Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av magnusb »

Kört fast med en svensk butik och behöver väl mest släppa ut lite ånga...

Nyköpt Fender Road Worn Jazz, lät och kändes fint, testade ett rep o hann göra ett gig men när jag bytte strängar på den så upptäcker jag att dragstången är max åtdragen så den går inte att justera till de nya strängarnas högre tension. Bananhals. D'Addario EXL165 45-105 så inga konstigheter.

Mejlade butiken för typ en månad sen och påtalade detta, orkar inte dra alla mejlturer däremellan men den hamnade äntligen som ett garantiärende hos Fender i Götet på onsdagen i förra veckan. Därefter radioskugga. Har erbjudit mig att jag kan lägga till och köpa en AV64 jazz istället och att jag vill att de häver köpet på Road Wornen. Förutom att jag åkte på en prisökning gentemot vad AVn stod listad för på hemsidan så kanske de skulle gå med på detta beroende på om "allt löser sig med Fender". Jag har ingen aning om vad det är som ska lösas med Fender.

Vad säger PB-expertisen, ska man räkna med att det är såhär tidskrävande och segt att kunna fixa till en nyköpt krånglande bas hos en svensk butik eller har jag bara helt enkelt för höga förväntningar på vad jag som konsument kan tänkas få service?
Senast redigerad av magnusb den ons 27 maj 2015, 13:44, redigerad totalt 1 gånger.
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av Henko »

Det där låter ju onödigt klantigt hanterat av butiken att dra ut på det. Sen kanske Fender behöver några dar på sig att utreda ärendet, det får man nog räkna med. Utifrån din beskrivning låter det som ett solklart garantiärende för en feltillverkad bas. Hoppas att det löser sig.
P-basar
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av kmo »

Ligg på affären, om det tar tid mellan dom och Fender ska det inte drabba dig. Det är affären som har sålt en dålig vara till dig, dom ska lösa det till din fördel. Solklart. Konsumentköplagen måste ju gälla även musikaffärer.
Tyvärr känns det ibland smidigare att handla med tysken än att handla med svenska affärer. Sorgligt, det är ju bl a god service man betalar extra för..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av Henko »

kmo skrev:Tyvärr känns det ibland smidigare att handla med tysken än att handla med svenska affärer. Sorgligt, det är ju bl a god service man betalar extra för..
+ massor
P-basar
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av Matte »

Nu ska jag vara lite torr och tråkig:
Du har garanti enligt gällande konsumentköplag om man läser på hemsidan. Ett ganska normalt förfarande.
Det är inte butiken som lämnar garantin utan tillverkaren. De har 3 gånger på sig att åtgärda felet innan man har rätt att kräva återköp (eller häva köpet) Hur felet skall avhjälpas är något tillverkaren bestämmer och det innebär att ni får invänta Fenders beslut i frågan.

Butiken har egentligen inga mer skyldigheter än att förmedla din reklamation och kan till och med ta betalt för frakter och liknande kostnader som drabbar dem vid reklamationen/garantiärendet. Oftast brukar man inte göra det om man är mån om sina kunder och som ren goodwill. Detta gäller i alla typer av affärer och i vissa fall så skiter man högaktningsfullt i att ta hand om reklamationer och garantiärenden (Många webbutiker och inte minst ICA är duktiga på att hänvisa sina kunder till andra när det gäller garantiärenden, men det var inte det saken gällde nu, OnTopic igen)

Sedan är det tråkigt att det dragit ut på tiden, men de kanske finns en förklaring till det med?
”Lösa sig med fender” borde innebära att de ska få grönt från Fender att de ersätter för den bas du reklamerar. Som sagt så har de rätt att försöka åtgärda felet och att få byta upp sig och betala emellan är inget som justeras av konsumentköplagen utan något som handlar om goodwill hos tillverkaren/leverantören och butiken får rätta sig efter deras beslut. Det är inte så kul som butik att lova och sedan stå med skägget i brevlådan när tillverkaren säger nej. Blir en väldigt dyr affär då. Det är alltså inget du har rätt till även om det kanske skulle vara en smidig lösning för din del.

