Scenkläder - Vad har ni?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
gäst

Inlägg av gäst »

Ozzfest? Coolt. Var på Ozzfest i San Bernardino men det var långt tidigare. 1997...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:Det var jag tämligen själv om... ;)
Inte för att vara taskig men tack och lov för det! ;)


Johannes: Jag är för snäll mot djuren för att kunna ta på mig ett par riktiga orm-skor....
Fast det är ju lite hyckleri från min sida eftersom jag har 2 par skinnbyxor....
Inbillar mig att Ormarna inte känner smärta på samma sätt som en get, så jag borde bojkotta mina skinnbrallor istället....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:
GrafZeppelin skrev:Det var jag tämligen själv om... ;)
Inte för att vara taskig men tack och lov för det! ;)


Johannes: Jag är för snäll mot djuren för att kunna ta på mig ett par riktiga orm-skor....
Fast det är ju lite hyckleri från min sida eftersom jag har 2 par skinnbyxor....
Inbillar mig att Ormarna inte känner smärta på samma sätt som en get, så jag borde bojkotta mina skinnbrallor istället....
fejk skinnbrallor = Galonbyxor?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Svensson skrev:
blackparkas skrev:
GrafZeppelin skrev:Det var jag tämligen själv om... ;)
Inte för att vara taskig men tack och lov för det! ;)


Johannes: Jag är för snäll mot djuren för att kunna ta på mig ett par riktiga orm-skor....
Fast det är ju lite hyckleri från min sida eftersom jag har 2 par skinnbyxor....
Inbillar mig att Ormarna inte känner smärta på samma sätt som en get, så jag borde bojkotta mina skinnbrallor istället....
fejk skinnbrallor = Galonbyxor?
Det kan ju förklara varför Johannes och Parkas argumenterar som små barn när dom väl drar igång :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev: Inbillar mig att Ormarna inte känner smärta på samma sätt som en get, så jag borde bojkotta mina skinnbrallor istället....
Du menar att en död get känner mer smärta än en död orm?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: Inbillar mig att Ormarna inte känner smärta på samma sätt som en get, så jag borde bojkotta mina skinnbrallor istället....
Du menar att en död get känner mer smärta än en död orm?

Haha....!

Nja.... vet inte vad jag tänkte... men ni fattar ändå.
Getter och får är ju sådana där gulliga djur (so i´ve heard) medan ormar är lite.... äckliga oxh dumma, enligt en del. Känns mer ok att stampa på en orm måste jag säga än att slå ett slagträ i huvudet på en get...


Galonisar is the shit!!
Senast redigerad av blackparkas den mån 02 apr 2007, 15:13, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

FreCKo skrev:
Svensson skrev:
blackparkas skrev:
GrafZeppelin skrev:Det var jag tämligen själv om... ;)
Inte för att vara taskig men tack och lov för det! ;)


Johannes: Jag är för snäll mot djuren för att kunna ta på mig ett par riktiga orm-skor....
Fast det är ju lite hyckleri från min sida eftersom jag har 2 par skinnbyxor....
Inbillar mig att Ormarna inte känner smärta på samma sätt som en get, så jag borde bojkotta mina skinnbrallor istället....
fejk skinnbrallor = Galonbyxor?
Det kan ju förklara varför Johannes och Parkas argumenterar som små barn när dom väl drar igång :wink:
Wowowowowowowow..... Jag har INTE skinnbrallor. Vare sig fejk eller äkta. Jag vill verkligen poängtera detta.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

EDIT: Skinnbrallor är ett måste i varje rocker´s garderob och scenklädsel!
Senast redigerad av blackparkas den mån 02 apr 2007, 15:18, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Skinnbrallor WAS the shit. För 15 år sedan.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vi har ju varit ense så mycket på sista tiden Johannes så det var väl inte oväntat att det skulle bli något vi inte kom överens om snart.... :D

Skinnbrallor är alltid the shit.
Speciellt om man spela Fender...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Det kanske fortfarande är ok med skinnbrallor i Bollnäs och kanske i Polen men knappast någon annanstans.

Jag är lite inne på FreCKos teori, han skrev något om att det bara är coverbasister i 40-årsåldern som har skinnbrallor...
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Med coverorkestern blir det oftast nå´n schysst tisha med en skjorta över...och ett par slitna jeans.
Ett par boots ser ju aldrig fel ut när man slänger upp foten på monitorn heller.

Så här såg det ut i lördags;
Bild

Edit: Många band tänker svart = rock`n´roll och visst är det väl det!
Men vad man inte tänker på är att det lätt blir tråkigt att se 4-5 svartklädda människor på en scen
som till största delen oftast är svart.
Jag försöker tänka färgglatt...ofta rött...eller ngn annan glad färg som syns.
That´s my opinion!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:Det kanske fortfarande är ok med skinnbrallor i Bollnäs och kanske i Polen men knappast någon annanstans.

