1st annual PB gettogether!

Prata om övriga saker som rör bas-världen

Helg eller inte helg?

Jag kommer, om det ligger på en HELG
9
30%
Jag kommer, om det INTE ligger på en HELG
1
3%
spelar ingen roll - jag kommer!
20
67%
 
Antal röster: 30

dereborn

1st annual PB gettogether!

Inlägg av dereborn »

Skyll er själva, organisatören/kapellmästaren i mej har tagit de senaste kommentarerna som ett "GO", och nu är bollen i rullning...

Jag inser att alla inte kommer att kunna enas om ett datum, och därför kommer jag att utgå från de lokala förutsättningarna. (Min egen kalender och ev. jipposituation i trakten)

Under den här tråden kan jag få ta del av era önskningar, böjelser, allergier, matpreferenser, boendekrav, handikappanpassningar, semesterscheman etc.

Anmäl ditt intresse, INTE bindande, men för att se om vi kommer att bli tio eller hundra.

Anmäl också här om du kan tänka dej att vara delansvarig för nåt, om du kan tänka dej att komma nån dag i förväg och ge mej ett handtag - eller om du har andra idéer

Lägger en liten poll också. Här inne finns ju både musiker (jobbar helger) och folk med hederliga arbeten (jobbar mer sällan helger), familjefäder och kvinnokarlar. ALLA har vi olika scheman o tidsvillkor. Jag kommer att försöka fixa den här samlingen mellan nu och september, och då är frågan: Ska det vara på en helg (fredag - söndag) eller INTE?

KUL ska det bli!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag kommer när som helst om det är efter c:a 16-17 juni och innan c:a 20 augusti :)

Sweet sommarlov, extra välförtjänt efter en termins pappaledighet :D
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Skönt med nån som både vill och orkar ta tag i saker!
Om vi får till nån rimlig transportlösning från sydvästra delen av landet så är jag självklart med.
Hjälper gärna till med saker och ting efter bästa förmåga.
Allergierna kan vi ju ta sedan....
dereborn

Inlägg av dereborn »

Fan, det kan bli RIKTIGT coolt det här!

Swapmeet, småseminarier (BBQV:hetaste fixtrix, dudes metal-tips, kontran-vän eller fiende med mikke o svensson, dereborns drinktips etc...) jammande A/B tester av ALLT etc. Hurra!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

aaaah.. skulle det vara i hälsinglandet?? eller har jag missförstått?
för är det under juli månad så kommer jag..
men några prylar får jag nog inte med mig eftersom jag är i sommastugan med saker som behöver ha plats i bilen..
men iallafall en bas måste jag ju ha med.

det vore kul att sammanställa en lista med alla de typer av instrument och sånt som kommer att finnas på plats (så kanske man lockar ännu fler intresserade)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Roade mig med att kolla avstånden lite, om man räknar Gällivare som nordligast o Malmö som sydligast (är så enligt PB-kartan) så är det rätt lika avstånd till Bergsjö - ungefär 90 mil give or take ett par hit o dit. Alltså bevisat: Bergsjö mitt i Sverige.

:)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Jag tror att det kan bli en ganska god uppslutning, trots hur utspridda vi är.
För min del är det svårt med mitt-i-veckan om det inte är under semestern.
From aug helger för mig, alltså.

Självklart hjälper man till om det är möjligt.
Träff på lördag...åka fredag efter jobb, typ.
Senast redigerad av Geddan den ons 18 apr 2007, 10:12, redigerad totalt 1 gånger.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Inlägg av Crypto »

Juli vore bäst för mig. Jag kan även tänka mig att hjälpa till i förväg med förberedelser och dylikt. Jag kommer i så fall att bila upp från Linköping och därmed passerar jag en del av er andra. Så eventuella PB:are i behov av skjuts upp kan jag hjälpa till med. Däremot har jag ingen stor bil, så inga 8*10" får plats.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Det lättaste med transport är om någon i Sthlm med stor bil plockar upp en tre-fyra pers någonstans på en och samma plats och åker upp i samlad trupp... Sen detsamma med folk söderut då, men jag visste inte riktigt vilken plats jag skulle ta där :D Då kan man splitta resekostnader osv.

Jag säger på direkten att jag kommer jobba hela sommaren, så gärna över någon helg. Midsommar vore ju guld, men jag får en känsla av att folk kanske hellre vill supa med vänner och bekanta än med ett gäng svettiga basister... Iofs kan det vara ganska kul att höra t.ex. mikke försöka övertala mig eller bassdude om varför en distat elkontra kommer passa minst lika bra i ett metalband som en Mayones eller Yamaha, men ändå.

Den stora frågan är: Vilka åker tåg, vilka åker bil, vilka har plats i sin bil? Ska alla ha med sig fyra basar och en förstärkare blir det lite väl tajt, om man däremot klämmer in en tre pers i varje bil och varje person får ta med sig en bas och en väska med kläder så kan det nog bli riktigt mysigt.

