Vad ska jag sätta mina MEC P/J-mickar i?!

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Vad ska jag sätta mina MEC P/J-mickar i?!

Inlägg av blackparkas »

Köpte ett set MEC P/J-mickar av Hellbum och då måste man ju hitta nåt kul att sätta dem i!!


En tanke var att försöka köpa nåt riktigt ballt, typ en Sadowsky P/J och sätta i dem i...
Sedan funderade jag lite på Lakland Skyline P/J...
Sedan kände jag lite för att skaffa en Nikki Sixx Schecter, vilken jag tycker är skitbra, och den lär det ju finnas plats för batteri etc i också!


Men...
Jag kom ingenstans känner jag...
Fränast vore ju en Silver eller Guld Sparkle P-bas alt. Tele (Asat) med bindings, och så dra på en kolfiberhals....


Känner jag mig rätt kommer de där bli liggandes i nåt år..


Aerodynen funkar det ju i, men då måste jag förmodligen fräsa upp för batteri, och dessutom gillar jag Jazz-special-mickarna som sitter i den...


Decisions decisions....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Vad ska jag sätta mina MEC P/J-mickar i?!

Inlägg av gthyni »

varje inte bara köpa en (beggad) p-baskropp (Alder eller Basewood om det kniper) och skruva dit mickarna och övrigt vad du drömmer om, om det inte något exklusivt så tar det inte ont att fräsa lite i den.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Vad ska jag sätta mina MEC P/J-mickar i?!

Inlägg av blackparkas »

Sant.
Fast det ska vara lite "bolt on", "plug n play" för min del för att det ska bli av..



En Sandberg med P/J ser man inte så ofta, det hade varit nåt!!
Men då skulle man haft en Jazz, i gamla shapen... och nästan alla de är ju routade för J/MM....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar