Mellon

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Mellon

Inlägg av Daionsavage »

Någon som vet hur man gör för att fånga melodifestivalledningens intresse?

Sista gången var det över 2000 bidrag som skickades in, klart att de som ska plocka ut bidrag får kväljningar och inte lyssnar på alla bidrag i sin helhet. Så... utöver en snygg demo, vad tror ni att man måste koncentrera sig på?

Det får ju inte vara så här:

http://www.miltonline.com/2010/05/30/de ... sion-song/
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Mellon

Inlägg av hitman »

Om man får vara lite cynisk så kan nog svaret på frågan "hur fångar man Mellots intresse?" vara att "det gör man inte".

Enligt envisa rykten så är det ingen som bryr sig om att lyssna på de inskickade bidragen, för Christer Björkman delar ut platserna åt sina polare. Det är därför det alltid är Bobby Ljunggren, Fredrik Kempe och det gänget som har med en massa låtar (varav de flesta , för att vara artig, är lite beigea - jag har svårt att tro att det inte fanns bättre än så om det nu skickats in tusentals låtar...)

Och Johan Norberg, som jag nog är benägen att tro på, sade såhär om "uttagningen" 2009:

"- Det är extremt oschysst. Vem som helst har rätt att skicka in en låt, men den kommer ju inte fram till juryn. Det är en bluff det här med att vem som helst kan komma med."

http://www.svt.se/ug/20120307060027_sa_ ... festivalen" onclick="window.open(this.href);return false;

En av våra forumbröder, som varit inblandad i cirkus Björkman, har sagt något om att det är oerhört mycket politik bakom...

Så visst kan man skicka in bidrag, men man ska nog ha realistiska förhoppningar.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Re: Mellon

Inlägg av Daionsavage »

Eller så vet Bobby, Kempe och gänget vad Björkman gillar? :wink:
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: Mellon

Inlägg av Håcke »

Daionsavage skrev:Eller så vet Bobby, Kempe och gänget vad Björkman gillar? :wink:
Ääähumm... ...jag tänkte först att det var musiksmaken du menade men det kanske var annat du hade i tankarna...
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Re: Mellon

Inlägg av Daionsavage »

[FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Skriv svar