Jag är lite inne på FreCKos teori, han skrev något om att det bara är coverbasister i 40-årsåldern som har skinnbrallor...
Skulle kunna tänka mig att man kan vända på det där:
Skinnbrallor är oki (givetvis beroende på tillfälle) överallt, förutom i Stockholm?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Det kanske fortfarande är ok med skinnbrallor i Bollnäs och kanske i Polen men knappast någon annanstans.

Jag är lite inne på FreCKos teori, han skrev något om att det bara är coverbasister i 40-årsåldern som har skinnbrallor...
Snicksnack.
Jag tar inte åt mig ett dyft.
Skinnbrallor PÅ SCENEN är alltid coolt.... beroende på vem som har dem på sig förstås...
Skinnbrallor är ALLTID rock n roll...
Spelar ingen roll vad ni säger.
Jag är mycket bestämd på denna punkt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Jag har på mig svart kostym, svart skjorta, svarta skor och grå hatt med svart band. Funkar klockrent ihop med den musikstil jag spelar dvs. soul, modern jazz, fussion, latin, blues, disco och funk.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:
Johannes skrev:Det kanske fortfarande är ok med skinnbrallor i Bollnäs och kanske i Polen men knappast någon annanstans.

Jag är lite inne på FreCKos teori, han skrev något om att det bara är coverbasister i 40-årsåldern som har skinnbrallor...
Skulle kunna tänka mig att man kan vända på det där:
Skinnbrallor är oki (givetvis beroende på tillfälle) överallt, förutom i Stockholm?!

Amen broder!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

calif de funk skrev:Jag har på mig svart kostym, svart skjorta, svarta skor och grå hatt med svart band. Funkar klockrent ihop med den musikstil jag spelar dvs. soul, modern jazz, fussion, latin, blues, disco och funk.

Visst är svart coolt...
Ni har ju en tanke bakom....
Är det ett schysst ljus...inte minst bakifrån och, framför allt....show
så är det inga problem alls.

Men jag tror att många, framförallt oerfarna band, gör tankevurpan att klä
sig helt i svart...man har ett taskigt ljus....och har inte fattat att det sällan räcker med att stå som statyer och spela.
Då tar det ungefär 2 minuter att tröttna och gå därifrån...om man inte är trummisens mamma.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:
Geddy_Lee skrev:
Johannes skrev:Det kanske fortfarande är ok med skinnbrallor i Bollnäs och kanske i Polen men knappast någon annanstans.

Jag är lite inne på FreCKos teori, han skrev något om att det bara är coverbasister i 40-årsåldern som har skinnbrallor...
Skulle kunna tänka mig att man kan vända på det där:
Skinnbrallor är oki (givetvis beroende på tillfälle) överallt, förutom i Stockholm?!

Amen broder!
Det high-fivear vi på!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Geddy_Lee skrev:Visst är svart coolt...
Ni har ju en tanke bakom....
Är det ett schysst ljus...inte minst bakifrån och, framför allt....show
så är det inga problem alls.

Men jag tror att många, framförallt oerfarna band, gör tankevurpan att klä
sig helt i svart...man har ett taskigt ljus....och har inte fattat att det sällan räcker med att stå som statyer och spela.
Då tar det ungefär 2 minuter att tröttna och gå därifrån...om man inte är trummisens mamma.
men det är inte metal att röra sig på scen och klä sig färgglatt! :evil:

Skämt åsido, kommer ihåg en av fritidsledarna på stället jag repade berättade... Så fort ett metalband ska lira så blir hela personalen dödsuttråkad, han som driver replokalen ställer sig längst bak med armarna i kors för att han MÅSTE tydligen lyssna på banden, och han som berättade brukade gå och diska :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

ser man bara till att det svänger så funkar det nog fan med helsvart också :wink:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

FreCKo skrev:men det är inte metal att röra sig på scen och klä sig färgglatt! :evil:
Precis den schablonen som blir så fel, i mitt tycke.
Den här killen tycker jag är ganska rock`n´roll och han klarar sig utan svart.

Bild
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Men.. mörka jeans, röd t-shirt och en svart skjorta över?

Graf: vad har man på överkroppen till vägverksbrallor?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Diesel skrev:Men.. mörka jeans, röd t-shirt och en svart skjorta över?

Graf: vad har man på överkroppen till vägverksbrallor?
antagligen ingenting..
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

brukar oftast tråka till det med ett par jeans+svart skjorta om något. Har spexat till det någon gång och spelat med slips men fy vad jag inte tycker om det alls :P
Officiell stormästare i EB-orden
Gäst

Inlägg av Gäst »

Svensson skrev:
Diesel skrev:Men.. mörka jeans, röd t-shirt och en svart skjorta över?

Graf: vad har man på överkroppen till vägverksbrallor?
antagligen ingenting..
Då växlade jag mellan diverse funktionströjor eller vid högtidliga tillfällen en matchande neongul/orange asfaltsläggarväst med trycket Oves asfaltering, Haninge.
Man får vara glad för den klädspons man får uppenbarligen...

Bar överkropp undviker jag i det längsta men jag har spelat 99% naken med bara en frigolitkopp tejpad över familjeolyckan och en kommandomössa över huvudet inför ett fullsatt Nassau coliseum!
Skriv svar