NÄ NU TUSAN!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

NÄ NU TUSAN!

Inlägg av macahan »

Jag har alltid tyckt att andreassons har varit schyssta när jag varit in där.
Idag kom jag in och en av de anställda säger: "bagar har vi där borta".
Jag vänder mig om och säger "vadå? det här är ju min bas och gigbag?". Snubben envisas och säger: "ja, vi har haft såna problem med stölder och att folk byter innehåll"... ok, säger jag och visar vad jag har i gigbagen, om lägger till: " om jag skulle byta mot nån av dom basarna som ni har här så skulle jag ju göra förlust rent ekonomiskt"...(det hänger ju inte några jättedyra basar där precis..) varpå han verkligen säger: "artig är du ju också"..på ett svinironiskt jäkla sätt..

till råga på allt klämmer han ut ett "då tycker jag du borde ha en bättre bag att bära i"

VA FAN! det här är ju ändå en av de äldre i affären, sannolikt ägaren, hur snorkigt får man bete sig?? dra åt helvete andreassons, jag kommer aldrig någonsin ens gå in i er jävla skitaffär en gång till när ni inte respekterar folk.

fuck off..

:x :evil:
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Snorkiga butiksbiträden är grymt avtändande! All entusiasm rinner liksom ut genom tårna och man vill bara därifrån. Det är inte bara Thomanns fel att musikaffärerna går knackigt!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

no shit.. jag känner verkligen för att köpa dator genom dom som jag skulle gjort.. cha-ching.. där försvann pengarna för dom..
Gäst

Inlägg av Gäst »

Som om det skulle vara så jobbigt att säga "Är du snäll och ställer etc..."
En anledning till att jag inte handlar på Jam (även om jag är där och kollar deras grejer ibland) är pga av delar av personalens katastrofala attityd. Inte minst ena ägaren Jerker som jag gladeligen tar ära och heder av vilken dag som helst.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:Som om det skulle vara så jobbigt att säga "Är du snäll och ställer etc..."
En anledning till att jag inte handlar på Jam (även om jag är där och kollar deras grejer ibland) är pga av delar av personalens katastrofala attityd. Inte minst ena ägaren Jerker som jag gladeligen tar ära och heder av vilken dag som helst.
Håller med. En massa snorungar är det som springer omkring där också.
Vet inte hur det är med Kimmo eller vad han heter, han kanske kan nå´t men resten av de jag stött på där har då inte haft koll på läget och vid vissa tillfällen fått mig att vända på klacken och gå ut...
För att inte tala om den där surgubben som har Cafèt när man kommer in. Har försökt att heja på honom eftersom han glor så otroligt när man kommer in, men utan resultat.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det värsta exemplet var när Jerker rev upp en deal jag gjort med en av säljarna där med orden att "varför skulle jag ha nån deal, tyckte jag att de hade höga priser eller?".
Dealen var förövrigt gratis gigbag vid köp av en Cort Curbow 5

Sen när jag kom hem så läste jag på deras hemsida "gratis stativ vid köp alla gitarr och basköp!" varpå jag sände ett mail där jag förklarade att jag inte fått något stativ.
Efter nån timme kom svaret "Vad synd om dig då" signerat Jerker Antoni....

RIDÅ!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Jag var på kundbesök tillsammans med min nytillträdde
närmaste chef förra veckan.
Ett ställe vi klev in på, förvisso spontant, blev vi synnerligen
snorkigt och nonchalant bemötta.
Vi trodde att de skojade först,
men när min chef insåg att de inte skämtade bröt han tystnaden med;
"Då får vi önska er en trevlig eftermiddag!
Det får vi ju försöka ha någon annanstans"

Det var en fin...men ganska effektiv dräpare.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, det är just Jerker som jag minst gillar på Jam... men se´n är de flesta av dem ganska nonchalanta och okunniga. Visst, jag kan själv väldigt lite om allt i deras sortiment, men det är väl därför man frågar, för att bli upplyst...
Nej, är svårt att handla på Jam när det är så konstigt folk som jobbar...