Tråkigt att du haft oturen och få en defekt bas och att det tar tid. Sådant är frustrerande, men utan att veta hela historien så får vi hoppas att alla parter gjort sitt bästa för att lösa detta.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av kmo »

Är du säker på det här Matte? Säljaren måste ju rimligtvis sälja en vara som inte är defekt??? Om säljaren säljer en vara som visar sig vara defekt måste ju det enda rimliga vara reklamation???? Två års garanti i varje bransch? Om jag köper en surfplatta på Elgiganten som visar sig vara trasig så tar jag ju det med Elgiganten och inte Apple?
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av blackparkas »

En liiiten inflikning ang det där med byte av instrument.

Det kan vara ganska svårt att få leverantörer/tillverkare att gå med på att byta mot en annan produkt när det blir relativt kostsamma produkter.
Är det en modell Q38B72X Special så är det (oftast) väldigt svårt att kunna få en Special Deluxe II istället.
Det är alltid ett led till efter den man reklamerar hos.
Du reklamerar hos butiken, som i sin tur reklamerar hos distributören som i sin tur reklamerar hos tillverkaren.


Svårt läge!

Rent tekniskt ska det ju inte vara något problem att reklamera en produkt, de flesta leverantörer jag har är bra att ha att göra mig när det gäller reklamationer, även om det är grymt sargigt att behöva skicka ner allt stup i kvarten innan det går att få en åtgärd, oavsett om det är nåt som man vet kommer bytas ut på garantin.

Har "tyvärr" inte haft några reklamationsärenden med Fender, men de brukar vara väldigt hjälpsamma och trevliga att ha att göra med när det gäller allt annat!
Med de krav de numer har på butikerna kan jag inte tro annat än att de kommer vara ÄNNU bättre på just sådana här saker, så personligen tror jag inte det är hos Fender problemet ligger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av blackparkas »

kmo skrev:Är du säker på det här Matte? Säljaren måste ju rimligtvis sälja en vara som inte är defekt??? Om säljaren säljer en vara som visar sig vara defekt måste ju det enda rimliga vara reklamation???? Två års garanti i varje bransch? Om jag köper en surfplatta på Elgiganten som visar sig vara trasig så tar jag ju det med Elgiganten och inte Apple?

Mnja.
Nu vet jag inte hur det är med just Apple, men butikerna har ju ett års lagstadgat garanti, all garanti utöver detta som tillverkarna lovar har butikerna, som jag fattat det, rätt att hänvisa direkt till distributör/tillverkare.
Så är det med en hel del hemelektronik.
Senast när vi hade strul med Tvättmsakinen så var det inte Elgiganten som hade ansvar för de åren efter första året utan Electrolux själva, och så är det med många andra fabrikat också.

Sedan finns det undantag.
Casio t.ex. kan jag lämna längre garanti på vet jag, men allt annat är det 1 år från oss som butik. Typ.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av kmo »

Fast basen är väl inte ett år?
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av blackparkas »

Sant.
Det blev nog ett till lite.... sidoaktigt spår där...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av magnusb »

Bra diskussion!

Som sagt, mer känslan av att inget händer om man inte ligger på och är aktiv som stör. Därav bytesförslag och annat.

Basen var såklart någon dag över en månad från betalning till när jag mejlade in om felet. Oklart om jag haft den i min ägo längre än en månad dock.
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av TDHP »

Jag höll på i över två år med en Fafner som trasslade. Hade den hos EBS tre gånger, till slut hade dom bytt hela filterdelen och bjudit på strängar mm som plåster på såren. Mer goodwill än garanti kanske, men väldigt bra jobbat av EBS!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av magnusb »

EBS verkar vara ett galet bra företag gällande kundsupport!

Att vara i informationsloopen som kund skulle göra så mycket, är avsaknaden av info som gör att man känner sig tvingad att hota sig fram till åtgärd/aktivitet som är osoft både för köpare och företag såklart.
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av Matte »

