Banda om Rickenbacker 4001

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
mrRiffer
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: ons 23 feb 2011, 16:43

Banda om Rickenbacker 4001

Inlägg av mrRiffer »

Nån som bandat om en Rickenbacker bas och fått det bra gjort?
Allt är ju väldigt special/eget/icke-fendrigt på en Rick o det brukar inte bli bra när man lämnar dem till verkstäder som inte har speciell Rick-kompetens... Antar att samma gäller ombandning.
Nån som har erfarenhet?
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Banda om Rickenbacker 4001

Inlägg av Mr Spock »

Här på forumet:
Gnu-Lars (förstås).

I tillägg skulle jag tveklöst påstå att både Klopper och Falcon har den "Ric-kompetens" och kärlek för märket som krävs för att skruva i dessa udda instrument. Huruvida de är beredda att för annans räkning ta sig an en ombandning med tillhörande omlackering av greppbrädan vet jag däremot inte. Men det går ju att fråga.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Falcon
Medlem+
Inlägg: 659
Blev medlem: mån 31 aug 2015, 13:28
Ort: Stockholm, Hökarängen

Re: Banda om Rickenbacker 4001

Inlägg av Falcon »

Mr Spock skrev:Här på forumet:
Gnu-Lars (förstås).

I tillägg skulle jag tveklöst påstå att både Klopper och Falcon har den "Ric-kompetens" och kärlek för märket som krävs för att skruva i dessa udda instrument. Huruvida de är beredda att för annans räkning ta sig an en ombandning med tillhörande omlackering av greppbrädan vet jag däremot inte. Men det går ju att fråga.
+ på Gnu-Lars för ombandning. Själv skulle jag inte banda om och lacka för någon annans räkning tyvärr.
| Höfner 182-1961 | Höfner 500/1 Cavern CT 2013 | Höfner 500/1 Cavern Ri 2017 | Kent 1963 | Squier Precision TB bass 2007 | Harley Benton BB FL | Harley Benton B-25M | HPD Telecaster Bass | Falcon precision | Audition-65 |
Skriv svar