Geddy: Ja, det är så synd att man själv alltid kommer på de där dräpande kommentarerna typ 3 minuter efteråt, när man gått och varit förbannad en stund över nå´n idiot...

OT: Graf, när spelade du med Meshuggah? Har för mig att det var någon med just en Cort Curbow som spelade med dem på en utomhusfestival i Sandviken för ca 7 år sedan. Ruskigt bra gig för övrigt. Extremt hög volym :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev: OT: Graf, när spelade du med Meshuggah? Har för mig att det var någon med just en Cort Curbow som spelade med dem på en utomhusfestival i Sandviken för ca 7 år sedan. Ruskigt bra gig för övrigt. Extremt hög volym :D
95-03 så det var yours truly du såg. Saknar den fula lilla basen... :(
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: OT: Graf, när spelade du med Meshuggah? Har för mig att det var någon med just en Cort Curbow som spelade med dem på en utomhusfestival i Sandviken för ca 7 år sedan. Ruskigt bra gig för övrigt. Extremt hög volym :D
95-03 så det var yours truly du såg. Saknar den fula lilla basen... :(
Oj stjärten, var det så länge?
Varför sluta? Eller... du kanske inte slutade.... du tog med dig en fender till ett rep.... tihi.... :lol:

Ja, Cort Curbow:en är inte snygg, men den är rätt trevlig att lira på.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

GrafZeppelin skrev:En anledning till att jag inte handlar på Jam (även om jag är där och kollar deras grejer ibland) är pga av delar av personalens katastrofala attityd.
Det var för övrigt med största sannolikhet av denna anledning som JAM i Västerås fick lägga ner. Folk fullständigt HATADE deras attityd och betalade gladeligen betydligt mer (i de sällsynta fall JAM faktiskt var billigare) för att slippa se dem.
En av mina personliga favoriter var när en bekant till mig som spelar en sån där "minibas" med sex st tunna små flicksträngar (gitarr kallas det visst :google: ) skulle provspela en rörtopp hos dem. Han spelar vanligtvis Gibson Les paul, vilket han påtalade för personalen när de kom med en Morganstrata med Single Coils som de tyckte att han kunde provspela med. "Den här duger bra åt dig" blev svaret...
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

GrafZeppelin skrev:Som om det skulle vara så jobbigt att säga "Är du snäll och ställer etc..."
En anledning till att jag inte handlar på Jam (även om jag är där och kollar deras grejer ibland) är pga av delar av personalens katastrofala attityd. Inte minst ena ägaren Jerker som jag gladeligen tar ära och heder av vilken dag som helst.
Min favo JAM-eperience var när jag märkte att min Warwick jag hade saknade de där plattorna som sitter mellan kroppen och halls skruvarna. Detta gjorde att halsen kunde röra sig någon millimeter i sidled. Jag gick till jam för dom har ju mycket warwick så jag tänkte att dom kanske hade några extra delar hemma! När jag kom dit fråga jag efter någon bas tekniker (man vill ju inte ha någon idiot som pillar på ens prylar) Jerker sa att han minsann hade meckat bas sedan Dackefejden och att det inte skulle vara några problem. Han kolla på min bas å sa ”Ähh de här skruvarna behöver ju bara dras åt lite” var på han tog fram en skruvmejsel. Skruvmejseln var för liten så när han tog i så snurra den bara runt= paja skruven… Jerker sa ”fan vad slitna skruvar du har vad har du gjort med dem” här börja jag bli livrädd och små sur… Jerker viste ju att han hade tagigt fel mejsel och bytte till en större som passa. Han skruva i skruvarna riktigt hårt och gav mig sedan basen. Den kändes faktiskt stabilare nu och rörde sig inte alls i sidled. När jag kom hem märkte jag att det var något som glänste på greppbrädan… När jag kolla närmare såg jag att det var toppen på en skruv!?! Cpt Jerker hade skruvat skruven igenom min hals!!!!!! Det här var på den tiden när jag inte mecka med minna basar själv men trots det så tog jag å skruva av halsen och märkte att ägaren innan mig hade blandat ihop hals skruvarna(Warwick skruvarna har två längder, kortare fram å längre bak men bara några millimeters skillnad). Trots detta tycker jag det är skit av han att ta i så mycket att dom åker igenom halsen när jag har sagt att plattorna saknas!!!
Sur som ett as gick jag till Slussen Musik där Jonas fixa det hela. Det hade inte blivigt någon alvarlig skada men fan vad sur jag var... ÄR
:evil: :evil:
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

