Studiebesök hos Mäster BBQ!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Studiebesök hos Mäster BBQ!

Inlägg av blackparkas »

Har under dagen, trots vissas skepsism och tvivel varit och hälsat på hos BBQ i Grillby!

En av Sveriges mysigaste trädgårdar hittar ni i Grillby kan jag säga!
Hälsa frugan det, och då är jag inte vem som helst när det gäller växter och grönt, son till en Florist m hjärta för trädgårdar!



En får tacka och bocka för besöket, mycket trevligt att få träffa ännu en pratabasare!
Och tack för kakorna!
Jag får väl köpa med mig en påse kubb nästa gång och bju igen, så blir det äkta pratabas-fika också.
Inte för att det var något fel på kakorna och juicen heller för den delen..


Klämde på alla basar karln hade och även en gitarr, men den var lite dammig... :D



Den röda med slagträ-halsen var en riktigt trevlig skapelse!
Den hade jag gärna testat i Sunn-toppen! Det värsta är väl att du inte hade fått tillbaka den då hehe.... men den skulle inte säljas eller hur var det?


Schecterhalsen som finns ute på annons här tycker jag personligen var GRYMT skön, hade gärna köpt hela basen faktiskt som den satt på, se´n får Gäddan tro vad han vill.


Klämde även på en av mäster BBQ:s 8:or, och Dang vilken trevlig skapelse!
Anli skulle nog gilla den då halsen påminner lite om en Rick, eller ja, den har iaf D-profil vilket kändes riktigt nice.
Testade den inte i stärkare men jag är rätt övertygad om att den låter bättre än Dean-10:an.


Håhåjaja...
Jo just ja!
Shortscalebasen för bövelen!
Den va klart frän!
Jag var nästan redo att lägga ett bud på den trots BBQ:s försäkran om att den inte var helt färdig.


Klämde förstås på P-65:an också och stjärten... jag ångra att jag inte köpte 68:an i Gävle...


Fick även se Ingos blivande bas, blir riktigt spännande att se den växa fram till en färdig bas! Och kommer blir riktigt intressant att få höra hur den låter med den mickplaceringen och den greppbrädan!

BBQ:s egna 5-str projekt ska också bli intressant att följa, såg riiktigt nice ut so far!



Keep up the good work!
Hoppas ni tar en fjällresa i vinter så ska du få testa Sunn-toppen!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Du låter väldigt entusiastisk..

Är det värt ett besök alltså? Om han släpper in en?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Diesel skrev:Du låter väldigt entusiastisk..

Är det värt ett besök alltså? Om han släpper in en?

Klart jag är entusiastisk! Det är jag väl alltid!? :D


Klart värt ett besök, och nog tror jag han släpper in dig!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Vilken kortskalebas pratar du om? Nu blev jag nyfiken...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17242
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Kul att träffas Parkas!

Det är märkligt hur man tycker att man känner folk bara för att man har gnabbats med dem skriftligen framför en dataskärm. Alltid roligt att få ett ansikte på er där ute i sajberspejs! Det var skönt att få veta att mina gamla pedaler mår bra och har hälsan också! :lol:

Diesel skrev:Du låter väldigt entusiastisk..

Är det värt ett besök alltså? Om han släpper in en?
Pratabasare är alltid välkomna, jag har ju klarat av både Geddy och Parkas. Dock inte samtidigt, det kanske hade blivit lite för mycket hundgård över det hela... :wink:

Parkas var den femte Pratabasaren jag träffat live (Dereborn, Anli, Geddy och Ingo är de övriga) och hittills har alla varit goa gubbar...

anli skrev:Vilken kortskalebas pratar du om? Nu blev jag nyfiken...
Min Barbeque Village Thinline Telecaster Precision Vintage Reissue :lol:

Bild
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, jag och Gäddan samtidigt hade nog blivit... intressant.... Vi hade slagits om halsen på den röda var tjock eller bred...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:Ja, jag och Gäddan samtidigt hade nog blivit... intressant.... Vi hade slagits om halsen på den röda var tjock eller bred...
Han får koppla oss i varsin hundgård.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

BarbequeVillage skrev:
anli skrev:Vilken kortskalebas pratar du om? Nu blev jag nyfiken...
Min Barbeque Village Thinline Telecaster Precision Vintage Reissue :lol:

Bild
Åh den har jag missat... den måste jag känna på någon gång tillsammans med nån 8:a
Edit: hehe just kom på ett basprojekt... inte kortskale eller 8:a. Återkommer om detta!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar