Modda en Squier bronco till Mustang bas

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Uncle Funk
Medlem
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 13 aug 2011, 11:08
Ort: Nässjö

Modda en Squier bronco till Mustang bas

Inlägg av Uncle Funk »

Är det ngn som moddat en bronco bas till en Mustang bas? Funkar det att byta plektrumskydd och volymplatta rakt av?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender jazz bass -71, Sunburst
Squier Classic Vibe Precision Bass '60s Sonic Blue
Squier Classic Vibe Precision Bass '50s Butterscotch Blonde
Uncle Funk Precision Bass, Surf green (HPD)
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Modda en Squier bronco till Mustang bas

Inlägg av AlbinH »

Uncle Funk skrev:Är det ngn som moddat en bronco bas till en Mustang bas? Funkar det att byta plektrumskydd och volymplatta rakt av?
Nepp. Jag köpte en Mustang kontrollplatta till min moddade Bronco men den passade inte. Pottarna sitter inte lika i förhållande till urfräsningen. Tog istället en bit kromad plast och sågade till Broncomått. :tummenupp:

Men förmodligen kan man ta en helt rensad Broncokropp och modifiera. Jag tror inte yttermåtten på en Bronco skiljer sig så värst, eller alls, i förhållande till Mustangen.

Bild
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Uncle Funk
Medlem
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 13 aug 2011, 11:08
Ort: Nässjö

Re: Modda en Squier bronco till Mustang bas

Inlägg av Uncle Funk »

AlbinH skrev:
Uncle Funk skrev:Är det ngn som moddat en bronco bas till en Mustang bas? Funkar det att byta plektrumskydd och volymplatta rakt av?
Nepp. Jag köpte en Mustang kontrollplatta till min moddade Bronco men den passade inte. Pottarna sitter inte lika i förhållande till urfräsningen. Tog istället en bit kromad plast och sågade till Broncomått. :tummenupp:

Men förmodligen kan man ta en helt rensad Broncokropp och modifiera. Jag tror inte yttermåtten på en Bronco skiljer sig så värst, eller alls, i förhållande till Mustangen.

Bild
Om man fräser ur lite går det att täcka med volymplattan tror du eller blir hålet för stort? Du har inte testat med mustangplektrumskydd?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender jazz bass -71, Sunburst
Squier Classic Vibe Precision Bass '60s Sonic Blue
Squier Classic Vibe Precision Bass '50s Butterscotch Blonde
Uncle Funk Precision Bass, Surf green (HPD)
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Modda en Squier bronco till Mustang bas

Inlägg av AlbinH »

Nepp. Aldrig testat med en Mustangpleka.

Jag gissar att Mustang pleka o platta är lite större än motsvarande Bronco. Har ett svagt minne att hålen för Mustangpottarna sitter lite längre ner på plattan än på Skvaijern... :hmm:

PM´a Lestrange, han har väl erfarenhet av att modda Bronco. Min t ex. :D
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar