Hej!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Hej!

Inlägg av mikkejohansson »

Hejsan!

Ny på forumet....kanske fel ställe men jag chansar.

Ville bara säga hej, och kul med ett bas-specifikt forum, vi är ju ändå de viktigaste i alla band...

Har redan sett en del bekanta namn från andra forum här och hoppas på trevligheter framgent.

Hej hej!

/Mikke, skellefte
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Hej Mikke och välkommen till forumet :wink: . Riktigt kul att få nya medlemmar nästan varje dag. Ju fler vi är desto roligare blir det för allihopa :). Jag hoppas du kommer att trivas ombord.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Tjena Mikke! Välkommen. Känner igen ditt "nick" (som väl inte är det direkt) också. Kul att du också hittat hit.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Tackar!

Man märker ju att man är ny och "hungrig" då man helt plötsligt skrivit i trådar både här och där på forumet. Känns bra att slippa alla jobbiga gitarrister (jag misstänker starkt att det är gitarrister som utgör den stora delen av forumtrollen världen över...).

Har det funnits någon "presentationstråd" som jag missat? Annars kunde ju det vara en god idé; man berättar lite mer om sig själv, vad man spelar och var man finns sådär. Så slipper man klicka på allas presentationer :)
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Har inte sett någon presentationstråd, men däremot så kom ju trådarna om vilka basar man har och vilka favoritbasister man har upp tidigt och det kan väl ses som presentation. En sådan föreslagen tråd skulle ju kunna bli mer kompakt och det är ju bra.

Generellt sett kan det väl vara så att många med gitarristambitioner är lite stöddigare, medan basisterna som allmänt ses som spelandes andrafiolen är mer sansade. Jag vet inte, men gitarrister verkar ha mer utpräglad tävlingsinstinkt och då blir det en massa fjanteri om vad som är bäst hela tiden (det går tydligen inte att inse att det är lika lönlöst att tjafsa om det som att omvända en gråsosse till moderat i en mening). Sedan om det handlar om huruvida Yngwie är bättre än Stevie Ray eller Strata är bättre än Les Paul så nog tjafsas det.
Skriv svar