kmo skrev:Är du säker på det här Matte? Säljaren måste ju rimligtvis sälja en vara som inte är defekt??? Om säljaren säljer en vara som visar sig vara defekt måste ju det enda rimliga vara reklamation???? Två års garanti i varje bransch? Om jag köper en surfplatta på Elgiganten som visar sig vara trasig så tar jag ju det med Elgiganten och inte Apple?
Jag är säker på detta. Jobbar med den typen av ärenden dagligen. Dessutom har du inte 2 års garanti. Konsumentköplagen säger 3 år med bevisbördan hos kunden under år 2 och 3. Det vill säga du skall bevisa att varan har haft ett fabrikationsfel efter första året har passerat.
Köper du en sällanköpsvara på ICA (typ högtryckstvätt, borrmaskin eller liknande) så är det stor sannolikhet att de inte tar hand om din reklamtion utan hänvisar dig till närmsta serviceverkstad eller auktoriserade återförsäljare av just den varan som får ta hand om ditt garantiärende. Tillverkaren lämnar garantin och står för kostnader och alla beslut om den ska beviljas. Butiken du handlat i förmedlar endast ditt ärende och som Parkas skriver så är det inte bara att byta ut och ge kunden en ny eller låta dem byta upp sig och betala mellankostnad. Det är lite mer komplicerat än så och man ser ofta tecken på att folk/gemeneman sällan har koll på vilka rättigheter och vilka skyldigheter man har gällande konsumentköplagen.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av kmo »

Ok, så stora företag typ Biltema och liknande som aldrig bråkar om garantigrejer utan bara byter ut mot nytt sysslar eg bara med goodwill? Bra att veta så man inte går på för hårt;)
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av magnusb »

Matte skrev:
kmo skrev:Är du säker på det här Matte? Säljaren måste ju rimligtvis sälja en vara som inte är defekt??? Om säljaren säljer en vara som visar sig vara defekt måste ju det enda rimliga vara reklamation???? Två års garanti i varje bransch? Om jag köper en surfplatta på Elgiganten som visar sig vara trasig så tar jag ju det med Elgiganten och inte Apple?
Jag är säker på detta. Jobbar med den typen av ärenden dagligen. Dessutom har du inte 2 års garanti. Konsumentköplagen säger 3 år med bevisbördan hos kunden under år 2 och 3. Det vill säga du skall bevisa att varan har haft ett fabrikationsfel efter första året har passerat.
Köper du en sällanköpsvara på ICA (typ högtryckstvätt, borrmaskin eller liknande) så är det stor sannolikhet att de inte tar hand om din reklamtion utan hänvisar dig till närmsta serviceverkstad eller auktoriserade återförsäljare av just den varan som får ta hand om ditt garantiärende. Tillverkaren lämnar garantin och står för kostnader och alla beslut om den ska beviljas. Butiken du handlat i förmedlar endast ditt ärende och som Parkas skriver så är det inte bara att byta ut och ge kunden en ny eller låta dem byta upp sig och betala mellankostnad. Det är lite mer komplicerat än så och man ser ofta tecken på att folk/gemeneman sällan har koll på vilka rättigheter och vilka skyldigheter man har gällande konsumentköplagen.
Bra info. Hade jag fått så rakt på info från butiken, ok du har ett garantiärende då är det detta som gäller nu, hade jag varit nöjd. Känslan i mitt fall var att det kändes som första gången någonsin de hanterar ett sånt här kundcase.
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av Matte »

kmo skrev:Ok, så stora företag typ Biltema och liknande som aldrig bråkar om garantigrejer utan bara byter ut mot nytt sysslar eg bara med goodwill? Bra att veta så man inte går på för hårt;)
Det är upp till varje tillverkare att bestämma hur de vill hantera sina ärenden. Biltema som bara säljer sina egna varumärken har valt att byta ut då det är lättare för dem att göra så än att hålla på att skicka och försöka reparera. Andra väljer att laga då grundvärdet i varan är så pass högt att det är värt det. Olika lösningar på samma problem.
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av magnusb »

Matte skrev:Det är lite mer komplicerat än så och man ser ofta tecken på att folk/gemeneman sällan har koll på vilka rättigheter och vilka skyldigheter man har gällande konsumentköplagen.
Det kan förvisso stämma, även om jag anser att då Konsumentköplagen är en lag som just inbjuder till förhandlingar så bör inte säljaren/butiker blanda ihop okunskap med affärsförhandlingar.
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av Matte »