Sen måste fan Joola och någon mer vänsterhänt komma! Jag vill fan inte vara ensam lefty, då kommer jag känna mig utmobbad... Fast då kan vi iofs anordna en tävling om vem som spelar bäst upp-och-ner, då BORDE jag ha en vettig chans att vinna :D

Sen så borde du, bara för Johannes skull, ha haft med "NÄ! Jag hänger bara här för att gnälla, inte för att jag gillar er eller vill träffa er!" som val...








:wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

FreCKo skrev:Det lättaste med transport är om någon i Sthlm med stor bil plockar upp en tre-fyra pers någonstans på en och samma plats och åker upp i samlad trupp... Sen detsamma med folk söderut då, men jag visste inte riktigt vilken plats jag skulle ta där :D Då kan man splitta resekostnader osv.
3-4 pers? Fasen, det är väl typ 10 PB:are bara runt Odenplan?!
Vi snackar buss!!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Tror det bästa är att bara plocka med basar o inga stora riggar (jag lämnar nog kontran hemma :) ), kanske de som bor närmast kan samla ihop några stärkare sådär.


Vi får ju enkelt ihop en stor bil, eller till o med minibuss, från Norrbotten/Västerbotten. Kan ju plocka ev. Västernorrlänningar på vägen ner.
Senast redigerad av mikkejohansson den ons 18 apr 2007, 10:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Geddy_Lee skrev:3-4 pers? Fasen, det är väl typ 10 PB:are bara runt Odenplan?!
Vi snackar buss!!
Jag sa aldrig hur många som skulle plocka upp folk, bara att man kan göra så :wink: Om vi säger att det är 10 pers i Sthlm som ska upp så kommer man behöva tre vanliga bilar att fylla med folk, då kan man ta med sig rätt många basar också :D
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
dereborn

Inlägg av dereborn »

Lutar just nu åt en måndag - onsdag under semestertider. Då kan helt enkelt flest komma. (FrecKo, du får ta ledigt eller sjukskriva dej)

Tror vi hyr Bergsjöparken! Extremt vacker, cool o trevlig miljö, gott om utrymmen, fulltrustat kök - och billigt!

Logistiken lämnar jag helt och hållet! Men det är ju grymt kul om folk får med sej sina riggar (toppar iaf), så vi kan snöa in lite o A/B testa hela nätterna igenom!

Jag återkommer i ämnet!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

dereborn skrev:Lutar just nu åt en måndag - onsdag under semestertider. Då kan helt enkelt flest komma. (FrecKo, du får ta ledigt eller sjukskriva dej)

Tror vi hyr Bergsjöparken! Extremt vacker, cool o trevlig miljö, gott om utrymmen, fulltrustat kök - och billigt!

Logistiken lämnar jag helt och hållet! Men det är ju grymt kul om folk får med sej sina riggar (toppar iaf), så vi kan snöa in lite o A/B testa hela nätterna igenom!

Jag återkommer i ämnet!
Får försöka komma loss då :wink:

Hur gör vi med logement? Har du typ 50 sängar att bjussa på? :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
dereborn

Inlägg av dereborn »

Nej, Jag har tyvärr INTE 50 sängar... En gigantisk loge (inte dressing room, utan ekonomibyggnad) samt 45000 kvm mark att tälta på kan jag bidra med, och tips på billig logi också!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

dereborn skrev:Nej, Jag har tyvärr INTE 50 sängar... En gigantisk loge (inte dressing room, utan ekonomibyggnad) samt 45000 kvm mark att tälta på kan jag bidra med, och tips på billig logi också!
Då kan vi ju faktiskt stryka det där med gettogether och döpa om det till the first annual bas-festival :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Fasen FrecKo vilken organisatör du är;
Du sitter redan och har skissat på listor med tänkbara samåkningar...
kollar sängplats osv.. Du kan nog bli manager när du blir stor!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag siktar på att slagga i ett bagageutrymme. Förhoppningsvis i en kombi...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag siktar på att pendla faktiskt, men vi får se, det är ju ändå trots allt bara 12 mil upp, kan kanske plocka upp Macahan i sommarstugan också så frugan hans slipper bli utan bil.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:Jag siktar på att pendla faktiskt, men vi får se, det är ju ändå trots allt bara 12 mil upp, kan kanske plocka upp Macahan i sommarstugan också så frugan hans slipper bli utan bil.
Liten upplysning bara:
det kommer nog att drickas en viss mängd rusdrycker.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Men det är ju bra, då är det kort hem sen efter man nyktrat till.. :)

å fan förresten.. då får man ju åka camaro! :P
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

macahan skrev:Men det är ju bra, då är det kort hem sen efter man nyktrat till.. :)

å fan förresten.. då får man ju åka camaro! :P
Inte får det plats med nå´n förstärkare i den inte!



Men om man inte dricker rusdrycker måste man väl få köra bil?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Jag har semester v.29-32 och kommer ,med stor sannolikhet att befinna mig i Nordanstigs kommun under v.29-30 nån gång så det hade ju varit alldeles fantastiskt kul om det kunde tajma!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

v.30 vore strålande :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Kan bli rätt intressanta jam sessions i Bergsjöparken, 28 bassister....
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Skriv svar