning. Är allergiframkallande. Ta på handskar.
allan
Medlem+
Inlägg: 790
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:16
Ort: Göteborg

Re: Loctite Repair Putty

Inlägg av allan »

Alldeles riktigt, innehåller epoxy. Problemet med epoyxn nu för tiden är väl att den är vattenburen. Vilket innebär att den inte luktar i nivå med dess hälsovådlighet. Snarast en lite förrädisk, sötaktig pikant doft, som påminner om forna stordåd i hobbyhörnet.... :evil:

Kommer ihåg hur målare som jobbat oskyddat med epoxy på 70-talet såg uti mitten på 80-talet.Ingen vacker syn. Epoxy är dessutom mkt allegiframkallande.

Jag instämmer med föregående talare: Handskar på!

(Men kan verkligen rekommendera epoxy-kletet, kunde tom skruva i det efter 18 timmar..)
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Loctite Repair Putty

Inlägg av kmo »

Jag fyllde ett jazzutrymme med Plastic Padding (glasfiber) en gång. När det brann luktade det inte så där jättebra för våran då nyfödda som låg i rummet intill.... Bra med ventilation och handskar!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Skriv svar