Stallbyte?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Stallbyte?

Inlägg av 200071 »

Jag funderar på att byta stallet på min Manne. Det som sitter på är ett specialkonstruerat piezo-stall.
Finns det något bra standard-stall som är så pass brett så att det täcker den ytan som originalstallet tar?
Drygt 13 cm brett....


Bild
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Stallbyte?

Inlägg av Roger Hedin »

200071 skrev:Jag funderar på att byta stallet på min Manne. Det som sitter på är ett specialkonstruerat piezo-stall.
Finns det något bra standard-stall som är så pass brett så att det täcker den ytan som originalstallet tar?
Drygt 13 cm brett....


Bild
Jag skulle nog svara nej på den frågan. Så stora stall ställer man hästar i... :wink:
Är det något problem med stallet i fråga, eller handlar det om det visuella? Jag kan tänka mig att det är en del håligheter under det där locket också...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Stallbyte?

Inlägg av 200071 »

Det är luft under, ja.
Jag skulle behöva justera aningen på g-strängen. Och då får jag lossa hela delen som strängarna vilar på och lägga nåt under. Ingen jättegrej, men trots att piezon är kanonbra så använder jag den inte. (Mer än för att nån gång lägga på den och dra av diskanten när jag kör enbart halsmicken så jag slipper singel-coil-brummet)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3412
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Stallbyte?

Inlägg av maxoges »

https://www.premierguitar.com/articles/ ... e-system-1" onclick="window.open(this.href);return false; :-)
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Stallbyte?

Inlägg av 200071 »

Intressant, men verkar omöjligt att få tag på.
Skriv svar