vilket mongo ni har på jam därborta..
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

macahan skrev:vilket mongo ni har på jam därborta..
Inte har... Butiken är borta sedan ngt år.
Däremot har en kompis kompis öppnat JAM i Lindesberg.
JAg har iofs bara tillbringat en eftermiddag på relaxen med honom,
men recensionen är att han verkar trevlig!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

synd egentligen att sådana här situationer uppstår, för JAM har bra prylar... men vem vill köpa där när man får dåligt bemötande..

Jag hävdar fortfarande att musikhuset/estrad/4-sounds i Karlstad är den affär där jag fått bäst bemötande någonsin..
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

macahan skrev:synd egentligen att sådana här situationer uppstår, för JAM har bra prylar... men vem vill köpa där när man får dåligt bemötande..

Jag hävdar fortfarande att musikhuset/estrad/4-sounds i Karlstad är den affär där jag fått bäst bemötande någonsin..
Se till att gå in på Musikcenter, 4-sound, i Borlänge när du är i krokarna.
Ska testa Karlstad vid tillfälle.
Börsen i Örebro är bra! Däremot har jag hört mycket skit om Börsen i V-ås.
Har dock ingen egen erfarenhet där.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:
macahan skrev:vilket mongo ni har på jam därborta..
Inte har... Butiken är borta sedan ngt år.

Jam i sthlm, där Jerker jobbar, finns i allra högsta grad kvar.
Men det kanske var på Jam i Västerås som Warning varit?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:
Geddy_Lee skrev:
macahan skrev:vilket mongo ni har på jam därborta..
Inte har... Butiken är borta sedan ngt år.

Jam i sthlm, där Jerker jobbar, finns i allra högsta grad kvar.
Men det kanske var på Jam i Västerås som Warning varit?
Jag refererade iaf till V-ås.
Jag läste vad 213 skrivit och trodde mr Warning oxå avhandlade V-ås,
vilket han inte gjorde.

Jag tycker det är märkligt. Jobba i en musikaffär och tro att man kan vara dryg och oförskämd mot kunder.
Det funkar möjligtvis i storsta´n..men på en mindre ort är det som att såga bort plankan man sitter på.
Bevisligen!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:
blackparkas skrev:
Geddy_Lee skrev:
macahan skrev:vilket mongo ni har på jam därborta..
Inte har... Butiken är borta sedan ngt år.

Jam i sthlm, där Jerker jobbar, finns i allra högsta grad kvar.
Men det kanske var på Jam i Västerås som Warning varit?
Jag tycker det är märkligt. Jobba i en musikaffär och tro att man kan vara dryg och oförskämd mot kunder.
Det funkar möjligtvis i storsta´n..men på en mindre ort är det som att såga bort plankan man sitter på.
Bevisligen!
Ja... det är ju det som ÄR så märkligt med större städer... trots större konkurrens så har de tydligen råd att vara otrevliga...
Mycket underligt.
Kan nog såhär på rak arm inte säga någon butik där det kännts som att personalen varit helt ok.
Bass Centre i London då...
Där var det liksom bara att hugga ner vilken bas som helst, plugga in den i vilken stärkare som helst.. och där hänger det basar för 60k.
Till skillnad mot Jam eller liknande butiker där man känner sig utstirrad om man plockar ner en beggad dean....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

En annan intressant berättelse som beskriver Jerker var när deras hemsida var relativt ny och han hade en speciell avdelning som han kallade soptunnan.
Där kunde man läsa, sida upp och sida ner, om hur illa behandlad han blivit av leverantörer och andra musikhandlare genom åren och buuhuu buuhuu. Bara för att han ville vara ädel och sälja instrument billigt! Visst han hade gjort några konkurser men buuhuu buuhuu!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Nu ska jag berätta något som får tesen att stor=dum att krakelera lite.
Det handlar iofs inte om musikaffärer...men dock en grossist.