magnusb skrev:
Matte skrev:Det är lite mer komplicerat än så och man ser ofta tecken på att folk/gemeneman sällan har koll på vilka rättigheter och vilka skyldigheter man har gällande konsumentköplagen.
Det kan förvisso stämma, även om jag anser att då Konsumentköplagen är en lag som just inbjuder till förhandlingar så bör inte säljaren/butiker blanda ihop okunskap med affärsförhandlingar.
Lagen är tydlig och inbjuder inte till förhandling. Kunden reklamerar en vara av typ a och modell a. Tillverkaren lagar eller ersätter med en vara av typ a och modell a. De har 3 försök att åtgärda felet som ska vara ett fabrikationsfel och lyckas de inte så kan man kräva återköp. Kortfattat vad det handlar om. Allt utöver det är goodwill från tillverkare, agentur eller butik. Man har bara rättigheten att få en likadan vara om det är något fabrikationsfel på det man köpt. Många tillverkare släpper igenom en hel del goodwill då det kostar mindre än att få dålig publicitet för att kunden blir arg när deras handhavandefel inte ger rätten att reklamera.
Så lagen ger inget förhandlingsläge. Den är väldig klar med vad som gäller.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av strummer »

Matte skrev:
magnusb skrev:
Matte skrev:Det är lite mer komplicerat än så och man ser ofta tecken på att folk/gemeneman sällan har koll på vilka rättigheter och vilka skyldigheter man har gällande konsumentköplagen.
Det kan förvisso stämma, även om jag anser att då Konsumentköplagen är en lag som just inbjuder till förhandlingar så bör inte säljaren/butiker blanda ihop okunskap med affärsförhandlingar.
Lagen är tydlig och inbjuder inte till förhandling. Kunden reklamerar en vara av typ a och modell a. Tillverkaren lagar eller ersätter med en vara av typ a och modell a. De har 3 försök att åtgärda felet som ska vara ett fabrikationsfel och lyckas de inte så kan man kräva återköp. Kortfattat vad det handlar om. Allt utöver det är goodwill från tillverkare, agentur eller butik. Man har bara rättigheten att få en likadan vara om det är något fabrikationsfel på det man köpt. Många tillverkare släpper igenom en hel del goodwill då det kostar mindre än att få dålig publicitet för att kunden blir arg när deras handhavandefel inte ger rätten att reklamera.
Så lagen ger inget förhandlingsläge. Den är väldig klar med vad som gäller.
Finns det inte någon passus om rimlig tid de har på sig för att åtgärda fel också? Har för mig att det är så...
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av magnusb »

Matte skrev:
magnusb skrev:
Matte skrev:Det är lite mer komplicerat än så och man ser ofta tecken på att folk/gemeneman sällan har koll på vilka rättigheter och vilka skyldigheter man har gällande konsumentköplagen.
Det kan förvisso stämma, även om jag anser att då Konsumentköplagen är en lag som just inbjuder till förhandlingar så bör inte säljaren/butiker blanda ihop okunskap med affärsförhandlingar.
Lagen är tydlig och inbjuder inte till förhandling. Kunden reklamerar en vara av typ a och modell a. Tillverkaren lagar eller ersätter med en vara av typ a och modell a. De har 3 försök att åtgärda felet som ska vara ett fabrikationsfel och lyckas de inte så kan man kräva återköp. Kortfattat vad det handlar om. Allt utöver det är goodwill från tillverkare, agentur eller butik. Man har bara rättigheten att få en likadan vara om det är något fabrikationsfel på det man köpt. Många tillverkare släpper igenom en hel del goodwill då det kostar mindre än att få dålig publicitet för att kunden blir arg när deras handhavandefel inte ger rätten att reklamera.
Så lagen ger inget förhandlingsläge. Den är väldig klar med vad som gäller.
Lagen är även tydlig med att om man förhandlar om villkoren så ska det vara fördel köparen, dvs man kan inte gå under lagens minimikrav.

Men fattar dit budskap, glasklart!

Dock som lekman och kund hoppas jag med en glöd av tusen solar att företag som rider paragrafer på kunders bekostnad inte blir långvariga på marknaden.

Power to the people!
Senast redigerad av magnusb den ons 27 maj 2015, 23:58, redigerad totalt 1 gånger.
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av magnusb »

Glömde smajlygubben!

:)
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av magnusb »

Men hörrni, glada besked. Allt löst med butiken.

Är därför jag försöker att handla lokalt/i Sverige för att man känner att servicenivån är större och efter lite initial turbulens är allt fixat till belåtenhet.

Me happy, jag blåser faran över! :mrgreen:
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av Henko »

Skönt att höra!
P-basar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Garantiärende på en elbas, vad ska man förvänta sig?

Inlägg av blackparkas »

Gött att höra!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar