Frankfurt 2007 BILDLÄNK OBS möbelbas content...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

peter_s skrev: Tack för bilderna! Har fått bekräftat för mig att Gretsch gör några av de tuffaste basarna just nu. (fast eftersom möbelbasar utlovats saknar jag bilder på BassLines Basschair...)
Visst är Gretsch coola. Trist prisbild bara, c:a 40 svenska tusenlappar för White Falcon-modellen, och då är den tillverkad i JAPAN?
Senast redigerad av precision65 den ons 04 apr 2007, 09:07, redigerad totalt 1 gånger.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Den här STOLL var ett fantastiskt intrument. Stor, men därför RIKTIGT bra ton. Inte så där metalliskt och tunt som de flesta ackebasarna låter, utan fyllig, rund och kraftig ton. Riktigt najs...

http://s148.photobucket.com/albums/s15/ ... 280018.jpg
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Tufft med Trace Elliot grön Peavey Cirrus
Musik är oändlig
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

precision65 skrev:
peter_s skrev: Tack för bilderna! Har fått bekräftat för mig att Gretsch gör några av de tuffaste basarna just nu. (fast eftersom möbelbasar utlovats saknar jag bilder på BassLines Basschair...)
Visst är Gretsch coola. Trist prisbild bara, c:a 40 svenska tusenlappar för White Falcon-modellen, och då är den tillverkad i JAPAN?
Håller med om att Gretschs basar och gitarrer är väl dyra, men å andra sidan är högkvalitativa hollowbodies och archtops, som många Gretschar ju är, sällan billiga eftersom de kräver ytterst kvalificerade byggare och många arbetstimmar - oavsett var de är tillverkade. Och Japan är ju heller inte ett låglöneland där lokalhyror kostar en spottstyver.

Sedan tycker jag att det är lite konstigt att Gretsch inte satsar på att göra t.ex. BillyBo-basen i den billigare Electromatic-serien istället/också. Tror inte att många betalar så mycket som Gretsch vill ha för en bas med så pass udda utseende. Hade den kostat under tio papp hade den garanterat sålt bättre. Jag hade själv övervägt att köpa en.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Vår gitarrist köpte en White Falcon för en dryg månad sedan. Grym gura! Klassiskt snygg dessutom.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

ska fender släppa en ny 60's serie i CAR? jäkligt snygga hursomhelst, båda jazz och precision.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

hosse skrev:ska fender släppa en ny 60's serie i CAR? jäkligt snygga hursomhelst, båda jazz och precision.
i CAR? Vad är det? :?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Tyvärr, Hosse. Det där var delar av en utställning vintagegitarrer/basar. De hade gjort en kalender med 12 Candyröda Fenders från 60-talet. Dessa instrument fanns i en glasmonter. Mässans höjdpunkt om du frågar en bakåtsträvare som mig...
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

FreCKo skrev:
hosse skrev:ska fender släppa en ny 60's serie i CAR? jäkligt snygga hursomhelst, båda jazz och precision.
i CAR? Vad är det? :?
CAR = Candy Apple Red
Skriv svar