Jag klickade mig in på Luthmans igår...
mest för att jag är helt såld på bilden på Backyard som pryder nya Luthmanskatalogen.
(det märkliga är att den verkar fotad på uppdrag av Luthmans och de har den inte ens på sin hemsida.
Den lär inte ha varit gratis att göra, kan jag säga)

Nåja-alla-fall..
Så hittade jag länken till OLP/Ernie Ball´s hemsida.
Har hört från Börsen att det finns inga reservdelar att få till OLP.
Enbart om det blivit transportskador, typ.
Så med den entusiasmen som bara ett sådant uttalande kan ge
skrev jag ihop ett mail som jag skickade till adressen för "outside USA"
Det lät så här, minus artighetsfraserna;
I own both a MM2 & a MM3 bass, and i´m very pleased with them!
The only problem is that i´m in need of a pickguard to my MM2-bass.
It´s broken and i´m having a hard time finding a new one.
What should i do?


Jag trodde att det händer förmodligen ingenting med det där.
Men så fel jag hade!
Exakt 35 min!! senare dimper det ner ett mail från en Hans på Luthmans;
Hej Peter … Vilken färg har du på plektrumskyddet . Vi har MM2 i Vitt . Svart och Grå Pärlemor .
Maila mig din adress och vilket skydd du vill ha så skickar jag ett P-skydd free of charge.


Kan säga att hakan smällde ner i bordet ganksa rejält. :P

Så nu väntar jag på att ett pärlemor pl.skydd ska dimpa ner i brevlådan,
så blir jag nog ganska ensam om att ha ett sån´t på en naturfärgad OLP. 8)
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Skapligt du!
Och att de bjuppar på det var då riktigt schysst!
Det är ju nästan så man kan köpa en OLP bara för att de verkar vara så schyssta på Luthmans :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

Geddy_Lee skrev:Nu ska jag berätta något som får tesen att stor=dum att krakelera lite.
Jadå, det är inga likhetstecken där. Inte heller mellan liten och trevlig. Jag har blivit bra bemött på Stora Kedjan I Storstan och otrevligt på Gemytlige Gerts i Idyllby.

För balansens skull ska också påpekas att det finns en betydande mängd otrevliga kunder också...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
Geddy_Lee skrev:Nu ska jag berätta något som får tesen att stor=dum att krakelera lite.

För balansens skull ska också påpekas att det finns en betydande mängd otrevliga kunder också...
Och jag hör nog till en av dem...
Iaf om det råkar vara någon som jobbar i butiken som är otrevlig...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

Geddy_Lee skrev:Börsen i Örebro är bra! Däremot har jag hört mycket skit om Börsen i V-ås.
Har dock ingen egen erfarenhet där.
Jag tycker att den här "kasta-skit-tråden" är lite rolig, så jag håller gärna liv i den. :D
En skön anekdot från Börsen i V-ås var när gitarristerna i mitt dåvarande band lämnade in sina gitarrer för att få dem omsträngade, intonerade och injusterade inför skivinspelning. Gitarrerna skulle intoneras i D#, alltså ett halvt tonsteg nedstämt. När gitarrerna kom tillbaka var de prydligt omsträngade, intonerade och injusterade... i F#... ett helt tonsteg UPP! Bra jobbat...

Grafen, eftersom du vet vem vi talar om har du givetvis tystnadsplikt. :p
Skriv svar