Vad kul det är med nya prylar!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17233
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Vad kul det är med nya prylar!

Inlägg av BBQV »

Har spelat med nygammal bas och ny rigg ett par gånger nu och är så där fånigt nöjd! Det går över, jag vet, men just nu är det skitkul!

Basen är en Fenderliknande historia med Thunderbirdmikar som känns välbekant men låter fetare och ondare än en P-bas.
GK MB500 Fusion låter fastare och snärtigare än Walkabouten och Yorkville XC808-lådan låter större, starkare och mer fokuserat än Ampeglådorna. En Hjärt Müller och en OctaRay kryddar anrättningen när det behövs.

Enda nackdelen är att lådan är tung som ett as, annars är det julstämning på riktigt! :tummenupp:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Vad kul det är med nya prylar!

Inlägg av jisac »

Kul att du har kul :)

Funderar på om ett par andra hjul på lådan skulle underlätta något? Kanske lite större hjul med gummi på. Den är ganska stötig när man drar den.
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: Vad kul det är med nya prylar!

Inlägg av Hellish »

Thunderbirdmickar ger ett riktigt härligt ljud ja. Sitter ett par såna i en jazzbas jag har och det är verkligen en fröjd. :D
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Vad kul det är med nya prylar!

Inlägg av Elfström »

Grattis.... tillsvidare då :lol:
:tummenupp:
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: Vad kul det är med nya prylar!

Inlägg av Poester »

Ja, nyförsälskelse är förädiskt, men gött när man är där! :) Hoppas det håller i sig!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: Sv: Vad kul det är med nya prylar!

Inlägg av Phear »

BBQV skrev:Har spelat med nygammal bas och ny rigg ett par gånger nu och är så där fånigt nöjd! Det går över, jag vet, men just nu är det skitkul!

Basen är en Fenderliknande historia med Thunderbirdmikar som känns välbekant men låter fetare och ondare än en P-bas.
GK MB500 Fusion låter fastare och snärtigare än Walkabouten och Yorkville XC808-lådan låter större, starkare och mer fokuserat än Ampeglådorna. En Hjärt Müller och en OctaRay kryddar anrättningen när det behövs.

Enda nackdelen är att lådan är tung som ett as, annars är det julstämning på riktigt! :tummenupp:
Det är inte alls tråkigt när man är glad! :)

Tror du att du är "hemma" i ljudjungeln nu då? :)

"fetare och ondare än p-bas" låter ju som nåt jag skulle gilla, hmmm. Har samlat på mig en del mickar för test men inga Thunderbirdmickar...
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Skriv svar