Usb-interface, komma igång.....

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Usb-interface, komma igång.....

Inlägg av kmo »

Ok, min billiga Line6 grunka la av. Köpte ett billligt ljudkort från...host.... Be***er...
Ända jag eg vill är att enkelt plocka låtar via datorn och det fick t o m jag igång. Kanske spela in lite på kul?
Enkla program, med fokus på enkla?? Bara för att få det att låta lite roligare, lite effekter och att kunna få lite volym vid datorjammande? I första hand det, i andra hand enkla inspelningar.
Hjälp en farbror nu..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+
Inlägg: 665
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 20:54
Ort: Herrljunga

Re: Usb-interface, komma igång.....

Inlägg av Pumpa »

kmo skrev:Ok, min billiga Line6 grunka la av. Köpte ett billligt ljudkort från...host.... Be***er...
Ända jag eg vill är att enkelt plocka låtar via datorn och det fick t o m jag igång. Kanske spela in lite på kul?
Enkla program, med fokus på enkla?? Bara för att få det att låta lite roligare, lite effekter och att kunna få lite volym vid datorjammande? I första hand det, i andra hand enkla inspelningar.
Hjälp en farbror nu..
Du får precisera vad det är du vill göra som du inte lyckats med.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5433
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Usb-interface, komma igång.....

Inlägg av bjelkeman »

PC eller Mac?
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Usb-interface, komma igång.....

Inlägg av kmo »

PC, har bara kopplat rakt in. Jag får ljud och det låter riktigt bra. Skulle vilja få kontroll över ljudet. Typ lite effekter och att kunna höja volymen. Till att börja med. Än så länge så är det låtplockning och spela med som gäller. Typ youtube och spotify. F-n, skulle kanske inte spontanshoppat billigt. Line 6 har ju faktiskt ett färdigt koncept för det jag vill göra. Eller en Zoom B3. Fast nu har jag ett enkelt ljudkort och behöver hilfe och input!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Usb-interface, komma igång.....

Inlägg av kmo »

Enkelt sagt så vill jag ha en virtuell rigg med pedalbord framför!!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
micro
Medlem
Inlägg: 485
Blev medlem: sön 12 nov 2006, 13:37
Ort: Skummeslövsstrand

Re: Usb-interface, komma igång.....

Inlägg av micro »

Kolla med Hellmek, han höll ett intressant föredrag om Amplitube på basträffen i Klippan.

http://www.ikmultimedia.com/products/amplitube/" onclick="window.open(this.href);return false;

Det tror jag skulle kunna passa för dig.
man får vara glad att man får vara tacksam
Medlem av PrataBas gubbklubb 40++
Skriv svar